فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث دقیقا چیست؟

مالیات بر ارث به مالیاتی گفته می‌شود که به دارایی ها و مایملک باقی‌مانده از یک فرد فوت‌شده تعلق می‌گیرد. مالیات ارث دو نوع است؛ یک نوع از مالیات بر ارث از وراث و هنگام واگذاری ارث دریافت می‌شود و نوع دیگر مالیات بر ارث به‌طور مستقیم از تمامی اموال و ثروت‌های باقی‌مانده از فرد فوت‌ شده اخذ می‌شود.

وراث باید ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مفاصاحساب مالیات بر ارث دریافت کنند.

تغییر قانون مالیات بر ارث

اعمال قانون مالیات بر ارث در ایران به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد.در سال 1395 این قانون با اصلاحیه‌های فراوانی مواجه شده و شکل تازه‌ای به خود گرفت. در قانون جدید مالیات ارث ایران، بر کلیه دارایی ها و مایملک باقی‌ مانده از متوفی مالیاتی دریافت نمی‌شود و صرفاً وراث موظف ‌اند از ارث دریافتی خود مالیات پرداخت کنند. میزان و نرخ مالیات بر ارث افراد نیز ، بستگی به نسبت آن‌ها با فرد فوت ‌شده دارد. این نسبت را در قانون با عنوان طبقه وراث می‌شناسند.

طبقات وراث

قانون مالیات بر ارث ایران، وارثین را به سه طبقه تقسیم کرده استطبقه اول وراثت شامل پدر، مادر، همسر، فرزند و نوه می‌شودطبقه دوم ارث شامل پدربزرگ و اولیای او، مادربزرگ و اولیای او، خواهر، برادر، خواهرزاده و برادرزاده استوراث طبقه سوم نیز شامل عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آن‌ها است.

o3c5_a4.jpg

مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

نرخ مالیات بر ارث بسته به نوع ارث دریافتی و طبقه وراثت متفاوت است. به‌طورکلی وراث طبقه دوم، دو برابر وراث طبقه اول و وراث طبقه سوم، چهار برابر وراث طبقه اول باید مالیات بر ارث پرداخت کنند.

پرداخت مالیات بر ارث

مالیات بر ارث نیز همچون دیگر مالیات‌ها باید با پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارث پرداخت شود. وراث تا یک سال پس از انحصار وراثت فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارث خود را تکمیل و تقدیم به سازمان امور مالیاتی کنند. البته وراث تنها زمانی مجبور به پرداخت مالیات بر ارث هستند که قصد تقسیم ارث را داشته باشند. مادامی‌که اموال و دارایی‌ها به نام متوفی باشد، نیاز به پرداخت مالیات نیست.

وراث می‌توانند تنها برای بخشی از آن‌که تقسیم کرده‌اند مالیات پرداخت کنند. به‌طور مثال، وراث تصمیم می‌گیرند تا تنها یکی از املاک را بین خود تقسیم کنند؛ در این صورت تنها برای آن بخش از ارث که بین خود تقسیم کرده‌اند باید مالیات پرداخت کنند و مالیات مابقی ارث را در زمان تقسیم آن پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که مالیات بر ارث خانه مسکونی و ملک، بر اساس نرخ روز است و تأخیر در پرداخت مالیات آن تأثیری در کاهش مالیات پرداختی ندارد. نکته دیگر اینکه هریک از وراث باید جداگانه مالیات بر ارث خود را پرداخت کنند.

اگر به وکیل مالیات بر ارث نیاز دارید می توانید به سایت مشاوران مالیاتی فراز به نشانی www.faraztax.com  مراجعه نموده و درخواست مشاوره مالیاتی رایگان کنید!

 

کتاب سرزمین زاغ

کتاب سرزمین زاغ

اثر کیت کانستیبل

درباره‌ی کیت کانستیبل

کیت کانستیبل در شهر ملبورن استرالیا متولد شد. شش‌ساله که بود به همراه خانواده به گینه سفر کرد؛ پدرش در آنجا به شغل خلبانی مشغول بود. کانستیبل مدرکش را درزمینه‌ی هنر و حقوق از دانشگاه ملبورن دریافت کرد و در کمپانی موسیقی وارنر استخدام شد. در همین سال‌ها بود که قلم‌به‌دست گرفت. پیش از آنکه به‌طور رسمی لقب نویسنده را از آن خود کند چند داستان کوتاه نوشته بود و پس از اولین تلاشش برای نوشتن رمان با شریک زندگی‌اش آشنا شد. خانم کانستیبل حالا دارای یک فرزند دختر است.

نخستین رمان رسمی کانستیبل کتاب خواننده تمام آهنگ‌ها است که بخشی از یک سه‌گانه بود. این کتاب در سال ???? و تنها چند هفته بعد از تولد دختر او روانه‌ی بازار شد. آغاز و پایان همواره یک‌چیز است؛ همین حالا. بازی، داستان، معما، قایم باشک. کلاغ‌ها با آنجا آشنایند و آنجا هم با کلاغ‌ها آشناست؛ و کلاغ‌ها برای تو مأموریت دارند.

سیدی وقتی به همراه مادر به شهر کوچک بورت نقل‌مکان کردند چندان از این بابت هیجان‌زده نبود؛ اما زیاد نگذشت که با شهر، گذشته‌اش و دو پسر با نام‌های لِیچی و والتر و از همه جالب‌تر با کلاغ‌های همیشه در صحنه‌ی آنجا ارتباط برقرار کرد. سیدی در زمان به عقب می‌لغزد و جرائمی را می‌بیند که او را به اعماق ماجرایی رازآلود می‌کشاند. آیا سیدی، لیچی و والتر می‌توانند اشتباهات گذشته را جبران کنند؟ یا تنها محکوم می‌شوند به تکرار آن‌ها؟ رمان سرزمین زاغ کتابی است با داستانی فانتزی در پس‌زمینه‌ی اساطیری.

داستان ماجرای سه نسل را با یکدیگر ترکیب می‌کند و به موضوعات بومی و غیربومی می‌پردازد. مادر سیدی که تصمیم می‌گیرد به شهر کوچک بورت نقل‌مکان کند و یدی را با خود همراه می‌کند، این تصمیم در ابتدا چندان به مذاق سیدی خوش نمی‌آید. بورت شهر ساکت، منزوی و خالی است و سیدی انگار نمی‌تواند به همکلاسی‌های جدید خو بگیرد. بااین‌حال چندان طولی نمی‌کشد که سیدی تحت تأثیر مناظر خشک و حضور دائمی کلاغ‌ها در شهر قرار می‌گیرد؛ در گشت‌وگذار اطراف دریاچه‌ی اینورگاری که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، سیدی حلقه‌ای پیدا می‌کند که رویش نه سنگ جای گرفته که البته به‌مرورزمان لجن رویشان را پوشانده است. سیدی بنا می‌کند به پاک کردن سنگ‌ها از گل‌ولای و لجن که کلاغی با او شروع به صحبت می‌کند؛ مشخص می‌شود که کلاغ همان «وا» توتم و روحانی صاحبان قدیمی منطقه است و به سیدی می‌گوید که داستانی برای گفتن دارد و در گذشته اشتباهاتی رخ‌داده که بایستی جبران شوند و برای سیدی مأموریتی دارد.

