فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت بررسی جامع گلکاری

پاورپوینت بررسی جامع گلکاری

RSS feed.

  • پاورپوینت بررسی جامع گلکاری
    پاورپوینت بررسی جامع گلکاریدسته: علوم پایه
    بازدید: 22 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 25284 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 262

    پاورپوینت بررسی جامع گلکاری در 262 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    پاورپوینت بررسی جامع گلکاری در 262 اسلاید قابل ویرایش

    گلکاری

    منابع: 1- گلکاری (دکتر خلیقی)

    2- گلکاری – ترجمه پارک ها و فضای سبز (دو جلد)

    گلکاری (فصل عمومی)

    تاسیسات باغبانی:

    1- گلخانه ها:

    الف - محل گلخانه: نزدیک بازار فروش – مناطق باشرایط محیطی مناسب- وجود برق و آب

     ب- اندازه و پوشش گلخانه

    تنظیم دمای گلخانه:

    - آب گرم

    Fan and pad-

    2-شاسی گرم:

     رویاندن بذر و ریشه دار کردن قلمه ها

    تنظیم دمای گلخانه: 1- آب گرم  2- کود حیوانی 3- جریان الکتریسیته 4- تهویه و سایه دادن

    رشد و نمو در گیاهان

    1- ژنتیک : تولید آنزیم و مواد تنظیم کننده رشد.

    2- عوامل محیطی:

    الف- دما :

    نیاز ذاتی گیاه(دمای اپتیمم)

    ورنالیزاسیون

    استراتیفیکاسیون

    اختلاف دمای شب و روز(5-7 درجه)

    ب- نور
     1- فتوسنتز
    2-گلدهی(طول روز)
    3-جوانه زنی بذر(بگونیا –بنفشه آفریقایی- پامچال)
    4- تشکیل  غده
    5- نور گرایی
    نقطه اشباع نوری: حداکثر نور قابل جذب گیاه.
     نقطه اشباع نوری بالا :کاکتوس – کروتون- حسن یوسف- بنت القنسول
     نقطه اشباع نوری پایین: بنفشه آفریقایی – سا نسوریا- آنتوریوم- برگ انجیری-پاپیتال-
     نقطه جبران نوری:مقدار نوری که تمام مواد حاصل از  فتوسنتز در تنفس مصرف می شود.
     فیتوکروم ها:

    Helichrysum bracteatumگل جاوید یا کاغذی

    Ever lasting flower

    Compositeae

    مشخصات: حساس به سرما- گلبرگ خشک –تهیه گل خشک - گلدهی از بهار تا پاییز – گل ها سفید ،نارنجی ، قرمز و زرد

    زمان کاشت: آخر زمستان سپس نشاء در بهار (محل اصلی)

    نکات مهم در تهیه گل خشک:

    1- ساقه بلند

    2-گل کاملا باز وبرگ ها قطع

    3-خشک کردن در جای خشک ، تاریک ،  گرم، جریان هوا

    4- قرار دادن شاخه های گل به صورت واژگون در جای تاریک

    5- نور وگرمای بخاری باعث تغییر رنگ

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت بررسی جامع گلکاری , دانلود پاورپوینت بررسی جامع گلکاری , تحقیق بررسی جامع گلکاری , مقاله بررسی جامع گلکاری , پاورپوینت بررسی جامع گلکاری , گلکاری

پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش

پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش

RSS feed.

  • پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش
    پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورشدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 19 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 422 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 38

    پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش

    پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    یکى از موضوع‌هایى که از ابتدا در کنفرانس‌هاى برنامه‌ریزى منطقه‌اى و بین‌المللى طرف توجه بوده، این است که آیا برنامه‌اى را که در یک کشور اجراء مى‌شود مى‌توان در کشور دیگر نیز عیناً پیاده کرد؟ آیا تدابیر و راهبردهایى که در زمان و موقعیت خاصى در یک اجتماع با موفقیت روبه‌رو شده‌اند، در زمان و موقع متفاوت در اجتماع دیگر نیز موفق خواهند بود؟ آیا روش‌هاى برنامه‌ریزى که در یک مملکت به‌کار مى‌رود در مملکت دیگر هم عملى است؟ به‌عبارت دیگر، آیا برنامه‌ریزى یک فرمول دارد یا آنکه تابع شرایط زمان و مکان است؟

    برنامه‌ریزى آموزشى فرمول ویژه‌اى ندارد و از جایى به جایی، و موردى به مورد دیگر، تفاوت مى‌کند. ولى اصول برنامه‌ریزى آموزشى در همه جا صادق و یکسان است. به‌عبارت دیگر، ضمن آنکه برنامه‌ریزى آموزشى هر کشور باید با فلسفه و شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، و سطح پیشرفت و توسعه، و سایر مقتضیات آن کشور متناسب باشد، در عین حال، اصولى وجود دارد که کلى و عمومى است و باید آنها را مراعات کرد.

