فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

نکاتی که در انتخاب پرده اهمیت دارد؟

نکاتی که در انتخاب پرده اهمیت دارد؟

cc0_p1.jpg

یکی از مهم ترین ارکان چیدمان خانه های ایرانی پرده است که همیشه خانم ها به آن توجه ویژه ای داشته و دارند.

پرده عنصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل بوده و می تواند ترکیبی از رنگ ها و مدل های گوناگونی را به تناسب ساختمان و وسایل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با سایر لوازم منزل جلوه بسیار زیبایی به خانه شما می دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات مهمی که هنگام انتخاب پرده باید مد نظر قرار دهید، بپردازیم.

از آن جایی که امروزه افراد با کمبود وقت مواجه هستند دیگر مانند گذشته زمان کافی برای خرید کردن نداشته و اکثر کارهای خود را از طریق اینترنت و فضای مجازی انجام می دهند. از این رو ما در وب سایت آقای پرده شرایطی را فراهم کرده ایم که شما بتوانید تنها از طریق تماس یا پیام با کارشناسان فروش ما ارتباط بگیرید؛ تیم مشاوره ما به منزل یا محل کار شما مراجعه مس کنند و شما می توانید با نمونه پارچه های مختلف آشنا شده و از پیشنهادات و راهنمایی های تیم حرفه ای و باتجربه آقای پرده استفاده کنید.

ubic_p2.jpg

نکته ای که باید همیشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشید این است که پرده ای که می خواهید انتخاب کنید باید با چیدمان و دکوراسیون خانه شما همخوانی داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هوای منزل شما و ساکنان آن است؛ پس تا آن جا که ممکن است و با سایر عناصر دکوراسیون منزل شما همخوانی درد، از مدل های شاد و رنگ های روشن استفاده کنید. در ادامه به 10 نکته طلایی که حین انتخاب پرده باید به آن ها توجه کنید، می پردازیم:

1-اندازه گیری پرده نیاز به تخصص دارد و اگر شما تجربه این کار را ندارید حتما از افراد حرفه ای استفاده کنید. زیرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زیبایی پرده را دو چندان می کند.

2-اگر احساس می کنید که تعداد پنجره های منزل شما کافی نیست، حتما از پرده هایی با جنس تور و حریر استفاده کنید تا نور کافی در منزل داشته باشید. هنگام خرید پرده پذیرایی اگر به سراغ پارچه های توری یا حریر می روید به کیفیت پارچه دقت داشته باشید؛ چرا که این پارچه ها درجه بندی کیفی مختلفی دارند و پارچه هایی که از الیاف مصنوعی تشکیل شده اند کیفیت پایین تری داشته و مناسب این فضا نیستند.

3-اگر پنجره هایی با ابعاد بزرگ دارید و نگران پوشیده شدن بخش زیادی از دیوارها هستید، می توانید از تورهای تقریبا هم رنگ دیوارها استفاده کنید. در این مورد نیز از تجربه افراد متخصص استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

4-فضای داخلی منزل چهار رکن اساسی دارد؛ سقف، دیوار، کف و مبلمان. اما دقت داشته باشید که بهتر است در چیدمان نهایی یکی از این عناصر را به عنوان عنصر اصلی و سایر عناصر را برای تقویت دیگر موارد در نظر بگیرید.

5-در انتخاب مدل پرده دقت کنید که نور را به اندازه کافی تامین کند؛ مدل های زیادی هستند که امکان تنظیم نور عبوری را در اختیار شما قرار نمی دهند و همین نکته می تواند تاثیر منفی در دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

6-یکی از پرسش هایی که همواره در انتخاب پرده ها مطرح می شود این است که آیا پرده پارچه ای در کنار پرده کرکره ای می تواند قرار بگیرد یا خیر؟ درست است که در نگاه اول این دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شاید برایتان جالب باشد که اهالی فن این حوزه معتقد هستند که این دو مدل پرده به شرط آن که به درستی در کنار هم قرار بگیرند می توانند جلوه خاصی داشته و به زیبایی محیط بیفزایند.

 

7-یکی دیگر از نکاتی که از جانب متخصصصان این حوزه توصیه نیز می شود این است که برای مکان هایی که قصد استراحت در آن را دارید از پرده های شید و زبرا استفاده کنید. زیرا این پرده ها قابلیت کم و زیاد کردن نور را دارند. به این نکته توجه کنید که خرید پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی با توجه به تنوع زیاد این مدل از پرده همیشه کار سختی بوده و باید حتما از تجربه و راهنمایی فروشندگان استفاده کنید و از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای مختلف را به شما نشان دهند و با کمک آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

8-یکی از دغدغه های اصلی در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته این موضوع کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد؛ چرا که می توان به هر میزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهای پرده هم سطح زمین باشد یا اینکه مقداری روی زمین کشیده شود.

9-برای حاشیه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگیرید. این اندازه باعث شکیل تر شدن پرده شما می شود.

10-نکته آخر اینکه همیشه پرده را در بالاترین حد نسبت به سقف نصب کنید؛ این کار سبب می شود تا طرح و مدل پرده به خوبی نمایان شده و زیبایی پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

سامانه پیامک SMSFA

پنل اس ام اس ساده است: ارسال، دریافت و مدیریت اس ام اس انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن. اما وقتی در این کاربرد دقیق‌تر شویم، با بیش از ?? امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد.امکاناتی که هر کدام می‌توانند نقشی در رشد کسب و کار شما داشته باشند.

wynr_w1.jpg

پنل اس ام اس یا پنل پیامکی یک نرم افزار تحت وب است که به کاربر اجازه ارسال و دریافت اس ام اس تبلیغاتی انبوه را به شما می‌دهد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، شما با خرید پنل اس ام اس در یک سامانه پیامک می‌توانید به ارسال و دریافت و مدیریت پیامک تبلیغاتی خود به صورت انبوه بپردازید.