سیدی با لیچی مارتلوک رابطه‌ی دوستانه با بالا و پایین‌های فراوان دارد؛ پدر لیچی سال‌ها پیش به مادر سیدی علاقه‌مند بوده و دریاچه‌ی اینورگاری نیز متعلق به اوست؛ دریاچه‌ای که سیدی حلقه و سنگ‌هایش را آنجا یافت. هم‌زمان با این ماجرا مادر سیدی مرد دیگری به نام کوری دیوید را ملاقات می‌کند که سال‌ها پیش با او در ارتباط بود اما به دلایل نژادپرستانه‌ی خاص دوران جوانی‌شان، رابطه‌شان به‌جایی نینجامیده بود و مادر سیدی، حالا که هردو انسان‌هایی بالغ هستند، امیدوار است بتواند رابطه‌شان را به‌جایی برساند. خواهرزاده‌ی دیوید، والتر، نوجوان دردسرسازی است که فرستاده‌شده تا همراه دیوید زندگی کند. سیدی ماجرای حلقه و سنگ‌ها را با لیچی در میان می‌گذارد بی‌آنکه بداند این کار چه عواقبی به دنبال خواهد داشت. به‌این‌ترتیب ماجراجویی سیدی برای رمزگشایی گذشته‌ی پر از اشتباه شهر آغاز می‌شود.

کانستیبل با استفاده از شیوه‌ی سفر در زمان، در قسمتی که سیدی خود را در جمع خانواده‌اش در دهه‌ی ?? می‌یابد، جذابیت خاصی به داستان می‌بخشد. تمام داستان‌های فانتزی باید حدومرزهایی داشته باشند تا به داستان تنش ببخشند و باید گفت این حدومرزها در اثر کانستیبل به‌خوبی عمل می‌کنند. «وا» سالیان سال عمر دارد و می‌تواند ببیند که درگذشته چه اتفاقات وحشتناکی رخ‌داده اما از تمام ماجرا چیزی نمی‌داند. پس سیدی را در زمان به عقب می‌فرستد تا از بقیه قسمت‌های داستان هم مطلع شود. حال سیدی باید تصمیم بگیرد و تصمیم او می‌تواند تاریخ را به‌کلی دگرگون کند.

کانستیبل گریز کوچکی هم به موضوعاتی چون نژادپرستی میزند اما لحن کتاب حتی اندکی شکل موعظه به خود نمی‌گیرد. شخصیت‌های کتاب بسیار جذاب و گیرا هستند و روابط میانشان به‌اندازه‌ی کافی واقعی جلوه می‌کند. بسیاری بر این باورند که این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات استرالیا است. معلم‌هایی که می‌خواهند در کلاس درس یک حلقه‌ی کتاب‌خوانی راه بیندازند باید این کتاب را هم در نظر بگیرند.

این کتاب توسط انتشارات هوپا و با ترجمه‌ی ساجده تقی‌زاده منتشر شده است که می‌توانید به‌راحتی آن‌را از سایت کاواک خریداری نمایید.

لینک خرید کتاب : https://www.cavack.com/Item/31322

سقف پلی کربنات

سقف پلی کربنات

علاوه بر سقف های معمولی و نیز سقف های شیروانی، سقف های دیگری وجود دارند که به آن ها سقف پلی کربنات اطلاق می گردد.

سقف نورگیر کاربردهای خاص مربوط به خود را دارد. به این گونه که

از سقف پلی کربنات به جهت پوشش دادن سقف مکان های محدودی از جمله:

حیاط خلوت، گلخانه، سوله، مراکز مختلف اداری- تجاری، استخر، پارکینگ اتومبیل ها و… به عنوان سایبان یا نورگیر مورد

استفاده واقع می گردد تا علاوه بر اینکه به عنوان پوششی در برابر نور آفتاب واقع می گردد،

به علت خاصیت ضد ضربه بودن و نشکن بودن خود جایگزین بی بدیلی برای سقف های شیشه ای

قلمداد گردند. به تعبیری دیگر سقف پلی کربنات نورهای مضر و آزاردهنده آفتاب را گرفته تا

در نهایت به محیط اطراف خویش روشنایی طبیعی را انتقال دهد.

در ادامه در خصوص این نوع از سقف ها موسوم به سقف پلی کربنات برگرفته از ورق پلی کربنات بیش از پیش سخن به میان خواهیم آورد.

پس تا پایان ما را همراهی کنید تا با این نوع از سقف ها و ویژگی های منحصر به فرد آن آشنا گردید.

 

ویژگی های برجسته سقف پلی کربنات

همان طور که یادآور گشتیم؛ از سقف نورگیر بیشتر به جهت نورگیر یا ایجاد سایبان بیشتر استفاده می کنند.

این نوع از سقف ها دربردارنده برخی از ویژگی های برجسته ای است

که انتخاب آن ها را به عنوان نخستین انتخاب و اولویت اصلی افراد به منظور پوشش

گلخانه ها، پاسیو، حیاط خلوت، تراس، پل های عابر پیاده و… قرار می دهند.

از دیگر نکات جالب توجه این نوع از سقف ها می توان به زیبایی خیره کننده آن ها و نیز

رنگ های متنوع و جذاب آن اشاره کرد که زیبایی خاصی را به وجود می آورند.

از ورق های سقف پلی کربنات به جهت کاربردهای متنوعی از جمله عایق صوتی و حرارتی بیشترین استفاده را می برند.

کاربردها و ویژگی های سقف پلی کربنات امروزه به قدری بالاست که استفاده از آن ها

به عنوان جانشینی برای سقف های شیشه ای به مراتب بالاتر رفته است.

به گونه ای که با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده اند تا بجای سقف های شیشه ای از سقف کاذب بهره ببرند.

از طرفی دیگر این گونه از سقف ها از ایمنی و استحکام بسیار  بالایی بهره مند هستند.

آمارها خود گویای این مسئله است که مقاومت ضربه ای سقف پلی کربنات ??? برابر شیشه می باشد و از ضخامت بسیار بالایی بهره مند می باشد.

به دلیل همین ویژگی های منحصر به فرد و خارق العاده است که سقف کاذب را جانشین بی بدیلی برای سقف های شیشه ای در نظر می گیرند.

ساخت و تولید سقف پلی کربنات

ساخت و تولید سقف پلی کربنات امروزه رواج بسیار گسترده ای یافته اند. تولیدکنندگان

به علت ویژگی های منحصر به فرد سقف پلی کربنات رو به تولید عمده آن ها آورده اند تا در صورتی

که بخواهید از یک سقف با تکنولوژی روز دنیا به منظور نورگیر بودن یا ایجاد سایبان برای مصارف مختلف استفاده نمایید،

بتوانید با پا نهادن در دفترهای تولیدی آن ها انواع و اقسام طرح های جدید سقف پلی کربنات را مشاهده کرده

و به منظور خرید آن ها با متولیان امر مشورت های لازم را صورت داده و محصول مورد نظر خود را خریداری کرده و از آن نهایت بهره را ببرید.