    یونسکو، ضمن آنکه فرمول و روش خاصى را ترویج نمى‌کند، معتقد است که تکنیک برنامه‌ریزى آموزشى در انحاصر رژیم خاصى نیست، و یاد‌آور مى‌شود که هر کشور ضمن توجه به مقتضیات و شرایط و امکانات ویژه خود، خوب است که اصول عمومى برنامه‌ریزى را مراعات کند، و در این زمینه پنج اصل را به‌عنوان مشخصات عمومى برنامه آموزشى توصیه مى‌کند، بدین قرار:

    - برنامه باید جامع باشد.

    - برنامه‌ریزى آموزش و پرورش باید در قالب برنامه‌ریزى توسعه ملى ریخته شود، و با برنامه‌هاى اقتصادى و اجتماعى هماهنگ باشد.

    - برنامه‌ریزى آموزش و پرورش باید بلندمدت و مداوم باشد.

    - برنامه‌ریزى آموزش و پرورش باید نه تنها به مسائل توسعه کمى بلکه به بهبود و ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش نیز عنایت کند.

    - برنامه‌ریزى آموزش و پرورش باید با مدیریت علاقه‌مند، وارد، کاربر، و سرویس اطلاعات و آمار صحیح و لازم تقویت شود.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    اصل توجه بر جنبه‌ٔ کیفى برنامه‌ریزى آموزشى
    اصل مداومت برنامه‌ریزى
     اصل همبستگى برنامه‌ریزى آموزش و پرورش با برنامه توسعه ملى
     اصل جامعیت برنامه‌ریزى آموزش و پرورش
    پایان

    عنوان : اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 424 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 38

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , دانلود پاورپوینت اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , پاورپوینت رایگان اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , دانلود پاورپوینت رایگان اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی , دانلود پاورپوینت اصول برنامه ریزی آموزشی , دانلود اصول عمومى برنامه ریزى آموزش و پرورش , اصول عم

پاورپوینت زنگ علوم (درس 1 کتاب علوم تجربی کلاس ششم)

پاورپوینت زنگ علوم (درس 1 کتاب علوم تجربی کلاس ششم)

RSS feed.

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست

پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست

RSS feed.

  • پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست
    پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیستدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 510 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 43

    پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست

    پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    در روزگار ما ، همه ملتها ، با هر نظام سیاسی و اجتماعی پیشرفته و در حال پیشرفت به مساله برنامه ریزی و اصلاحات آموزشی ، با توجه به آخرین روشهای آموزشی و فنی و پیشرفت های علمی جهان ، توجه خاص دارند.

    این توجه تقریبا فراگیر و جهانی است و نسبت به دیگر فعالیت های اجتماعی از اولویت خاص برخوردار است. بررسی تاریخ تحول نظام های آموزشی جهان نشان می دهد که به منظور تحقق این امر ، اغلب کشورهای پیشرو از مطالعات و پژوهش های تطبیقی در زمینه آموزش و پرورش بهره گرفته اند و آن را شرط لازم برای طراحی نظام های آموزش نوین خویش می دانند و بر لزوم و ضرورت این گونه بررسی ها قبل از اقدام به هرگونه اصلاحات آموزشی جامع برای رفع نیازمندی های رو به رشد اقتصادی ، فرهنگی و فنی خویش تاکید می ورزند.