هنگام خرید پنل اس ام اس، به نیازهای خود فکر کنید. در صورتی که قصد ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه با تعداد بالا را دارید، بهتر است که یک پنل اس ام اس بزرگتر را خریداری کنید تا تعرفه ارسال شما کمتر شود و در نهایت در قیمت پنل اس ام اس خود صرفه جویی کرده باشید. همچنین، وقتی که قصد استفاده از امکانات بخصوصی را دارید، پیشنهاد ما خرید پنل اس ام اس ویژه است. چرا که پنل های پیامکی ویژه، امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارند.

توسط افزونه پیامک وردپرس شما قادر خواهید بود از طریق ووکامرس، فرم‌های تماس یا خبرنامه به کاربران خود پیامک ارسال کنید. همچنین شما با استفاده از این افزونه می‌توانید یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید.

افزونه پیامک ووکامرس بهترین گزینه برای اطلاع رسانی خریداران از وضعیت سفارش شان میباشد. با استفاده از افزونه حرفه ای پیامک ووکامرس امکان ارسال اس ام اس در تمام مراحل خرید مشتری وجود دارد

از بهترین افزونه‌های موجود در مورد سیستم ثبت نام و ورود وردپرس با تایید پیامک است. زمانی که از افزونه دیجیتس استفاده می کنیم سیستم ثبت نام و ورود به سایت ما با کد تایید پیامکی صورت می‌گیرد.

انواع کانکتورهای شبکه کدام اند؟

 

کانکتور قطعه ای می باشد که به بخشی از کابل متصل شده و بخشی از سیستم کابل کشی را به پایان می رساند و در واقع یک نقطه ی ورودی را برای دستگاه های شبکه همچون رایانه، روتر و هاب را فراهم می سازد.

کانکتورها دارای انواع مختلفی می باشند، آن ها را می توان با توجه به ویژگی های ظاهری و همچنین خصوصیات جفت گیری از یکدیگر متمایز نمود؛ از قبیل جک ها و شاخه ها که کانکتورهای نر محسوب می شوند یا پریزها و درگاه ها که کانکتورهای ماده به حساب می آیند. آن ها همچنین می توانند با توجه به نحوه ی پیکربندی اتصالات متفاوتی که دارند از یکدیگر تمیز داده شوند، به عنوان مثال اتصالات DB9 و DB15 که به ترتیب دارای ? و ?? پین می باشند. یکی دیگر از راه های تمایز دادن کانکتورها نسبت به هم نوع رابط های الکتریکی می باشد که از آنها پشتیبانی می کنند.

موارد زیر نمونه ای از کانکتورهای مختلف می باشند:

کانکتورهای رابط سریال مانند RS-232 و V.35

کانکتورهای اترنت مانند کانکتورهای RJ-45 و BNC

کانکتور کابل کشی فیبر نوری مانند کانکتورهای SC و ST

به معنای واقعی کلمه ده ها نوع از کانکتورهای گوناگون در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند که متخصصین حرفه ای شبکه بایستی با بسیاری از آن ها آشنایی کامل داشته باشند.

کانکتور BNC

اتصال دهنده یا همان کانکتور BNC مجموعه ای از کانکتورها می باشد که جهت متصل نمودن کابل کشی کواکسیال تینت به اجزای مختلف شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتور BNC مجهز به یک مکانیزم پیچش و قفل بوده که این مکانیزم منجر به فراهم شدن یک اتصال مطمئن و ایمن بین سیستم کابل کشی شبکه و تجهیزات می شود.

به طور کلی کانکتورهای BNC در شبکه های ??Base2 اترنت کاربرد دارند. انواع مختلف کانکتورهای BNC موارد زیر را شامل می شود:

کانکتور کابل BNC که به انتهای یک کابل تینت لحیم کاری و یا جوش داده شده است.

کانکتور BNC T که به جهت متصل نمودن کارت رابط شبکه (NIC) به یک بخش از کابل تینت مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتور BNC barrel که به منظور متصل نمودن دو قطعه کابل تینت استفاده می شود.

پایانه ی BNC که یک پایانه ی ?? اهمی را در پایان آزاد کابل تینت فراهم می سازد.

کانکتور DB

کانکتور DB به هر نوع کانکتوری گفته می شود که جهت اتصال تجهیزات ترمینال داده (DTE) مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتورهای DB سابقاً، کانکتور های سری D نامیده می شدند. کانکتورهای DB را می توان به منظور اتصالات سریال یا موازی بین دستگاه ها استفاده نمود. انواع رایج کانکتورهای خانواده ی DB شامل موارد زیر می شوند:

کانکتور DB-9 که یک کانکتور سریال با ? پین جهت اتصال مودم ها، چاپگرهای سریال، دستگاه های ماوس و غیره می باشد.

کانکتور DB-15 که یک کانکتور با ?? پین بوده و به منظور متصل نمودن دستگاه هایی همچون مانیتورهای مکین تاش و کارت های رابط شبکه (NIC)، برای کابل های ??Base5 مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتور DB-25، که یک کانکتور دارای ?? پین بوده و جهت متصل نمودن دستگاه های رابط سیستم ریز کامپیوتر مکین تاش (SCSI)، مودم ها، چاپگر های سریال، کابل های موازی، جعبه های سوئیچ و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتور DB-37 که یک کانکتور با تعداد ?? پین می باشد و جهت اتصال دستگاه هایی همچون روتر و واحدهای خدمات کانال (CSU) استفاده می شود.

کانکتور DB-60 که کانکتوری با ?? پین می باشد و جهت متصل نمودن دستگاه هایی مانند روترهای سیسکو مورد استفاده قرار می گیرد.