نکته قابل توجهی که در خصوص ساخت و تولیدی این گونه از سقف ها مورد توجه قرار می گیرد؛

ذکر این مسئله است که معمولا سازه های فلزی این نوع از سقف ها به صورت قوسی یا شیب دار می باشد

که همین مسئله نیز به نوبه خود ارزش دوچندانی به آن ها بخشیده و زیبایی خاصی را به محیط اطراف خود می بخشند.

ورق های نشکن و ضد ضربه سقف پلی کربنات در برابر اشعه ماوراء بنفش از خود مقاومت بسیار بالایی را به خرج می دهند

که این ویژگی های برجسته به هنگام تولید و ساخت این نوع از سقف ها رعایت می گردند. ساخت و طراحی این گونه

از سقف ها به نحوی بوده است که بسیار شفاف بوده و میزان بسیار زیادی از نور را از خود عبور می دهند.

پوشش طراحی شده در سقف پلی کربنات نیز خیال شما را تا سالیان سال آسوده

خاطر نگه می دارد. چرا که دوام و ماندگاری آن ها بسیار بالا می باشند.

 

خرید و سفارش سقف نورگیر

در صورتی که بخواهید بهترین گزینه را برای نورگیر گلخانه های خود یا پوشش انواع و اقسام سقف های از جمله سقف های

شیب دار، سقف کاذب، سقف پارکینگ، پارتیشن بندی، پوشش سقف پاسیو یا هر نوع پوشش دیگری از سقف نورگیر استفاده لازم را ببرید،

پیش از آنکه به خرید این گونه از سقف ها مبادرت ورزید، لازم به توضیح است که بایستی

حتما به یک سری نکات و عوامل دقت نظر کافی داشته باشید. از جمله این نکات

پیش از خرید سقف های پلی کربنات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

?-    ضخامت مناسب

ضخامت مورد استفاده در این گونه از سقف ها را بایستی بنا بر نوع ساختمان و میزان کاربرد

شما از آن ها تعیین کنید و در نظر داشته باشید که آیا ضخامت به کار گرفته شده در این گونه از سقف ها پاسخگوی نیاز شما هست

و می تواند سقف پوشش های مختلف را در برابر هر گونه حوادث طبیعی و غیر طبیعی محفوظ نگه دارد؟

?-    جنس ورق

جنس ورق ها نیز بسیار در هنگام خرید می بایست مورد توجه و عنایت قرار گیرد

چرا که برخی از جنس های جعلی و بی کیفیت در بازار وجود دارند که به زودی می شکنند.

?-    رنگ بندی

توجه به رنگ بندی نیز از دیگر مسائل پر اهمیت در هنگام خرید سقف نور گیر است

که می توانید رنگ آن ها را با رنگ نمای ساختمان خود تطبیق داده و زیبایی دوچندانی به ساختمان خویش ببخشید.

?-    خرید از منبع معتبر

در صورتی که از منبع معتبری خرید خویش را صورت دهید، می توانید هم از خریدی

مطمئن و شایسته اطمینان حاصل نمایید و هم اینکه می توانید از نیروی انسانی کاربلد

و افراد متخصص آن به منظور نصبی مطمئن و بی دردسر آسوده خاطر گردید.

برای اطلاع از قیمت سقف فایبرگلاس با حفاظ سازه در تماس باشید

 

کنترل ولو

کنترل ولو

شیرهای کنترلی (control valves)

7c9o_q1.jpg

حافظه های کنترلی چیست؟

سیستم ها و تجهیزات فرایندی (process plants) دارای حلقه های کنترلی (control loops) زیادی هستند که به صورت شبکه بهم متصل شده اند، تا بتوانند کل فراین را تخت کنترل داشته و در نهایت یک محصول مناسب تولید نمایند.

هریک از این حلقه های کنترل برای نگهداشتن یک متغیر فرآیند نظیرفشار، جریان سطح سیال و ازاین قبیل، در محدوده تغییرات مجاز طراحی شده اند تابدین وسیله بتوتن اطمینان داشت مراحل فرایند به درستی طی میشود در هریک ازاین حلقه های کنترل آشفتگهایی (Disturbances) از داخل و یادر اثر عوامل خارجی، پدید می آیند که می تواند متغیرهای فرایند را تحت تاثیر قراردهد و از طرفی ممکن است در حلقه های کنترلی متصل بهم، روند فرآیند را از حالت صحیح خارج نماید.

 

برای کاهش اثر این شگفتیها، از سنسورها (sensors) و ارسال کننده هایی (Transmitter) استفاده شود که میتوانند اطلاعات مختلفی درباره ی متغیرهای فرآیند را جمع آوری کرد و به واحد کنترل ارسال کنند تا در آنجا با اطلاعات مرجع با مقادیر تنظیمی (Transmitter) استفاده می شود که می توانند اطلاعات مختلفی درباره متغیرهای فرآیند را جمع آوری کرده و به واحد کنترل ارسال کنند تا در آنجا با اطلاعات مرجع با مقادیر تنظیمی (set points) مقایسه شوند. واحد کنترل (controller) پس از مقایسه این اطلاعات و پردازش آنها تصمیم می گیرد که چه کاری باید انجام شود تا متغیرهای فرآیند، پس از برخورد با یک آشفتگی، دوباره به حالت عادی خود بازگردند. پس از آنکه همه اندازه گیریها، مقایسه و محاسبات توسط واحد کنترل انجام شد.

 

لازم است یک قطعه کنترل نهایی (Final control element) تصمیم اتخاذ شده توسط واحد کنترل را در سیستم اجرا نمایدورایج ترین قطعات کنترل نهایی که در سیستمهای فرآیند به کار می روند، شیرهای کنترل هستند. شیر کنترل با کنترل و تنظیم جریان سیال، که ممکن است گاز، بخار، آب بایک محلول شیمیایی باشد، به مقابله با آشفتگی رفته و سعی می کند متغیر فرآیند را تا حد امکان به نتقطه تنظیمی اولیه باز گرداند.

 

تعریف شیرهای کنترل

مطابق تعریف مندرج در استاندارد ISA-S75.05 شیر کنترل وسیله است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست، عمل کرده و میزان جریان سیال را در یک سیستم فرآیندی تنظیم میکند.

شیرکنترل شامل یک شیر است که به یک مکانیزم محرکه (actuator) که توانای تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد، دریافت میشود.

شیر کنترل نقش مهم و اساسی در یک صنعت فرآیندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه های خرید قطعات و دستگاهها در صنایع مربوط به شیرکنترل و سیستمهای جانبی آن می باشد .