    امروزه متفکران تعلیم و تربیت و متخصصان مراکز تعلیم و تربیت بین المللی بر ضرورت ایجاد این رشته نوین علمی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها در سطوح کارشناسی ارشد و دکترا تاکید می ورزند که نشان دهنده اهمیت کار و نقش محققان این رشته علمی در معرفی نظام های آموزشی موفق جهان ، شناخت مسائل آموزش و پرورش ، معرفی نوآوری ها و روشهای جدید در قلمرو آموزش و پرورش و دستاوردهای شگرف ناشی از آن است. گنجاندن درس آموزش و پرورش تطبیقی در برنامه درسی دانشجویان رشته های علوم تربیتی ، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی و علوم اجتماعی در کشور ما حدود 30 سال سابقه دارد ، لیکن تاکنون به دلایل گوناگون از جمله ضعف آگاهی و اطلاع دقیق از هدف ها و کاربرد واقعی بررسی های تطبیقی آموزش و پرورش یا دسترسی نداشتن به مطالعات نوین تطبیقی که پژوهندگان معاصر به عمل آورده اند ، این رشته علمی جایگاه بحق خود را به عنوان ابزار لازم برای توسعه و اصلاحات بنیادین آموزشی به دست نیاورده است.

    در حال حاضر ، کشور ما یکی از مراحل مهم و اساسی و در عین حال حساس و دقیق خود را در زمینه توسعه آموزش و پرورش می گذراند. بدیهی است به موازات توسعه نهاد آموزش و پرورش باید به مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش پرداخت ؛ زیرا این گونه مطالعات زمینه را برای انتقال و رفع مشکلات نظام آموزش و پرورش فراهم می کند و اداره کنندگان چنین دستگاهی را در کشف و تحلیل مسائل تربیتی یاری می دهد. به سخن دیگر ، آگاهی از تغییرات و اصلاحاتی که در نظام های تربیتی کشورهای دیگر رخ داده است و مشکلاتی که آنان در اصلاح و توسعه آموزش و پرورش خویش داشته اند و آشنایی با روشها و تدابیری که برای حل این مشکلات به کار برده اند ، می تواند ما را در شناسایی مسائل آموزشی و اتخاذ تدابیر شایسته برای حل و فصل رضایت بخش آنها ، بخصوص زمانی که در اندیشه بنیاد نهادن نظام نوین آموزشی هستیم ، یاری دهد.

    همچنین این امر می تواند این امکان را فراهم کند که به اصلاحات آموزشی نگاهی عمیق داشته باشیم و در مقام قانونگذار ، برنامه ریز و مجری طرحهای آموزشی و اداره کنندگان کانون های تعلیم و تربیت ، با گامهای استوار و سنجیده حرکت خویش را در تامین خیر و صلاح عمومی آغاز کنیم و همان تجارب را که دیگران با صرف زمان و سرمایه گذاری وسیع به دست آورده اند ، به سبب عدم اطلاع ، دوباره تکرار نکنیم. بی دلیل نیست که در جوامع پیشرفته و مترقی جهان ، هر روز بر وسعت مطالعات و پژوهش های تطبیقی در آموزش و پرورش و شمار کانون های علمی که این نوع بررسی ها را سرلوحه کارهای خویش قرار داده اند ، اضافه می شود و سیر تکاملی در این زمینه ، همچنان ادامه دارد و مشمول این گونه بررسی ها از نظر جغرافیایی و منطقه ای نسبت به گذشته نه چندان دور ، فراگیر شده است.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    تعریف آموزش و پرورش تطبیقی
    ضروریات آموزش و پرورش تطبیقی
    پایان

    عنوان : آموزش و پرورش تطبیقی چیست

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 512 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 43

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست , پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست , دانلود پاورپوینت آموزش و پرورش تطبیقی چیست , پاورپوینت رایگان آموزش و پرورش تطبیقی چیست , دانلود پاورپوینت رایگان آموزش و پرورش تطبیقی چیست , پاورپوینت تعریف آموزش و پرورش تطبیقی , دانلود پاورپوینت تعریف آموزش و پرورش تطبیقی , دانلود آموزش و پرورش تطبیقی چیست , آموزش و پرورش تطبیقی چیست , تحقیق آموزش و پرورش تطبیقی چی

پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو

پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو

RSS feed.

  • پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو
    پاورپوینت معرفی سازمان یونسکودسته: علوم انسانی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 722 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 43

    پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم انسانی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو

    پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم انسانی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    سازمان‌ آموزشی،‌ علمی ‌و ‌فرهنگی ‌ملل ‌متحد (یونسکو) در چهارم نوامبر 1946 تأسیس شد و در شانزدهم نوامبر 1946، چهل و شش کشور از جمله ایران اساسنامه آن را امضا کردند. یونسکو در بند اول اساسنامه خود، هدف از تشکیل این سازمان را چنین بیان می‌دارد: کمک به استقرار صلح و امنیت از طریق ترویج همکاری‌ میان ملت‌ها در زمینه‌های آموزش، علوم و فرهنگ به منظور افزایش احترام همگان به عدالت، حاکمیت قانون، حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای همه، بدون توجه به تفاوت‌های نژادی، جنسیت، زبان و مذهب، مطابق با منشور ملل متحد.

    یونسکو برای اینکه بتواند اهداف خود را در قرن بیست و یکم تحقق بخشد، می‌کوشد چالش‌ها و پیامدهای جهانی‌شدن را با همه پیچیدگی‌هایش درک کند و به تعیین راهبردها و خط‌ مشی‌هایی از مواضع فرارشته‌ای، میان‌رشته‌ای و بین فرهنگی بپردازد که همگان ـ به ویژه کشورهای توسعه‌نیافته و قشرهای محروم جامعه ـ از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

    یونسکو چارچوبی را برای بررسی مشکلات جهانی انسان‌ها بر اساس برابری کشورهای عضو ارائه می‌دهد که بر مبنای اصول جهان‌شمول، تنوع و کرامت انسانی استوار شده است. این سازمان به طور جدی در پی تقویت ارکان منسجمی است که صلح، توسعه پایدار و حقوق بشر را تشکیل می‌دهد و در زمینه فقرزدایی و ترویج گفت‌وگو میان تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و مردم مشارکت می‌کند.

    آموزش:

    یونسکو از بدو تشکیل تاکنون برای بهبود و ارتقاء امر آموزش در جهان از طریق مشاوره‌های فنی، معیارگذاری، طرح‌های ابتکاری، ظرفیت‌سازی و شبکه‌ای‌کردن نهادهای آموزشی فعالیت می‌کند. اولویت‌های آموزشی یونسکو عبارت است از :

    - آموزش پایه برای همه با تأکید بر سوادآموزی، آموزش پیشگیری از HIV/AIDS و آموزش معلمان

    - آموزش متوسطه، آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش علم و فناوری

    - آموزش عالی.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    آموزش
    علوم‌ طبیعی
    علوم‌انسانی و اجتماعی
    فرهنگ
    ارتباطات و اطلاعات
    پایان

    عنوان : معرفی سازمان یونسکو

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 724 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 43

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو , پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو , دانلود پاورپوینت معرفی سازمان یونسکو , پاورپوینت رایگان معرفی سازمان یونسکو , دانلود پاورپوینت رایگان معرفی سازمان یونسکو , پاورپوینت سازمان ملل متحد , دانلود پاورپوینت سازمان ملل متحد , پاورپوینت تعریف سازمان یونسکو , دانلود پاورپوینت تعریف سازمان یونسکو , پاورپوینت سازمان یونسکو چیست , دانلود پاورپوینت سازمان یونسکو چیست

پاورپوینت الگوى تدریس سازمانی نگری

پاورپوینت الگوى تدریس سازمانی نگری

RSS feed.

پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

RSS feed.

  • پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی
    پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشیدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 20 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 339 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 53

    پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی شامل 53 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

    پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی شامل 53 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه :

    فقدان آگاهی از مهارت برقراری ارتباط باعث می شود که انسانها در موقعیت های مختلف زندگیشان با مشکلات عدیدی ای مواجه شوند چنانکه عدهای از صاحب نظران معتقدند تمامی مشکلات جهانی ناشی از ناتوانی انسان ها در برقراری ارتباط با یک دیگر است . ارتباطات حلقه ای حیاتی در زنجیره فعالیت های سازمانی و روابط انسانی است ،درجه هماهنگی توانایی  بهره وری  از توانمندی ها و تخصّص اعضاء تا حدود زیادی متاخر از کیفیت فرایند ارتباطات  است . ارتباطات انتقال دهنده احساسات  ،  حقایق ، ایده ها ، اطلاعات و ارزشهاست . امروز جهانی که ما در آن زندگی می کنیم را جهان ارتباطات نهاده اند . و در این جهان ، زندگی ما کاملاً   از سازمان های مختلف متأثر است و سازمان ها بویژه بدون ارطباطات انسانی نمی توانند به فعالیتها شان  تداوم ببخشند بطوریکه می توان گفت بدون ارتباطات سازمان نمی توان وجود داشته باشد . پدیده ارتباطات در فعالیت های آموزشی  و پرورشی از اهمیت ویژهای برخوردار است چرا که کلاس درس محل ارتباط فکری بین  دو قطب  اصلی معلم (مربی ، مدیر و . . . ) و فراگیران می باشد و این مهم مستلزم  برقراری رابطهی انسانی مبنی بر تفاهم و هماهنگی بین فعالیت های تربیتی مربی ، معلم و یا مدیر و فعالیت ها ی یادگیری فراگیران خواهد بود و این امر بویژه در راستای تحقق امر تربیت با محور قرار گرفتن  فراگیر و اداره سازمانهای آموزشی مبتنی بر سیاست مدرسه و آموزشگاه محوری اهمیتی  دو چندان می یابد .