کانکتور های سری V

کانکتورهای سری V مجموعه ای از استانداردهای ارتباطی می باشند که توسط اتحادیه ی بین المللی ارتباطات از راه دور (ITU) توسعه داده شده اند.

پروتکل ‌های سریV روش ‌هایی را به منظور تبادل اطلاعات از طریق سیستم تلفن عمومی با استفاده از ابزارهای ارتباطی نظیر مودم و مولتی پلکسر، ایجاد می نمایند. این پروتکل های گوناگون در واقع رابط های بین تجهیزات پایانه داده (DTE) مانند کامپیوترها و تجهیزات ارتباطات داده (DCE) مانند مودم ها را تعیین نموده و همچنین روش های سیگنال دهی را جهت استفاده از طریق سیستم های تلفن عمومی ارائه می نمایند.

کانکتورهای RJ

کانکتورهای RJ خانواده ای از کانکتورهای push-and-click یا همان فشار و کلیک برای سیم کشی جفت پیچ خورده در سیم کشی تلفن و شبکه به شمار می روند. RJ مخفف Regged Jack می باشد و انواع کانکتورهای RJ هم اتصال ماده یعنی jack و هم نوع اتصال نر یعنی Plug را در بر می گیرند.

کانکتور RJ-11 یک کانکتور نوعی تلفنی با ? سیم یا ? سیم می باشد که تلفن ها را به صفحات جداری متصل می نماید. کانکتور RJ-11 حداکثر شش سیم را پشتیبانی می کند اما فقط نوع دارای چهار سیم آن با کابل کشی دو جفت پیچ خورده به طور متداول در کابل کشی تلفن یافت می شود.

کانکتور RJ-45 یک کانکتور نوع تلفن ? سیمی می باشد که به منظور اتصال رایانه‌ها، صفحات جداری الکتریکی، پچ پانل هل و سایر اجزای شبکه با کابل کشی جفت پیچ خورده بکار می‌رود. کانکتور RJ-45 یک نوع اتصال دهنده ی استاندارد برای هر دو جفت کابل کشی جفت پیچ خورده ی محافظت نشده (UTP) و جفت پیچ خورده ی محافظت شده (STP) در شبکه های اترنت star-topology مانند ??BaseT و ???BaseT4 محسوب می شود.

کانکتور RJ-48 یک کانکتور تلفن از نوع ? سیم بوده که به منظور اتصال خطوط سرویس داده ی دیجیتال T1 و ??KB با کابل کشی جفت پیچ خورده مورد استفاده قرار می گیرد. کانکتور RJ-48 از همان جک کانکتور RJ-45 استفاده نموده در حالی که از پین متفاوتی استفاده می کند، به همراه یک جفت سیم بخ منظور انتقال سیگنال و یک جفت برای دریافت سیگنال، یک جفت جهت تخلیه و یک جفت استفاده نشده جهت رزرو برای استفاده های احتمالی آینده.

یه طور کلی کانکتورهای RJ-48 در سه نوع RJ-48C ، RJ-48X برای اتصال خطوط T1 و RJ-48S برای اتصال خطوط DDS 56-KB تعبیه شده اند.

کانکتورهای فیبر نوری

کانکتورهای SC / ST جهت اتصال کابل کشی فیبر نوری به دستگاه های شبکه استفاده می شوند. حروف اختصاری SC مخفف subscriber connector و ST مخفف straight tip می باشند.

این کانکتورها جزو انواع کانکتورهایی می باشند که معمولاً برای اتصال کابل کشی فیبر نوری به دستگاه های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو مورد از این کانکتورها توسط استاندارد های اتحادیه ی صنایع الکترونیکی و انجمن صنعت ارتباطات به رسمیت شناخته شده اند.

حروف SC مخفف اتصال مشترک است و یک کانکتور فیبر نوری استاندارد دوبلکس با بدنه ی پلاستیکی شکل مربع و ویژگی قفل push-pull locking می باشد. کانکتورهای SC به طور معمول در محیط های ارتباطی داده، CATV و تلفن استفاده می شوند.

کانکتور ST، یک کانکتور فیبر نوری با کارایی بالا و با حلقه های سرامیکی گرد بوده که دارای قفل bayonet یا همان قفل چفتی می باشد. کانکتور های ST نسبت به کانکتورهای SC متداول تر می باشند.

معمولاً می توانید از کانکتورهای SC و ST با کابل کشی فیبر نوری تک حالته یا چند حالته استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که کانکتورهای SC و ST به دو صورت ساده و دوبلکس عرضه می شوند.

نوع سوم از کانکتورهای فیبر نوری کانکتورهای SMA می باشند که از ویژگی قفل مهره ای برخوردار بوده و زیر مجموعه های آن شامل کانکتورهای SMA905 و SMA906 می باشند.

و اما در واقع بهترین کانکتورهای فیبر نوری کانکتورهای military-grade هستند. این کانکتورها دارای مشخصات MIL-C-83522 (ST) بوده و ضد خوردگی هستند، قابلیت کاهش فشار کابل را داشته و در برابر گرما، شوک، لرزش، قارچ و هرگونه سایش مقاوم هستند.

دستگاه های رابط سیستم ریز کامپیوترها یا SCSI

واژه ی SCSI مخفف Small Computer System Interface بوده و زمینه ی اتصال لوازم جانبی را به رایانه با استفاده از رابط انتقال موازی فراهم می سازد. کانکتورهای (SCSI) توسط کمپانی اپل توسعه یافته است و در دنیای رایانه های شخصی برای سولوشن های ذخیره سازی با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

به منظور پیاده سازی SCSI بر روی یک سیستم، می توانید از یک آداپتور SCSI جهت رابط با سیستم و دستگاه های مناسب SCSI مانند هارد دیسک های SCSI استفاده کنید.