شیر کنترل (control valve)، شدت جریان عبوری را تنظیم می کند این کار با تغییر وضیت دیسک با توپی (pluge) شیر در اثر نیروی اعمالی از طرفاز طرف عملگر (Actuator) انجام میشود. برای آن که شیرکنترل بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، باید شرایط زیر برقرار باشد:

• شیر نباید نشتی (Leakage) به بیرون داشته باشد.

• شیر باید ظرفیت (capacity) کافی برای کار مورد نظر را داشته باشد.

• شیر باید بتواند اثرات ناشی از فرسایش، خورندگی و حرارت سیال عبوری و دیگر اجزای سیستم را تحمل کند.

• شیر باید محلهای اتصال مناسبی با لوله های متصل به آن و برای نصب عملگر و دیگر تجهیزات جانبی را داشته باشد، تا بتوان از عبور مناسب سیال و همچنین از انتقال حرکت صحیح از عملگربه میله، شیر اطمینان داشت.

 

تاریخچه شیر کنترل

استفاده از شیر کنترل حداقل به زمان رومیان یعنی زمانی که آنها از شیرهای سماوری برنز استفاده می کردند برمیگردد. ولی استفاده از شیرکنترلاتوماتیک ابتدا توسط جیمز وات در اواخر قرن 18 میلادی صورت گرفت. وی در ماشین بخار خود، جهت کنترل سرعت، از شیرهای کنترل استفاده نمود.

اجداد شیرهای کنترل امروزی در قرن نوزدهم میلادی همزمان با کاربرد بیشتر بخار گسترش یافتند. در اواخر قرن نوزدهم رگلاتورهای فشار و ارتفاع (contained self-) به بازار آمدندو در سال1880، ویلیام فیشر (Wiliam fisher) – مهندسی در ایالت آیوای آمریکا – در پی راهی جهت کنترل فشار خروجی پمپهای آب آتش نشانی بود. با تلاش وی تنظیم کننده هایی(governor) جهت چمچها ساخته شد و پس از آن شرکت Fisher تاسیس گردید. در سال 1970 این تنظیم کننده ها (governor) در نیروگاههای ایالات متحده، کانادا و انگلیس نصب شدند.

در سال 1882 آقای ویلیام ماسون (Wiliam Mason) شرکت ماسون رگولاتور را تاسیس نمود. این شرکت در قسمتی از شهر بوستون از ایالت ماساچوست قرار داشت. وی سپس تنظیم کننده های دیگری را برای کشتی های بخار تولید نمود.در سال 1890 رگلاتورها در کشتیهای نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. شرکتهای دیگری نیز در اواخر قرن نوزدهم جهت ساخت شیرکنترل شروع به کنترل نموند. بارشد صنایع نفت و گاز نیاز به رگلاتورهای بزرگ بیشتر گردید، بنابراین رگلاتورهای عمل کننده با پایلوت به بازار عرضه شدند.

 

در سالهای 1920 و 1930 شرکت هانلون- وانرز (Hanlon- Waters) ابداعاتی در زمینه ساخت شیرهای کنترل به عمل آورد.این کشور درایالت اوکلاهمای آمریکا قرار داشت. تا سال 1930 جهت تعیین سایز شیرهای کنترل از نمودارهای شرکت Fisher استفاده می شد تا این که اقای راکول(Ralph Rockwell) و دکتر ماسون از شرکت فاکس برو (faxboro) فرمولهایی را جهت تعیین اندازه شیرهای کنترل ارائه نمودند.در فرمولهای اولیه اثری از C7 نبود.

در سالهای 1943 تا 1945 شرکت Nation Stream CLUB شروع به استانداردسازی جهتابعاد شیرهای کنترل نمود. استاندارسازی نهایتا به وسیله گروهی متشکل از Ralph Rockwell و شرکت Mason- Neilan و … نمود.

 

اولین نوع شیرهای Rotart در سال 1930 توسط Mason-Neilan ساخته شد.در سال 1954 شیرهای ازنوع ساندرز (Saunders) و پروانه ای (Butterfly) تولید شد. در بین سالهای 1980 و 1995 شیرهای هوشمند (Smart valve) گسترش یافتند.شیرهای هوشمند شیر هایی هستند که نرانسمیترهای هوشمند در Positioner های خود استفاده نمودند.

 

تعاریف و اصطلاحات در شیرکنترل

Actuator

قسمتی از شیر که به وسیله جریان الکتریکی یا فشار سیال به عضو مسدودکننده شیر نیرو و حرکت وارد می کند.

Air set

به آن Supply Pressure Regulator نیز می گویند و وسیله ای است که جهت کاهش فشار هوای واحد، برای استفاده در Positioner و دیگر وسایل کنترل استفاده میشود. معمولا فشار حدود 20-35 psi می باشد.

 

A7

ضریب جریان شیر در سیستم بین الملل (SI)AV=2.4*10-5CV

 

:ANSI Classمعرف و نمایشگر میزان تحمل شیر در اثر فشار سیال می باشد برای این منظورجداولی توسط انجمن مهندسین مکانیک امریکا برای هر آلیاز تهیه شده که در آن جداول، حداکثر فشاری که شیر می تواند در هردمای بخصوص تحمل نماید، درج شده است. معمولا از کلمه Class و یک عدد جهت نمایش ANSI Class استفاده می شود.

Body:بدنه شیر، اصلی ترین بخش شیر بوده که تحت فشارمی باشداین قسمت شامل اتصالات به لوله (Connecting end) و مسیر جریان جریان می باشد این قسمت هم چنین محل لازم برای Seat و Plug را فراهم می آورد ( نشیمنگاه و بندآور).

 

Booster:تقویت کننده یک رله نیوماتیک نیوماتیک است که جهت تاخیر زمانی (Lag Time) در مدارهای نیوماتیک به وسیله تولید سیگنالهای خروجی ، حجم بالا و یا فشار بالااستفاده می شود. از این وسیله می توان به عنوان تقویت کننده حجم (Volume Booster) و یا تقویت کننده فشار، استفاده می شود.

 

Bonnet:ساقه، قسمتی از شیر است که میله شیر (stem) درآن حرکت می کند و به عنوان یک هدایت کننده (Guide) برای میله شیر می باشد. ساقه شیر همچنین دربرگیرنده جعبه اب بندها می باشد. ساقه می تواند یکپارچه، پیچی یا فلنجی باشد.

 

Cage:سیلندر مانند توخالی است که از تریم شیر محسوب می گردد. از این عضو می توان به عنوان یک هدایت کننده جهت هداین بندآور بر روی نشیمنگاه استفاده نمود.در بعضی از انواع شیرها، cage ممکن است دارای حفره با شکلهای مختلف باشد که خصوصیات جریانی شیر را کنترل کند. Cage همچنین می تواند به کاهنده سرو صدا و پارازیت(Nolse) و نیز به عنوان یک وسیله ضد کاویتاسون (Anti- Cavitation) استفاده شود.