    جزوه حاضر با توجه به اهمیت معقوله ارتباطات و نقش آن در روابط انسانی از دو فصل ارتباطات و روابط انسانی در سازمانهای آموزشی تشکیل شده است . ضمن عرض پوزش به واسطه وجود نواقص  احتمالی( که محدودیت زمانی در تهیه جزوه در میزان نواقصی بی تأثیر  نبوده است )  امیداست که برای عزیزان مفید باشد .

    ارتباطات

    الف : تعریف و تعیین مفهوم ارتباط :صاحب نظران بر اساس دیدگاه هها و تخصصها یشان تعاریف مختلفی را برای ارتباطات پیشنهاد کرده اند مثلا ً هربرت سیمون که مطعالعات و تحقیقاتش بیشتر در مورد فرایند تصمیم گیری است . ارتباط را جریانی که تصمیمات اتخاذ شده را از یک عضو به عضو دیگر انتقال می دهد تعریف کرده است . کلی kelly. H ارتباطات را فرایندی می داند که به واسطه آن نیاز فرد برای تماس با دیگران ارضا می شود . بطور کلی پایه گذاران دیدگاه های جدید و روش ها و فنون ارتباطی معتقداند که کلمه ارتباط COMunication از لغات communicare به معنای عمومی کردن یا به عبارتی در معرض عموم قرار دادن اخذ شده است این بدان معنی است که مفهوم از درون فردی برخواسته است و به میان دیگران انتقال یافته است پس در اصل اعتقاد بر آن است که ارتباطات ،برخی از مفاهیم و تفکرات و معانی و یا به عبارتی دیگر پیامها (  messages) را به دیگران یا میان عموم گسترش می دهد چنان که اشاره شد تعاریف ارائه شده از ارتباطهر یک با توجه به کاربرد آن در زمینه خاص مطرح شده است .با توجه  به تاکیدی که در مبحث  حاظر بر ارتباط در آموزش و پرورش می شود . تعریف ارایه شده ذیل مبین ارتباط با تاکید کاربرد آموزشی است. ارتباط عبارت است از فرایند انتقال پیام  از سوی فرستنده به گیرنده مشروط بر آنکه محتوای از فرستنده به گیرنده منتقل شود و یا بلعکس . با توجه به تعریف ارایه شده فوق می توان گفت که ارتباط نوعی فرایند است ، دیگر آنکه برای برقراری ارتباط حد اقل وجود عنصر فرستنده و گیرنده و پیام الزامی است و سر انجام شرطی است که در ضمن تعریف نهفته است این شرط خاطر نشان می سازد که چنانچه پیام مورد نظر از فرستنده به گیرنده منتقل شده و عکس العملهای گیرنده به فرستنده پیام مورد نظر منعکس نشود اصولاً ارتباطی بر قرار نشده است .