هر دستگاه مرتبط با یک گذرگاه SCSI باید دارای یک شماره شناسه ی دستگاه SCSI تخصیص داده شده به خود آن دستگاه باشد که به SCSI اجازه می دهد تا تعدادی از دستگاه ها را توسط یک گذرگاه موازی واحد به یکدیگر متصل نماید.

شما می توانید شناسه های SCSI را با استفاده از سوئیچ های dip یا jumper ها و یا با استفاده از نرم افزار پیکربندی تغییر دهید.

https://networkencyclopedia.com/connector-device/

https://networkencyclopedia.com/bnc-connector/

https://networkencyclopedia.com/db-connector/

https://networkencyclopedia.com/sc-and-st-connectors/

https://networkencyclopedia.com/small-computer-system-interface-scsi/

 

The post انواع کانکتورهای شبکه کدام اند؟ appeared first on فروشگاه اینترنتی نود - Node Shop.

قیمت و هزینه‌های کاشت دندان و ایمپلنت+ فیلم

قیمت و هزینه‌های کاشت دندان و ایمپلنت+ فیلم

 

ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن به عوامل زیر بستگی دارد:

برند ایمپلنت، برند شخصی دندانپزشک، تضمین کیفیت، هزینه ی جانبی، شرایط پرداخت و نگهداری.

برند ایمپلنت دندان

شرکت های گوناگونی ایمپلنت دندان را تولید می کنند که جنس آن از تیتانیوم می باشد. ایمپلنت هایی که در ایران استفاده می شود غالبا اروپایی، آمریکایی و کره ای می باشد. پیاده سازی ایمپلنت دندان مستلزم تجهیزات خاصی می باشد که با توجه به در دسترس بودن آن امکانات در هر کشور، نوع ایمپلنت انتخاب می‌شود. بدیهی است که برندهای معتبر دنیا هزینه ی زیادی را برای افراد در پی خواهد داشت.

 ایمپلنت آمریکایی در درجه ی اول قرار دارد و پس از آن ایمپلنت اروپایی مطرح می شود. ایمپلنت آمریکایی ممکن است هزینه ای بالغ بر پنج میلیون داشته باشد. ایمپلنت کره ای ارزان تر بوده و ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن آن حدود 3-2 میلیون تومان است.

برند شخصی دندانپزشک

به خاطر داشته باشید که تنها برند ایمپلنت دندان مطرح نیست و موضوع مهارت دندانپزشکان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. بهترین برندها در دردست افراد غیرمتخصص بی فایده است. علاوه بر آن دندانپزشکان مطرح مبالغ زیادی را دریافت می کنند که بخشی از آن به ویزیت و دستمزد مربوط می شود. اگر ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن برای شما مهم است پیش از انجام آن جست و جوی کافی را انجام دهید تا بتوانید پزشک ایده آل را انتخاب کنید تا ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن کمی متناسب با بودجه ی شما شود.

تضمین کیفیت

همیشه درهرکاری درصد خطایی وجود دارد که ایمپلنت دندان مستثنی از این قضیه نیست. حتی اگر جنس ایمپلنت مناسب بوده و پزشک نیز مهارت کافی را داشته باشد حدود 3% امکان دارد که ایمپلنت جوش نخورد. اگر ایمپلنتی که انتخاب کرده اید ضمانت داشته باشد می توانید برای بار دوم نزد دندانپزشک خود رفته و آن را رایگان انجام دهید. در این صورت ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن برای بار دوم شما را شوکه نخواهد کرد.

هزینه جانبی

گول تبلیغات را نخورید. گاهی اوقات در برخی تبلیغ ها مشاهده می شود که ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن و خدمات آن را کم تر اعلام می کنند در صورتی که بعدها هزینه های اضافی در خصوص روکش، پودر و ... از شما گرفته می شود. پیش از انجام ایمپلنت دندان تمامی هزینه ها را بپرسید.

شرایط پرداخت

برخی دندانپزشکان شرایطی برای شما فراهم می کنند که می توانید نیمی از ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن را قبل از انجام عملیات و مابقی را به صورت اقساطی بین 6-3 ماه پرداخت کنید.

نگهداری

نکته ی مهم این است که شما باید همانگونه که از دندان طبیعی خود مراقبت می کنید به ایمپلنت دندان نیز رسیدگی کنید. ایمپلنت دندان بر خلاف دندان طبیعی نمی پوسد اما با رعایت نکردن بهداشت شرایطی برای لثه و اطراف آن پیش می آید که ایمپلنت دندان را به خطر می اندازد. مراقبت های روزانه باید به دقت و منظم انجام شود. به یاد داشته باشید که در طول درمان ایمپلنت و پس از آن جهت چکاپ به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

نتیجه گیری

ایمپلنت دندان قیمت و هزینه های مختلفی دارد که متغیر است و ممکن است حدود 4-2 میلیون باشد. عواملی مانند جنس ایمپلنت، جراح مربوطه، لابراتور پروتز، قطعات مصرفی و ... بر ایمپلنت دندان قیمت و هزینه آن تاثیر می گذارد. به طور کلی پس از دندان طبیعی، هیچ چیزی نمی تواند جای ایمپلنت دندان را پر کند و در مقایسه با سایر روش ها ماندگاری بیشتری داشته و ظاهری طبیعی تر دارد.

acv5_m1.jpg

مزایای ایمپلنت دندانی

?-بهبود ظاهر شما

یکی از اساس ترین فواید کاشت ایمپلنت های دندان مربوط مسئله زیبایی و ظاهر آن است و امپلنت موجب حفظ استخوان دهان شده و شکل ظاهری صورت را حفظ می کند. بنابراین موجب زیبایی صورت می شود. زمانی که اکثر دندان های طبیعی از بین رفته اند، در استخوان دهان چیزی برای رشد یا تحریک آن عوض نمی شود.