Control Valve Gain:رابطه بین حرکت و میزان جریان عبوری از شیر که به وسیله منحنی هایی در روی یک نمودار مشخصه شیر بیان می شود.

Valve Gain- Kv

——————————— = تغییر در جریان

شیب منحنی مشخصه شیر

شیب منحنی مشخصه شیر = Kv

 

Diaphragm:عضو انعطاف پذیری است که نسبت به فشار اعمال شده به آن واکنش نشان داده و نیرو را به صفحه دیافراگم و سپس میله شیر (steam) انتقال می دهد.

 

High Recovery valve:طرحی از شیر که مقدارکمی از انرژی جریان را از دست می دهد و اغتشاش (Turbulency) کمی در جریان به وجود می آورد. در این شیرها فشار بعد از ناحیه Vena Contracta با درصد بالایی نسبت به مقدار اولیه آن بازیافت می شود. شیرهای Rotary از این دسته می باشند.

 

Rangeability

Range مربوط به شیر کنترل بوده که در آن Range شیر، عمل کنترل را انجام می دهد که عبارت است از نسبت حداکثر به حداقل جریان کنترل شونده. دامنه پذیری شیر را معمولا در %10و %100حرکت شیر در نظر میگیرند.

منبع: https://eshopsanat.com/%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D9%88%D9%84%D9%88/

فروشگاه درگاه نمایندگی و عامل فروش انواع قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه نمایندگی و عامل فروش انواع قرنیز در شیراز

قرنیز چیست ؟ Cornice

در واقع قرنیز یک نوع مصالح ساختمانی است که در محل تلاقی و فاصله ما بین دیوار و کف کار می شود . کاربرد قرنیز هم برای زیبایی و جدا کردن بصری رنگ دیوار و اتاق استفاده می شود و هم در مواردی برای پوشاندن سیم برق و یا داکت سیم های تلفن و غیره . اما مهمترین مورد کاربرد قرنیز برای محافظت پای دیوار از نفوذ رطوبت به قسمت نازک کاری و نیز محافظت در برابر ضربه های ناشی از جابجا کردن وسایل و اسباب و اثاثیه است.

niyz_w1.jpg

قرنیز در انواع و اقسام و رنگ های مختلف وجود دارد و بنابر سلیقه مشتری و نیز باتوجه به دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در اتاق یا سالن و جاهای دیگر ساختمان ، می توان از انواع سنگی ، چوبی ، MDF (ام دی اف )  یا PVC ( پی وی سی ) استفاده کرد.

 

قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف یکی از زیباترین و در عین حال با دوام ترین انواع قرنیز ها می باشد. قرنیز ام دی اف می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و قابلیت نصب بر روی انواع کف پارکت ، سرامیک و سنگ را دارد.

 

قرنیز MDF از ارتفاع ? سانتیمتر تا ?? سانتیمتر موجود است و ضخامت آنها ? و ?? میلیمتر می باشد. یکی از مهمترین مزیت های قرنیز ام دی اف نسبت به دیگر انواع ، این است که قرنیز ام دی اف دارای طرح چوب می باشد و دقیقا مانند چوب کلیه رگه ها  و رنگ های طبیعی چوب در ان قابل مشاهده است که نمای بسیار زیبا و طبیعی به منزل و ساختمان می دهد.

 

قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه عامل فروش انواع قرنیز ام دی اف در شیراز می باشد که توانسته با بزرگترین تولیدکنندگان قرنیز MDF  همکاری نماید.

ارز دیجیتال، یک سرمایه گذاری رویایی

ارز دیجیتال، یک سرمایه گذاری رویایی

6z56_z1.jpg

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که اخبار را دنبال می کنید، قطعا تا به حال با نام ارز دیجیتال و یا بیت کوین برخورد داشته اید. ارز ها دیجیتال نوعی پول الکترونیک هستند که هیچ شکل فیزیکی ندارند و فقط به صورت دیجیتالی یافت می شوند. 

این ارز های دیجیتال در ابتدای عرضه ی خود قرار بود فقط حکم پول را داشته باشند، اما رفته رفته به ابزاری برای ذخیره سرمایه و سرمایه گذاری تبدیل شدند. 

بازار ارز های دیجیتال از حدود سال ???? کار خود را آغاز کرد و به همین دلیل نسبت به بازار های سرمایه گذاری دیگر هنوز اشباع نشده و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد. 

ارز های دیجیتال مانند بین کوین تقریبا یکی دو سالی می شود که پر ایران هم سر و صدای زیادی به راه انداخته اند و مردم در حال جذب شدن به این بازار و سرمایه گذاری در آن می باشند. 

ورود به بازار ارز های دیجیتال نیاز به یکسری دانش های اولیه دارد و باید و نباید هایی دارد که باید از آن ها مطلع باشید. برای ورود به این بازار مانند هر بازار دیگری نیاز به آموزش ارز دیجیتال دارید. 

درست است که بازار ارز های دیجیتال پتانسیل سودآوری بالایی دارد اما اگر تعاریف و دانش اولیه و لازم را درباره ی آن نداشته باشید ممکن است سرمایه اولیه خود را به کلی از دست بدهید. پس اگر میخواهید به سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال وارد شوید، آموزش ارز دیجیتال اولین کاری است که باید انجام دهید. 

 

چطور ارز دیجیتال را مبادله کنیم

 

خرید و فروش ارز های دیجیتال را می توان با خرید و فروش دلار و یورو مقایسه کرد. اگر شما بخواهید دلار و یورو خرید و فروش کنید یکی از راه هایی که دارید این است که به طور مستقیم یک فرد را پیدا کنید و با او معامله ی خود را انجام دهید. این کار از این جهت خوب ایت که شما به طور مستقیم با فرد مورد نظر خود معامله می کنید و دیگر نیازی به واسطه و پرداخت کارمزد ندارید. اما این روش یک نقطه ضعف دارد و آن هم پیدا کردن فردی است که ارز مورد نظر شما را در اختیار دارد و قصد دارد آن را به شما بفروشد. 

در بحث ارز های دیجیتال هم دقیقا همین ماجرا وجود دارد. یکی از راه هایی که در اختیار دارید این است که فردی را که قصد دارد از شما ارز بخرد یا به شما ارز بفروشد را پیدا کرده و معامله ی خود را انجام دهید. اما در زمینه ی ارز های دیجیتال پیدا کردن همچین فردی بسیار سخت تر از ارز های سنتی می باشد. راه بهتری که در اختیار شما قرار دارد استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. 

برای ارز های دیجیتال تعداد زیادی صرافی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. 

یکی از موارد بسیار مهمی که کاربران ایرانی باید در ارتباط با صرافی های ارز دیجیتال در نظر داشته باشند قوانین آن صرافی ها در ارتباط با کشور های تحت تحریم می باشد. اگر شما این قوانین و راه های رو به رو شدن با آن را ندانید ممکن است تمام سرمایه خود را به راحتی از دست بدهید. 