    حال با توجه به این که بنا به تعریف عده ای بهترین معلم را بهترین بر قرار کننده ارتباط می داند  بسیار روشن است که اگر معلم(فرستنده پیام ) نتواند پیام خود را (محتوای درسی )  را به فراگیر منتقل کرده و بازخورد لازم را از او دریافت کند اصولاً ارتباطی رخ نداده است بنابراین بر اساس تعریف  فوق مدیران ،معلمان و مربیان اید هر چه بیشتر از توانمندی ایجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان بهره مند باشند  چرا که این امر می تواند یاد گیری موثر ، و عمیق و پایدار را بهمراه داغشته باشد . بطولر کلی هر فرد در سازمان در انجام وظایفش زمانی موثر و پایدار است که ارتباط را فرایندی بداند که به واسطه آن انسان ها تلاش کنند  احساسات و ایده هایشان را بیان کنند و همین طور احساسات و ایده های یکدیگر را درک نمایند در نظام مدرسه ای مدیران در ایجاد جو مطلوب برای بر قراری ارتباطات نقش حساس و تعیین کننده ای دارند .ارتباط در جوی که مشارکت و تصمیم گیری ها و رهبری مبتنی بر تفاهم حاکم است رشد و توسعه پیدا می کند . مدیران با گوش فرا دادن به مربیان و معلمان باید در برقراری ارتباط همه جانبه و آرامش فکری و روانی آنان بکوشند . بطور کلی توجه به عامل انسانی در ارتباطات می تواند  بسیاری از نقایص و مشکلات ارتباطات رسمی در سازمان ها را کاهش داده یا مرتفع سازد .

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    ارتباطات 

    روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

    ضرورت برقراری روابط انسانی در آموزشگاه    

    مدیریت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

    اهداف روابط انسانی در مدیریت آموزشی

    شاخص های روابط انسانی مطلوب در سازمانهای آموزشی

    راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد رابطه موثر انسانی به مدیران

    پایان

    عنوان : روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 340 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 53

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی , پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی , دانلود پاورپوینت روابط انسانی در سازمانهای آموزشی , پاورپوینت رایگان روابط انسانی در سازمانهای آموزشی , دانلود پاورپوینت رایگان روابط انسانی در سازمانهای آموزشی , پاورپوینت معنای روابط انسانی چیست , دانلود پاورپوینت معنای روابط انسانی چیست , پاورپوینت ارتباطات انسانی چیست , دانلود پاورپوینت ارتباطات انسانی چیس

پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر

پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر
    پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبردسته: علوم تربیتی
    بازدید: 23 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 395 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 48

    پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر

    پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر شامل 48 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    کلمه “بروکراسی ” ابتداء در قرن هیجدهم توسط اقتصادان فرانسوی به نام “وینست دوگورنی ” مطرح شد. اما در سال ۱۹۱۰ جامعه شناس آلمانی ماکس وبر موضوع و بحث بروکراسی را عنوان و تشریح کرد.

    بروکراسی از دو کلمه برو به معنی دفتر کارکنان سازمانهای دولتی و نیز میز تحریر اطلاق می شود. و کراسی که معنای یونانی دارد به مفهوم حکومت و اداره کردن است.

    بوروکراسی بصورت یک نظام فوق العاده موفقیت آمیز جهت سازماندهی موسسات اداری و خدماتی ارائه شده است و وبر با توجه به شرایط اقتصادی سیاسی و بی نظمی های اداری  قرن بیستم و ظهور و شروع جنگ بین الملل  اول (۱۹۱۸- ۱۹۱۴) به مطالعه سازمانهای دولتی در اروپا پرداخت و به معرفی چهار چوبی  برای اداره صحیح و اثر بخش سازمانها اقدام نمود. وی در این فکر بود که چگونه می توان به طراحی سازمانها پرداخت تا براساس ویژگیهای تعیین شده ، نقش مثبت و سازنده ای در جوامع داشته باشند.

    تئوری بوروکراسی (دیوان‌سالاری)

    نظریه بوروکراسی یکی از نظریاتی است که بر اساس اعتقاد به مدل ماشین‌گونه از سازمان پایه‌ریزی شده است. اصطلاح بوروکراسی یکی از مفاهیم جنجالی و چالش برانگیز محافل آکادمیک مدیریت می‌باشد. این اصطلاح در قرن هیجدهم پا به عرصه وجود گذاشته و از لحاظ نظری همگام با پیدایش ابر سازمان‌ها و ابر صنایع مورد مطالعه قرار گرفته است.

    بوروکراسی از نظر اصطلاحی به معنای اداره نمودن از طریق دفاتر و قوانین و مقررات است. بوروکراسی از نظر عموم، مفهومی منفی و انتقادپذیر داشته و اغلب آثار منفی آن مانند کاغذبازی و کندی جریان امور اداری، در ذهن توده مردم تداعی می‌شود.