اگر دندان ها از بین بروند بدن انسان تصور می کند که فک بالایی برای مراقبت از دندان ها مهم نیست و به این علت فک بالا شروع به انحلال می کند. این مسئله باعث افتادگی صورت می شود، چین و چروک در اطراف دهان به وجود می آید، لب ها بهم چسبیده می شوند.

همین طور موجب این می شود که سن فرد بیشتر به نظر برسد. شما با کاشت ایمپلنت دندان می توانید سنتان را 20 سال جوانتر کنید و لبخندتان را زیبا تر کنید.

?-دریافت نتایج فوری

کاشت ایمپلنت به هیچ وجه از بین نمیرود و تا اخر عمر باقی می ماند و همین طور به شما برای جویدن و میل کردن غذا بسیار کمک می کند و شما می توانید از آنها مثل دندان های طبیعی اتان استفاده کنید.

این مورد را فراموش نکنید که کاشت ایمپلنت برای هر فرد بستگی به شرایط جسمانی آن فرد دارد و باهم متفاوت است. اما نگران نباشید پزشکان متخصص و ماهر به راحتی با گذشت یک دوره فک و دهان شما را به طور کامل برسی می کنند و خدمات را به درستی ارائه می دهند.

?-بازگرداندن اعتماد به نفس و تجدید اعتماد

کاشت ایمپلنت دندان به قدری طبیعی  و زیبا است که فرد با انجام این عمل در خود احساس خوبی می کند. زیرا ایمپلنت دندان به شما علاوه بر اینکه زیبایی میبخشد باعث راحت تر جویدن غذا نیزمی شود. این عوامل باعث شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

?-در موقعیت های روزمره راحت باشید

ایمپلنت دندان برعکس پروتزهای دندانی است زیرا که نیازی بنیست برای تمیز کردن آنها را جابه جا کنید یا موقع خواب آنها را دربیاورید. این دندان ها دقیقا مشابه با دندان های طبیعی خودتان عمل می کند و دائمی است.

 

?-دندان های خود را به حالت طبیعی خود بازگردانید

ایمپلنت دندان به دلیل اینکه مانند ریشه دندان جایگزین می شود دقیقا مشابه با دندان های طبیعی عمل می کند و هیچ کس متوجه کاشت ایمپلنت نمی شود.

در برخی موارد کاشت ایمپلنت نیاز به خورد کردن دندان کناری دندان از بین رفته است تا ساختاری طبیعی تر داشته باشد و به خوبی عمل کند و این را بدانید ساختار تخریب شده دندان طبیعی هیچ وقت درست نمی شود. اما در پرئتز به دلیل اینکه از دندان کناری برای این عمل استفاده می کنند موجب تخریب آن دندان نیز می شوند.

?-بهبود کلی کیفیت زندگی شما

ایمپلنت دندان باعث می شود چهره ای زیبا تر به همراه دندان های طبیعی داشته باشید و همین طور در جویدن و خوردن غذا نیز راحت تر باشید.

کاشت ایمپلنت دندان لبخند شما را زیبا تر می کند و همین طور باعث این می شود به راحتی صحبت کنید و غذا میل کنید و همین طور احساس بهتری داشته باشید.

ایمپلنت دندان به سلامت دندان و دهان شما بهبود می بخشد و همین طور کاشت ایمپلنت دندان از بیماری های عفونت مزمن ناشی از باکتری، پریودنتال و بیماری های التهابی تا حد ممکن جلوگیری می کند.

به این خاطر که کاشت ایمپلنت دندان بسیار طبیعی است و این دندان ها دقیقا مشابه با دندان های طبیعی انسان است مراقبت و نگهداری از آنها نیز دقیقا مشابه دندان های طبیعی است. مسواک زدن و نخ دندان برای تمیز کردن کافی می باشد. همین طور با برسی منظم شما می توانید از لبخن زیبا تون لذت ببرید.

منبع: ایمپلنت دندان قیمت     ، ایلنا

 

فروشگاه کتاب

کتابفروشی آنلاین کاواک از سال ???? فعالیت خود را در زمینه‌ی بررسی و معرفی کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعالیت به جهت همراهی و اشتیاق و جذب مخاطبین بیشتر بر آن شدیم تا وبگاه کاواک را راه اندازی نماییم.
هدف اصلی کاواک معرفی مجموعه‌ای از بهترین و تازه‌ترین‌های نشر ایران و جهان است که برای تمامی گروه های سنی از جمله کودک و نوجوان ارائه می گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کیفیتی مطلوب و در کمترین زمان ممکن فرایند ارسال و تحویل را چه در داخل و چه در خارج از کشور برای کتاب‌خوانان عزیز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ی کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزیزان خواهد بود. همچنین فعالیت کاواک در فضای مجازی از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام و گودریدز ادامه‌ داشته و منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

خرید کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومی, هنری, روانشناسی, کودک و نوجوان, درسی و دانشگاهی و غیره
از کتابفروشی کاواک

:heavy_check_mark: دارای نماد اعتماد الکترونیک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنیا
:heavy_check_mark: تحویل فوری کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالای دویست هزار تومان ارسال رایگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سایت کاواک مراجعه نمایید:
https://www.cavack.com

هم‌ چنین می‌ توانید جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفی و نقد کتاب,تازه‌ های نشر,نویسندگان, شخصیت‌ های برجسته و غیره به مجله‌ی کاواک مراجعه نمایید:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ های اجتماعی بپیوندید : cavackonline#
اینستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، پلاک ???، طبقه اول، واحد ?
شماره تماس : 88061153

رادیولوژی دندان در شمال تهران

رادیولوژی دندان در شمال تهران

پزشکان و دندان پزشکان برای داشتن تحلیل درست از مشکل مراجعه کننده خود، نیاز به روش های کمک کننده ای دارند که بتوانند در تشخیص بیماری از آنان بهره ببرند.

irns_e1.png

مزایا و معایب عکس برداری با دستگاه cbct

پزشکان و دندان پزشکان برای داشتن تحلیل درست از مشکل مراجعه کننده خود، نیاز به روش های کمک کننده ای دارند که بتوانند در تشخیص بیماری از آنان بهره ببرند. رادیولوژی یکی از مهارت های دنیای پزشکی است که با استفاده از دانش روز به کمک پزشکان و دندان پزشکان می شتابد.