یکی از معروف ترین و محبوب ترین صرافی های حال حاضر ارز های دیجیتال صرافی بایننس می باشد. این صرافی سرعت بالایی در انجام تراکنش ها دارد و برای انجام تراکنش نیز کارمزد پایینی دریافت می کند که همین امر باعث پرطرفدار شدن این صرافی شده است. 

اما پیش از آنکه به این صرافی وارد شوید و شروع به انجام تراکنش خای خود کنید نیاز به آموزش صرافی بایننس دارید. مهمترین دلیل این کار این می باشد که این صرافی در مواجهه با کاربران ایرانی کمی سخت گیر می باشد. دلیل بعدی این می باشد که به هر حال شما برای ورود به یک پلتفرم جدید و کار کردن با آن نیاز دارید تا با آن پلتفرم به طور کلی آشنا شده و فوت و فن ها و میانبر های آن را نیز یاد بگیرید. 

شاید شما بتوانید خودتان این موارد را یاد بگیرید اما این کار مستلزم صرف زمان است و شاید در طول این مدت شما با یک کلیک اشتباه بخشی از سرمایه خود را از دیت بدهید و یا حتی از یک معامله ی بسیار خوب جا بمانید. 

پس فراموش نکنید که اگر می خواهید به دنیای ارز های دیجیتال وارد شوید حتما آموزش صرافی بایننس را در دستور کار خود قرار دهید. 

 

سیگنال ارز دیجیتال؛ یک ترفند بزرگ

 

قطعا برای انجام هر کاری دو راه وجود دارد، یکی راه سخت و دیگری راه آسان و کم دردسر تر. سرمایه گذاری هم از این قاعده مستثنی نیست. در سرمایه گذاری یکی از راه ها این است که شما خودتان بازار مورد نظرتان را مورد بررسی قرار دهید و با مشاهده ی روند قیمتی تصمیم بگیرید که الان فرصت خوبی برای سرمایه گذاری می باشد یا خیر. با انجام این کار شما شما درواقع راه سخت و با ریسک بالا را انتخاب کرده اید. دلیل آن هم این است که شما از همه چیز خبر ندارید. شما کارشناس و تحلیلگر نیستید و ممکن است پیش بینی هایتان در بسیاری از مواقع درست از کار نیاید. اگر شما نتوانید بازار مورد نظرتان را به درستی تحلیل کنید و پیش بینی نادرستی انجام دهید این امکان وجود دارد که تمام سرمایه خود را از دست بدهید.

حال ما می خواهیم راه آسان و کم ریسک تری را به شما معرفی کنیم. این راه استفاده از سیگنال ارز دیجیتال است. 

احتمالا برایتان این سوال پیش آمده است که سیگنال ارز دیجیتال چیست؟ این سیگنال درواقع یک نمودار است که توسط سیستم های پیشرفته ی تحلیلی و کارشناسان اقتصادی رسم می شود و تغییرات قیمتی ارز ها را نشان داده و روند پیشروی آن ها را پیش بینی می کند. در این نمودار ها به شما نشان داده می شود که چه زمانی وقت خرید است و چه زمانی وقت فروش. با استفاده از این سیگنال ها ریسک سرمایه گذاری تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. 

شما می توانید در کانال های سیگنال ارز دیجیتال عضو شده و روند تغییرات ارز مورد نظر خود را مشاهده کرده و بهترین زمان را برای خرید و فروش انتخاب نمایید. 

اگر در دنیای ارز های دیجیتال تازه وارد هستید هیچ چیز بهتر از سیگنال ارزی برای شما وجود ندارد. با این سیگنال ها می توانید با کمترین تجربه با ریسک پایین سرمایه گذاری کرده و در اکثر مواقع سود های قابل توجه بدست آورید. چه چیزی بهتر از اینکه تازه وارد باشید و مانند یک حرفه ای سود بدست آورید و سرمایه خود را افزایش دهید! اگر تصمیم جدی گرفته اید تا به این بازار که پتانسیل بسیار خوبی برای سودآوری دارد وارد شوید حتما کانال سیگنال را در لیست کارهای ابتدایی خود قرار دهید. 

 

سرویس شومینه و سرویس آبگرمکن تهران

در شهر بزرگی مانند تهران، یافتن ارائه دهندگان خدماتی از جمله سرویس شومینه یا سرویس آبگرمکن تهران سختی­های خود را دارد. کمبود وقت (به دلایلی که خودتان بهتر می­دانید) و مسافت­های طولانی، عملا اجازه پرس­و­جوهای وقت­گیر و کارهایی از این دست را به فرد نمی­دهد. اگر احتیاج به خدماتی مانند سرویس شومینه یا سرویس آبگرمکن تهران داشته باشید و زمستان هم باشد، پشت گوش انداختن آن کاملا غیرممکن می­شود. استفاده از بازار آنلاین "خدمت از ما" این مشکلات را با چند کلیک کاملا رفع می­کند.

خدمات ارائه شده در "خدمت از ما" موارد متعددی را شامل می­شود؛ اما در این مقاله به معرفی 2 مورد سرویس شومینه و سرویس آبگرمکن تهران بسنده می­کنیم. با ما همراه باشید.

 

خدمات سرویس شومینه

سرویس شومینه و رسیدگی به آن پیش از آغاز سرما و استفاده از آن، نکته­ای بسیار مهم در نگهداری این وسیله گرمایشی است. خدمات سرویس شومینه و تعمیر آن از کارهای پرطرفدار "خدمت از ما" در حوزه گرمایش است. هر مشکلی که برای شومینه شما پیش آمده باشد، متخصصان "خدمت از ما" در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهند کرد. کلیه خدمات سرویس شومینه و تعمیر شومینه از جمله نصب ترموکوپل و... با اعزام نیرو در محل شما انجام می­شود.

 

22mt_1.jpg

معیارهای متعددی در هزینه سرویس شومینه تاثیر می­گذارند. اکثرا هزینه سرویس شومینه شامل هزینه­های تعویض یا تعمیر ترموکوبل، تعویض جرقه‌زن یا قطعاتی مثل شمعک و آجرنسوز شومینه (اگر شکسته یا خرد شده باشند) است.

تیم حرفه‌ای سرویس­کاران شومینه، ارسال سریع نیروها، بالا بودن سرعت انجام کار، ارائه فاکتور معتبر حاوی هزینه‌های مربوط به سرویس شومینه، تعویض قطعات و دستمزد تعمیرکار، تنها برخی از مواردی است که "خدمت از ما" را در سرویس شومینه از سایرین متمایز می­کند.

 

خدمات سرویس آبگرمکن تهران

آبگرمکن را می­توان قلب تپنده گرمایش در یک خانه دانست. تنها لحظه­ای به نبود آب گرم، نواسانات دمایی و... فکر کنید تا متوجه اهمیت سرویس آبگرمکن تهران شوید. از هر فردی که سر رشته­ای در سرویس آبگرمکن تهران دارد بپرسید، مطمئنا به شما توصیه می­کند سرویس آبگرمکن تهران را نه فقط هنگام بروز خرابی، بلکه به صورت دوره­ای انجام دهید. سرویس آبگرمکن تهران به صورت منظم و طبق برنامه، در طولانی مدت هم هزینه­های شما را کاهش می­دهد، و هم جلوی خرابی­های جدی و نیاز به تعمیرات را خواهد گرفت.