    بوروکراسی در آغاز با معنی منفی همراه بود و در واقع به مفهوم قدرت بی مهاری تلقی می شد که می خواهد همه جامعه را ببلعد. «بالزاک» که با کتاب «کارمندان» واژه،بوروکراسی را رواج داد، آن را «قدرتی هیولایی می شمرد» که «به دست جماعت کوتوله ها افتاده است»

    بوروکراسی، به معنی یک روش سازماندهی و مدیریت است که در آن رعایت قوانین و مقررات، ثبت کلیه مکاتبات و جریان امور، رعایت سلسله مراتب، تخصص‌گرایی و ساختار رسمی مورد توجه اکید قرار می‌گیرد. بوروکراسی در معنای متفاوت دیگری نیز بکار  می رود از جمله:

    ۱-  بوروکراسی به معنای سازمان معقول

    ۲-  بوروکراسی به معنای عدم کارایی سازمان

    ۳-  بورکراسی به معنای حکومت به دست ماموران اداری

    ۴-  بوروکراسی به معنای اداره عمومی

    ۵-  بوروکراسی به معنای سازمان

    ۶-  بوروکراسی به معنای جامعه نوین

    ماکس وبر از بزرگترین اندیشمندان علوم اجتماعی در اوایل قرن بیستم بود که زمینه دانشگاهی مطالعات او تاریخ اقتصادی بود اما آموزه‌های او در فلسفه، حقوق و بیش از همه در علوم اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. البته توجه به وی در علوم اجتماعی هم به میزان زیادی به سال‌های بعد از جنگ  جهانی دوم و پس از معرفی وی در آمریکا توسط پارسنز بر‌می‌گردد. با این حال گسترده‌ترین و نه عمیق‌ترین و مهمترین تاثیر او یعنی رابطه میان اقتصاد و دین حتی در سالهای قبل نیز تاثیرگذاری خود را شروع کرده بود.

    به همین ترتیب تاثیر وبر بر انسان‌شناسی را نیز می‌توان در دو حوزه بررسی کرد؛ رابطه دین و اقتصاد، که در واقع مورد مطالعاتی وبر بود. و حوزه دوم که تحت تاثیر رویکرد معنایی و تفسیری وبر قرار داشت و انسان‌شناسی تفسیری به میزان زیادی حاصل همین تاثیر وبر بوده است .

    از مشکلات بررسی تاثیر وبر بر انسان‌شناسی محدودیت و حتی فقدان منابع در زبان فارسی و دسترسی محدود به منابع غیر فارسی است.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    تئوری بوروکراسی (دیوان‌سالاری)

    زندگی ماکس‌وبر(1920- 1864 )

    مفهوم بوروکراسی از نظر وبر
    ویژگیهای کلی بوروکراسی

    مشخصات بروکراسی
    ویژگیهای مثبت بروکراسی
    بروکراسی از جهت منفی

    بروکراسی از دید بی طرفانه

    نظرات چند تن از پیشروان علم مدیریت در باره بروکراسی

    بروکراسی پایگاه مشروع قدرت
    برخی از ویژگیهای سازمانی

    انتقاد از بوروکراسی

    بوروکراسی ایده‌آل وبر

    پایان

    عنوان : نظریه بوروکراسی وبر

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 396 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 48

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر , پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر , دانلود پاورپوینت نظریه بوروکراسی وبر , پاورپوینت رایگان نظریه بوروکراسی وبر , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه بوروکراسی وبر , پاورپوینت ماکس وبر و نظریه ی بوروکراسی , دانلود پاورپوینت ماکس وبر و نظریه ی بوروکراسی , پاورپوینت تئوری دیوان ‌سالاری چیست , دانلود پاورپوینت تئوری دیوان‌ سالاری چیست , پاورپوینت تئوری بوروکراسی چیست

پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس
    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریسدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 315 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 34

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    آرجریس معتقد است که رفتار دیوانه سالار در سازمان مانع رشد افراد داخل سازمان می شود و نوع رفتار مدیریت با کارکنان مانند رفتاری است که با کودکان می شود.

    او می گوید که باید مطابق مفروضات نظریه مک گریگور انسانها را افراد بالغ به حساب آورد و به عنوان اعضای گروه باید در حالی که نیازهای خودشان را تامین می کنند، نیازهای سازمان را نیز تامین نمایند. او می گوید به شرط آنکه انسانها به طور درست برانگیخته شوند، خود راهبر هستند.