در این مقاله به شکل مختصر به چند شاخه پر کاربرد عکس برداری پزشکی می پردازیم:

·       عکس cbct

عکس cbct نوعی عکس برداری سه بعدی است که با تجهیزات پیشرفته ای حاصل می شود. زمانی پزشک درخواست cbct می کند که تشخیص وضعیت بیمار با عکس برداری های معمولی امکان پذیر نباشد. اشعه ایکس به کار رفته در دستگاه cbct به خوبی در عمق بافت ها رسوخ می کند. نتیجه این نوع از عکس برداری، تصویرهایی متعدد از استخوان ها، اعصاب، رگ ها و بافت نرم است که با وضوح بالایی در زوایای مختلف در اختیار پزشک قرار می گیرد.

کاربرد cbct در تشخیص بیماری های مختلف

عکس cbct در تشخیص بیماری، ناهنجاری و مشکلات گوناگونی به کار برده می شود. در ذیل تعدادی از این مشکلات و بیماری ها دیده می شود:

1-    بیماری های فک به ویژه مشکلات دندان ها مانند دندان نهفته و دندان اضافی

2-    بیماری مفصلی صورت، درد و کاهش دامنه حرکت مفصل

3-    آنومالی تکاملی

4-    مشکلات کام و ابعاد آن

5-    تشخیص مشکلات فک و دندان منجر به ارتودنسی

6-     جراحی های ناحیه دهان

7-    شایع ترین کاربرد این نوع عکس برداری در کاشت ایمپلنت است.

تفاوت عکس سی تی اسکن با cbct

عکس cbct با سی تی اسکن تفاوت های بسیاری دارد. cbct از سی تی اسکن، جدیدتر و تکنولوژی مدرن تری دارد. در نتیجه مزایایی نسبت به آن دارد که در ادامه ذکر می شود:

1-    تصویر دقیق تر: سی تی اسکن تصویری دو بعدی با شفافیت پایین تری نسبت به cbct تولید می کند. این در حالی است که cbct تصاویری سه بعدی در زوایای متعدد و به صورت 360 درجه ای ارائه می دهد که پزشک یا دندان پزشک با استفاده از آن به ساختارهای دندان و فک با اندازه های واقعی پی می برد.

2-    ایمنی بیشتر: از آنجا که دستگاه cbct تکنولوژی مدرن تری دارد، یکی از جنبه هایی که در ساخت آن لحاظ شده، استفاده از میزان اندک اشعه ایکس است. همچنین این دستگاه این قابلیت را داراست که اشعه را به صورت محدود در یک منطقه خاص بتاباند. البته تمامی دستگاه های رادیولوژی به علت تولید اشعه های مضر، باید به میزان محدود استفاده شوند.

3-    سرعت بالاتر: دستگاه سی تی اسکن نسبت به cbct بسیار کند است. از مزیت های این عکس برداری نوین، می توان به سرعت زیاد انجام تصویربرداری اشاره کرد که برای بیماران مطلوب تر است.

4-    خطای کم تر: هر دستگاهی هر چند هم دقیق، امکان خطا دارد. هنگام تصویربرداری، بیمار بایستی بی تحرک باشد. اگر بیمار مختصری حرکت کند، این حرکت سبب ایجاد خطا در تصویر می شود. در تکنولوژی های قدیمی تر مانند سی تی اسکن این خطا بیشتر است و تصویر را مخدوش می کند؛ اما دستگاه های مدرن تر، این مشکل را تا حدی کاهش داده اند.

معایب cbct

هر چند میزان اشعه ایکس تابش شده از این دستگاه کم تر از سی تی اسکن است؛ اما همچنان بیشتر از عکس های رادیولوژی معمولی به حساب می آید. در یک پژوهش علمی ثابت شد که این دستگاه اشعه زیادی به چشم، غده تیروئید و غدد پاراتیروئید تابش می کند که در برخی موارد، میزان اشعه تا ده برابر یک عکس برداری معمولی است.

عکس cbct  تمام فک

این روش عکس برداری قابلیت این را دارد که عکس هایی از فک بالا و پایین از تمام رخ و نیم رخ تهیه کند.  عکس cbct  تمام فک، به صورت واضحی تمام دندان ها، ریشه، عصب و تومورهای موجود در لثه را نشان می دهد.

عکس ایمپلنت

به نقل از ساعت24، همان طور که گفته شد یکی از کاربردهای مهم cbct در زمینه کاشت ایمپلنت است. وقتی دندان پزشک می خواهد یک ایمپلنت در فک بیمار قرار دهد، ابتدا بایستی نسبت به وضعیت عصب و عروق و همین طور موقعیت سینوس ها اطلاع کاملی داشته باشد تا ایمپلنت را در جای درست خود قرار دهد. از این رو قبل از هر اقدامی درخواست یک عکس cbct از فضای فک بیمار می دهد. بعد از جای گیری ایمپلنت در فک نیز عکس دیگری مورد نیاز است تا از صحیح بودن عمل کاشت اطمینان حاصل شود.

عکس ایمپلنت در زعفرانیه

یکی از مراکز معتبر برای تهیه عکس ایمپلنت در زعفرانیه، رادیولوژی الف است که با تخصص و تجربه کافی این امر را به بهترین شکل ممکن برای بیماران انجام می دهد.