 

 

هزینه سرویس آبگرمکن تهران (و مدل­های مختلف آن) با توجه به احتیاجات آبگرمکن شما متفاوت خواهد بود. برخی آبگرمکن‌ها نیازمند اسیدشویی هستند و برخی رسوب زدایی؛ در مواردی هم هر دو باید انجام شود. البته گاهی نیز برای انجام خدمات سرویس آبگرمکن تهران دیر شده و شما به "تعمیر آبگرمکن" نیاز خواهید داشت. در این حالت نیز جای نگرانی نیست، علاوه بر سرویس آبگرمکن تهران، "خدمت از ما" تعمیرات مدل­های مختلف آبگرمکن را نیز انجان می­دهد.

 

سخن پایانی

چه در خدمات توضیح داده شده و چه در سایر خدمات حوزه گرمایش، شما به راحتی می­توانید از "خدمت از ما" و متخصصان آن کمک بگیرید. تنها کافی است درخواست خود را در اپلیکیشن یا وب­سایت "خدمت از ما" ثبت کنید. تعمیرکاران نزدیک به شما قیمت پیشنهادی خود را اعلام می­کنند؛ و شما می­توانید یکی را انتخاب کنید تا در اسرع وقت به درخواست شما برای سرویس شومینه و سرویس آبگرمکن تهران رسیدگی کنند.

 

خدمت از ما

این روزها «خدمت از ما» اکثر خدمات حوزه­هایی از جمله نظافت، تاسیسات، خودرو، نماشویی، مبلمان و... را ارائه می­کند. ناگفته پیداست که خدمات حوزه نظافت، از جمله نظافت منزل، نظافت شرکت، نظافت راه پله و...، محبوب­ترین خدمات در میان سایر موارد ارائه شده است. در این مطلب قصد داریم همه چیز را در رابطه با 2 خدمت پرطرفدار در "خدمت از ما" از جمله قیمت خدمات نظافت راه پله و نماشویی را بررسی کنیم.

 

نظافت راه پله

چه قصد ثبت درخواست نظافت منزل را در اپلیکیشن "خدمت از ما" داشته باشید و چه نظافت شرکت، نظافت راه پله یکی از قسمت­هایی است که نمی­توان آن را نادیده گرفت.

 

e2jt_1.jpg

 

موارد موثر بر قیمت نظافت راه پله

پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که نظافت راه پله (و در نتیجه قیمت نظافت راه پله) جدا از نظافت خانه یا نظافت شرکت محاسبه می­شود و برای آن باید به صورت جداگانه درخواست دهید.

1. یکی از عوامل اولیه موثر در قیمت نظافت راه پله، انتخاب میان نظافتچی خانم یا آقا است. معمولا تعرفه نظافتچی خانم بیشتر از تعرفه نظافتچی آقاست. اما کمک گرفتن از نظافتچتی آقا برای نظافت راه پله و همچنین نماشویی بسیار مرسوم و رایج است.

2. مدت زمان نظافت نیز یکی دیگر از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت نظافت راه پله است. در بیشتر موارد زمان نظافت در بازه‌های زمانی 2 ساعته افزایش پیدا می‌کند. حداقل زمان 4 ساعت است و تا 8 ساعت نیز می­تواند افزایش پیدا کند. متناسب با زمانی که فرد نظافتچی به کار مشغول است، قیمت نظافت راه پله افزایش می­یابد.

3. اگر راه پله شما با سقف شویی و دیوارشویی نیز احتیاج داشته باشد، قیمت نظافت راه پله متفاوت خواهد بود. در حالت عادی نظافتچی وظیفه‌ شستشوی دیوارها و سقف خانه یا شرکت را ندارد. اگر در راه پله­ها به سقف شویی و یا دیوارشویی نیز نیاز دارید، حتما در هنگام ثبت درخواست خود این موارد را بیان کنید.

 

نماشویی ساختمان

یکی دیگر از خدمات محبوب "خدمت از ما" در حوزه نظافت، نماشویی ساختمان است. شستشوی نمای ساختمان به روش­های متفاوتی انجام می­شود که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

 

نماشویی با واترجت

یکی از روش­های موثر در نماشویی استفاده از دستگاه واترجت می باشد. با این دستگاه می‌توان نماهای آجری و گرانیتی و... را به راحتی تمیز کرد و برق انداخت. در این دستگاه آب با فشار بالا به سطح می­خورد و چربی­ها و کثیفی­های آن را می­شوید. البته اگر سطح شما بسیار کثیف باشد دستگاه واترجت کارآیی زیادی ندارد. در این شرایط "خدمت از ما" اسیدشویی (نماشویی با اسید) را به شما توصیه می­کند.

 

نماشویی با مواد نانو

اگر می­خواهید مدام به شستشوی نمای ساختمان خود نیاز پیدا نکنید، از خدمات نماشویی با موا نانو "خدمت از ما" استفاده کنید. مواد نانو نمای ساختمان را در برابرکثیفی مقاوم می‌کند. تغییر رنگی ایجاد نمی‌کند و ماندگاری بالایی نیز دارد. همچنین نمای ساختمان را در برابر باران­های اسیدی مقاوم می‌کند و درنهایت، هزینه­ها را کاهش می‌دهد.

 

نماشویی با دستگاه سندبلاست

"خدمت از ما" خدمات نماشویی با دستگاه سندبلاست را نیز ارائه می­دهد. سندبلاست دستگاهی پیشرفته و مدرن برای شست شوی نمای ساختمان است که از از سیلیس و نانو مواد برای شستشو استفاده می­کند. قدرت دستگاه سندبلاست به مراتب از دستگاه واترجت بیشتر است.

یادگیری لغات 1100 با روش کدینگ و تصویرسازی

کتاب 1100 واژه

کتاب لغات 1100، کتابی از لغاتی که باید بدانید

کتاب لغات 1100 بنا به نظر مولفان کتاب، کتابی است برای آموزش لغات ضروری در زبان انگلیسی برای فهم هر چه بیشتر این زبان و استفاده کاربردی از آن. پیداست که لغات انتخابی کتاب به زودی میان کسانی که قصد شرکت در آزمون های زبان را داشتند محبوب شد چرا که این لغات بر اساس فرمول بیشترین لغات به کار رفته در متون و گزارش های انگلیسی انتخاب شده اند. و یکی از اهداف آزمون های زبان برای کاربران عمومی و آکادمیک سنجش قابلیت آن ها در به کار بردن زبان انگلیسی رایج است.