    آرجریس می گوید چنانچه در سازمانی سیستم ارزشی دیوانه سالارانه حاکم بوده است و انسانها به خاطر رفتاری که با آنها شده نابالغ مانده اند، باید زمنیه های رشد آنها را فراهم نمودند امکانات و شرایط مناسب مساعد ساخت تا بتوان طی سالها افراد را از حالت نا بالغ به حالت بالغ تغییر وضع داد.

    اصول تغییر شخصیت از کودکی به بلوغ

    1- فرد نابالغ مانند یک کودک غیر فعال است. در مقابل، فرد بالغ فعال است که به تدریج دامنه ی فعالیتش از کودکی تا بزرگسالی افزایش می یابد.

    2- افراد نابالغ چون کودکان متکی و وابسته هستند و افراد بالغ استقلال نسبی دارند.

    3- رفتار افراد نا بالغ منحصر به اشکال و راههای محدود است، ولی افراد بالغ به صور و اتحاد متعدد رفتار می کنند.

    4- افراد نابالغ مانند کودکان رفتاری بی ثبات، اتفاقی و بی برنامه و علائق سطحی دارند. ولی رفتار افراد بالغ از ویژگی های ثبات، برنامه ای و عمیق برخوردار است.

    5- در حالی که افق دید کودکان و افراد نابالغ از نظر زمانی کوتاه و متوجه فقط زمان حال است، دامنه دید افراد بالغ متوجه گذشته و اینده نیز می شود.

    6- افراد نابالغ و کودک تابع هر کسی می شوند، ولی افراد بالغ به علت مساوی شدن و یا تفوق داشتن حرکت می کنند.

    7- افراد نا بالغ چون کودکان از خود آگاهی ندارند، ولی افراد بالغ نه تنها از خودشان آگاهی دارند بلکه قادر به کنترل خود نیز هستند در همین رابطه، آرجریس می گوید که اگر انسانها از کارشان راضی باشند و احساس خوشحالی و خوشبختی کنند، کارآئی و بازده آنها زیاد می شود. بنابراین وظیفه مدیریت است که عوامل و شرایط و زمینه های رضایتمندی و خوشحالی افراد را در سازمان فراهم سازد.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    اصول تغییر شخصیت از کودکی به بلوغ
    ویژگیهای افراد نابالغ از نظر آرجریس
    ویژگیهای بلوغ رفتاری از دیدگاه آرجریس
    راههای مبارزه با تقاضاهای ناهمگون سازمانی
    معیارهای توصیف کننده عامل بلوغ
    پایان 

    عنوان : نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 316 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 34

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , دانلود پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت رایگان نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت , دانلود پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت , دانلود نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , تحقیق ن

پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان

پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان

RSS feed.

  • پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان
    پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهاندسته: تربیت بدنی
    بازدید: 20 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 3578 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان در 27 اسلاید برای شما عزیزان همراه عکس در نظر گرفته شده است

    قیمت فایل فقط 5,900 تومان

    خرید

    پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان


     ورزشگاه اف ان بی که سابقا به عنوان استادیوم ساکر سیتی مشهور بود، یک ورزشگاه چند منظوره واقع در شهرک سووتو در حومه شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. برای تاسیس این ورزشگاه مبلغی به میزان 310 میلیون پوند هزینه شد. این ورزشگاه مهم ترین مرکز برگزاری جام جهانی افریقای جنوبی بود که هم مراسم افتتاحیه و هم دیدار فینال مسابقات در آن برگزار گردید. 

    لیست ده استادیوم گران قیمت جهان 

    10-ورزشگاه اف ان بی (FNB)، ژوهانسبورگ 

    9-استادیوم موسا مابیدا، دوربان 

    8-سانتیاگو برنابئو، مادرید 

    7-آلیانتس آرنا، مونیخ 

    6-ورزشگاه المپیک باکو، باکو 

    5-استادیوم امارات، لندن 

    4-استادیوم کِیپ تاون، کِیپ تاون 

    3-استادیوم ناسیونال مانه گارینشا، برازیلیا 

    2-استادیوم ومبلی، لندن

    1-استادیوم ملی سنگاپور، سنگاپور

    قیمت فایل فقط 5,900 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان , پاورپوینت ده استادیوم گران قیمت جهان , ده استادیوم گران قیمت جهان , استادیوم گران قیمت جهان , استادیوم , تربیت بدنی , پاورپوینت تربیت بدنی