عکس opg

عکس opg یک عکس رادیولوژی است که تمام دندان های فک بالا و پایین را در خود جای داده و علاوه بر دندان، عفونت، میزان پوسیدگی و وضعیت ریشه ها را نیز نمایان می کند.

کاربرد opg

از کاربردهای Opg می توان به این موارد اشاره کرد:

1-    تشخیص شکستگی یا جا به جایی فک

2-    مشاهده شکستگی دندان ها

3-    بررسی وضعیت دندان عقل نهفته

4-    ارزیابی وضعیت دندان ها قبل از جراحی

5-    بررسی میزان پوسیدگی دندان

6-     تشخیص عفونت لثه

7-    مشاهده وضعیت فک ها

مزیت opg نسبت به سایر روش ها

Opg در برابر روش هایی مانند سی تی اسکن و cbct اشعه بسیار ناچیزی ساطع می کند و ایمنی بالاتری دارد.

عکس برداری در دوران بارداری

هر قدر میزان تشعشع در تصویربرداری اندک باشد، خانم های باردار بایستی برای حضور در رادیولوژی با پزشک متخصص زنان و مسئول رادیولوژی مشورت کنند و در صورت لزوم به عکس برداری، از لباس های سربی و پوشش های مقاوم در برابر اشعه استفاده کنند.

عکس opg  در شمال تهران

مرکز رادیولوژی الف واقع در زعفرانیه، بهترین مرکز رادیولوژی برای تهیه عکس opg  در شمال تهران است که به صورت حرفه ای در زمینه رادیولوژی فک و صورت فعال است.

 

قمار آنلاین و رویای نقش بر آب پولدار شدن

قمار آنلاین و رویای نقش بر آب پولدار شدن

رویای نقش بر آب این روز های مال باختگان سایت های شرط بندی که نه تنها به واقعیت مبدل نشده بلگه باعث از دست رفتن پول و ثمره تلاش های بسیاری از افراد شده.

بسیاری از مالباختگان سایت های پیش بینی فوتبال و شرط بندی نه قصد تفریح داشته اند نه اهل قمار بوده اند فقط به دنبال روشی میانبر برای پولدار شدن بوده اند و امروز به جز حسرت چیزی نسیبشان نشده، این افراد عمدتا فریب شاخ های اینستاگرام و و عده های جذاب آنها را خورده اند که این موضوع باید از نظر شخصیتی به صورت عمیقی مورد بررسی قرار بگیرد.

چه میشود که جوان های ما به جای کار و تلاش در تخصصشان می خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

شاید دلیل این است که جوان های ما امروزه به جای این که در حرفه و تخصصشان مشغول کار باشند و به اصطلاح وقت سر خاراندن هم نداشته باشند بی کار هستند و درآمدی ندارند و به فکر این هستند که پس انداز خوشان را سکوی پرتابی کنند به سوی موفقیت و میلیاردر شدن اما اتفاقی کی می افتند کاملا برعکس است و این کار می شود مایه افسوس و پیشیمانی.

روش جدید کلاهبرداری سایت های شرط بندی

در این روش سایت های شرط بندی بازی های خاصی را به عنوان بازی های پول ساز و راحت معرفی می کنند مثل بازی انفجار که شاخ های اینستاگرام با بی حیایی و روش های غیر اخلاقی این بازی را تبلیغ می کنند در این روش افرادی از سمت این سایت های شرط بندی کلاهبردار مامور می شوند روش های برد ، کد های تقلب و ربات های بازی انفجار را به افراد ساده باور بفروشند و این افراد را با اعتماد به نفس کاذب داخل بازی کنند و به راحتی سرمایه این افراد را از دستشان خارج می کنند

این سوال خیلی از افراد است و باید بگویم رویا و آرزوی بسیاری از افراد ساده باور است، این افراد معمولا به دنبال هک الگوریتم و فرمول بازی و یا خرید ربات تشخیص ضریب بازی انفجار هستند که باید بدانند اینها همه راه هایی برای کلاهبرداری بیشتر سایت های نامعتبر هستند.**یکبار برای همیشه این را بپذیرید که این وعده ها جذاب فقط راه کلاهبرداری بیشتر از شماست و به قول شاعر کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی**

چگونه می توان به صورت قطعی جلوی سایت های قمار را گرفت؟

اگر بخواهیم برای همیشه از دست تمامی سایت های پیش بینی فوتبال و شرط بندی ( قمار ) راحت شویم فقط یک راه تضمینی وجود دارد و آن هم افزایش خرد جمعی جامعه نسبت به قمار و رویای نقش بر آب یک شبه پولدار شدن است.

اگر افراد جامعه بپذیرند و درک کنند که هیچکسی تا به امروز از طریق شرط بندی و فعالیت در کازینو های آنلاین پولدار نشده به غیر از گردانندگان این سایت ها و برای همیشه این فکر و کار بی فایده را کنار بگزارند و در این سایت ها مثل فعالیتی نکنند همین امر باعث می شود که این سایت ها به صورت اتوماتیک نتوانند به فعالیت خودشان ادامه دهند.