امروزه که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی پذیرفته شده است، هر چه بیشتر نیاز است تا آن را به خوبی یاد بگیریم. تنها استفاده از زبان انگلیسی به شکل روزمره و محاوره ای کافی نیست. این زبان مخصوصا برای دانشجویان به یک ابزار کار ضروری تبدیل شده است و آن ها باید با حداقل لغات کاربردی در متون آشنایی داشته باشند. کتاب لغات 1100 به عنوان یکی از کتب پرفروش سایت آمازون انتخاب شده است و همین نشان می دهد که زبان آموزان در سراسر جهان این کتاب را با نیازهای واقعی خود هماهنگ دیده اند.

 

کتاب لغات 1100، مجموعه ای است از لغاتی که باید بدانید

کتاب از 46 درس هفته تشکیل شده است. هر درس که بایستی در یک هفته یاد گرفته شود شامل لغاتی است که برای 5 روز هفته طراحی شده است. امتیاز این کتاب در این است که لغات را در کنار هم در یک متن به کار برده است و این متن که ته مایه ای از طنز دارد، یادگیری معنا و مفهوم را آسان تر می کند. اما تنها اتکا به دیکشنری و کتاب برای بسیاری از زبان آموزان کافی نیست. مخصوص زبان آموزانی که با مضیقه زمانی روبرو هستند و بایستی کتب لغات زیادی را برای زمان خاصی مطالعه کنند و به خاطر بسپارند.

ضرورت استفاده از لغات 1100

کتاب لغات 1100 به صورت کامل در سایت ما قرار داده شده است. این کتاب بنا به ضرورت زبان آموزان به شکل رایگان در اختیار شماست. برای دانلود رایگان کتاب کدینگ 1100 به این لینک مراجعه کنید. اگر شما می خواهید که یادگیری موثرتری داشته باشید بهتر است تا لیست لغات 1100 با معنی را داشته باشید. به این صورت می توانید در ابتدای هر درس به راحتی به لیست لغات خود مراجعه کنید و لغاتی را که در آن درس آمده است با معنی آن پیدا کنید. دانلود لیست لغات 1100 با معنی نیز در سایت وجود دارد. هدف این است که زبان آموزان بتوانند به سرعت لغات را یاد گرفته و هر جایی که نیاز بود به آن مراجعه کنند. معنی لغات 1100 نیز برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند علاوه بر معانی انگلیسی موجود در دیکشنری و کتاب، از معانی فاری هم بهره ببرند در دسترس است.

 

نمونه ای از درس هفته کتاب

در کنار استفاده از لغات 1100 در متون و به شکل نوشتاری لازم است که تلفظ صحیح این کلمات را هم بلد باشید. در ابتدای کتاب راهنمای کاملی از شیوه تلفظ کلمات آورده شده است ولی بعضی کلمات به علت پیچیدگی ساختاری ممکن است برای زبان آموز مشکل ایجاد کنند. شما می توانید تلفظ لغات 1100 به شکل صحیح را از سایت بگیرید. تلفظ لغت به شما کمک می کند که در آزمون های شنیداری و مصاحبه های خود نیز این لغات را به صورت صحیح آن استفاده کنید. فایل صوتی لغات 1100 که در سایت قرار دارد، می تواند به همراه کتاب خیال شما را بابت یادگیری صحیح و بدون اشکال لغات 1100 راحت کند.

یادگیری لغات 1100 با روش کدینگ و تصویرسازی

روش های یادگیری غیر مستقیم در روانشناسی آموزشی مورد تایید و استفاده اند. این روش ها که به سرعت فراگیر شدند، علاوه بر آشنایی مولف به زبان مادری و زبان مقصد، احتیاج به خلاقیت هم دارند. ما با تهیه مجموعه کاملی از کدبندی لغات 1100، دغدغه یادگیری این لغات را برایتان از بین برده ایم. در این مجموعه ما هم به شیوه نویسندگان کتاب، که طنز را چاشنی آموزش خود کرده اند، برای یادگیری بهتر از طنز استفاده کرده ایم. با تصویر سازی ذهنی لغات 1100، از قابلیت ذهن انسان در یافتن ارتباط میان موقعیت های گوناگون برای ایجاد ارتباط میان معنی لغت و جمله یا تصویر ارائه شده بهره برده ایم.

 

با روش کدینگ 1100، لغات در ذهن شما مرتب و دسته بندی می شود.

استفاده از تصاویر جذاب و پویا، جملاتی مرتبط و قابل فهم و از نظر دستوری بدون اشکال در کنار مثال های کتاب که داستانی را نقل می کند، یادگیری لغات 1100 را آسان تر و سریع تر می کند. برای آنکه نتایج بهتری از یادگیری تان بگیرید، حتما تمرینات کتاب را انجام دهید و سعی کنید که خودتان هم متونی را با این لغات بنویسید. به یاد داشته باشید که قدم اول در یادگیری با هر شیوه ای تمرین و ممارست است. تنها به خاطر سپردن معانی نمی تواند معجزه کند، شما باید یاد بگیرید که از این لغات استفاده کنید. با استفاده چندباره از لغات 1100 در مکالمه و رایتینگ به زودی آن ها ملکه ذهن شما می گردد.

خرید مجموعه کدینگ 1100

برای خرید کدینگ لغات 1100 می توانید به سایت مراجعه کنید. کدینگ 1100 با pdf در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد. برای آنکه پیش از خرید خود از نحوه کارکرد کدینگ 1100 مطمئن شوید می توانید نمونه هایی را که برای آشنایی بیشتر در سایت قرار داده شده اند ببینید. برای تهیه این مجموعه سعی شده است از نزدیک ترین معانی به ذهن استفاده شود و از مواردی که تنها شباهات تلفظی دارند پرهیز شده است. چرا که یادگیری به شکل شبیه سازی متضمن داشتن بهترین نوع ارتباطات ذهنی است.

کتاب 1100 واژه همراه ترجمه فارسی برای کسانی که تصمیم دارند لغات 1100 را به شکل اصولی یاد بگیرند، در دسترس است. داشتن 1100 واژه ضروری با ترجمه فارسی آن ها برای فارسی زبانانی که می خواهند معانی دقیق کلمات را در جمله ها دریابند، کمک بزرگی است. دانستن معانی فارسی همچنین می تواند در کاربرد لغات در مصاحبه و نوشتار نیز کمک کند، چرا که بسیاری از زبان آموزان لاجرم ابتدا به فارسی فکر می کنند و سپس آن را به انگلیسی بر می گردانند. هر چند توصیه من این است که وقتی لغات 1100 را یاد گرفتید، حتما مثال های انگلیسی را از آن ها را به خاطر بسپرید و سعی کنید که با مراجعه به این مثال ها مفهوم کلمه را دریابید. به این شکل هم یادگیری شما عمیق تر خواهد بود و هم در شرایط مختلف به راحتی می توانید از دایره واژگانی خود به نحو احسن استفاده کنید.

 

 

کتاب لغات 1100 از محبوب ترین کتب آموزش لغات انگلیسی در سراسر جهان است.