منبع: گلستان 24

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

در عرصه دندان پزشکی امروزه ایمپلنت های دندان به عنوان یکی از شناخته شده ترین روش های کاشت دندان به جای دندان های افتاده و یا جایگزینی دندان های پوسیده یا صدمه دیده با دندان های جدید است. برای اینکه بفهمید چرا ایمپلنت های دندان تا این حد محبوب هستند ، با ما در این مقاله ایمپلنت همراه باشید.

gzh6_f1.jpg

جنس ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به عنوان یکی از مستحکم ترین و مقاوم ترین انواع روش های کاشت دندان به حساب می آیند. یکی از علت های آن جنس ایمپلنت دندان است. جنس ایمپلنت های دندان معمولاً از فلزات یا آلیاژ هایی از آن ها می باشد. از میان انواع این فلزات نیز تیتانیوم از محبوب ترین و پر استفاده ترین ایمپلنت های دندان است. به این خاطر که تیتانیوم به خوبی توسط بدن انسان ها مورد قبول واقع می شود و با آن پیوند برقرار می کند. علاوه بر این موضوع مقاومت بالای آن و میزان خوردگی بسیار کم در طولانی مدت ، تیتانیوم را به یکی از پر کاربرد ترین فلزات در ساخت تیتانیوم تبدیل کرده است. در مواردی بسیار محدود که بدن بیمار به تیتانیوم حساسیت داشته باشد و نتواند آن را جذب کند ، از ایمپلنت های جایگزین نظیر زیرکونیوم می توان بهره جست. زیرکونیوم از ایمپلنت های نوظهور است که به تازگی در زمینه ایمپلنت در جهان سری میان سر ها پیدا کرده است. از این رو شاید مدتی طول بکشد تا مانند تیتانیوم که از ایمپلنت های سابقه دار است ، جوابش را پس بدهد.

اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در برند ها و انواع مختلف تعداد اجزای متفاوتی دارد. اما نکته ای که مهم است این است که شاید این تعداد متغیر باشد اما اجزای اصلی آن به شرح زیر هستند :

1 – فیکسچر : فیکسچر ها همان پایه های ایمپلنت هستند که در داخل استخوان فک جاسازی می شوند و به نوعی حکم ریشه دندان جدید را دارند. پس باید به خوبی در عمق استخوان قرار بگیرند و با آن پیوند برقرار کنند.

2 – اباتمنت : اباتمنت نیز واسط یا رابط بین دو قسمت دیگر ایمپلنت است. از این رو به آن واسط می گویند. از قسمت پایینی همانند پیچ در داخل فیکسچر چفت می شود و از قسمت بالایی سری گرد دارد که تاج دندان بر روی آن قرار می گیرد و به خوبی چفت می شود.

3 – تاج دندان : تاج های دندان که همان روکش ها یا دندان های مصنوعی هستند که در لابراتور ها ساخته می شوند. از آن جایی که در لابراتور ها ساخته می شوند دقیقاً متناسب با ظاهر دندان های هر فرد تهیه می شوند. بنابراین وقتی در داخل دهان و در کنار سایر دندان ها قرار می گیرند جلوه ای بسیار زیبا و طبیعی خواهند داشت.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

نخستین گام در کاشت نبود دندان یا وجود دندان آسیب دیده و پوسیده و احساس نیاز به جایگزینی یا کاشت آن است.

پس فرد پس از احساس نیاز باید به یک مرکز ایمپلنت مراجعه و تحت نظر یک متخصص ایمپلنت مشاوره های لازم را دریافت کند. پس از عکسبرداری های لازم و بررسی وجود پیش نیاز هایی برای ایمپلنت نظیر پیوند استخوان به علت کمبود استخوان فک یا کشیدن دندان پوسیده ای که نیاز به جایگزینی دارد ، نظر مشاور در مورد نحوه کاشت و یا ایمپلنت مورد نظر را خواهیم داشت و در نهایت قراری برای کاشت ایمپلنت هماهنگ می شود.

در روز مراجعه ابتدا باید با بی حسی موضعی منطقه تحت عمل بی حس شود. سپس با کار با ایجاد برشی بر روی لثه به منظور دست یابی به استخوان فک ادامه خواهد یافت. سپس نوبت به استفاده از مته مخصوص پزشکی و ایجاد حفره یا سوراخی کوچک بر روی استخوان فک برای قرار دادن فیکسچر می رسد. در این مرحله جراح باید مراقب باشد که به اشتباه به عصب یا سینوس های اطراف بافت استخوان آسیبی وارد نکند. با ایجاد حفره و کاشت فیکسچر کار در مرحله ابتدایی به اتمام می رسد.

اکنون باید چند ماهی به استخوان فک استراحت داد که با رشد میلی متری خود پیوندی با فیکسچر برقرار کند و آن را در بر بگیرد. در طول این مدت نیز تاج دندان متناسب با دندان های طبیعی شخص در لابراتور تولید می شود. بنابراین پس از مراجعه مجدد می توان بدون اتلاف وقت به سراغ قرار دادن آن ها رفت.

در طول این چند ماه جراح وضعیت ایمپلنت را بررسی می کند تا از برقراری مناسب پیوند اطمینان حاصل کند.

پس از مراجعه مجدد تنها مراحل باقی مانده قرار دادن اباتمنت بر روی فیکسچر و سپس قرار گیری تاج دندان بر روی آن خواهد بود. در نهایت جراح توصیه های پزشکی لازم را برای بالا بردن طول عمر ایمپلنت با شما در میان خواهد گذاشت.

مراقبت های ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان به چندین نوع مراقبت مختلف نیاز دارند. این مراقبت های ایمپلنت دندان شامل مراقبت های اولیه پس از کاشت و مراقبت های طولانی مدت می باشد.

1 – مراقبت های ساعات اولیه شامل مراقبت های ابتدایی برای فشار نیاوردن به ایمپلنت و استفاده از مواد غذایی نرم مانند فرنی و سوپ و آش به همین منظور خواهد بود.

2 – مراقبت های دراز مدت که به منظور بالا رفتن طول عمر ایمپلنت و بهداشت کلی دهان و دندان خواهد بود.

استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان و همچنین مواد دهان شویه می تواند به بالا رفتن بهداشت کلی کمک بسیار زیادی کند.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید.

هزینه کاشت دندان

منبع: مجله تناسب اندام