فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس
    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریسدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 315 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 34

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس شامل 34 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    آرجریس معتقد است که رفتار دیوانه سالار در سازمان مانع رشد افراد داخل سازمان می شود و نوع رفتار مدیریت با کارکنان مانند رفتاری است که با کودکان می شود.

    او می گوید که باید مطابق مفروضات نظریه مک گریگور انسانها را افراد بالغ به حساب آورد و به عنوان اعضای گروه باید در حالی که نیازهای خودشان را تامین می کنند، نیازهای سازمان را نیز تامین نمایند. او می گوید به شرط آنکه انسانها به طور درست برانگیخته شوند، خود راهبر هستند.

    آرجریس می گوید چنانچه در سازمانی سیستم ارزشی دیوانه سالارانه حاکم بوده است و انسانها به خاطر رفتاری که با آنها شده نابالغ مانده اند، باید زمنیه های رشد آنها را فراهم نمودند امکانات و شرایط مناسب مساعد ساخت تا بتوان طی سالها افراد را از حالت نا بالغ به حالت بالغ تغییر وضع داد.

    اصول تغییر شخصیت از کودکی به بلوغ

    1- فرد نابالغ مانند یک کودک غیر فعال است. در مقابل، فرد بالغ فعال است که به تدریج دامنه ی فعالیتش از کودکی تا بزرگسالی افزایش می یابد.

    2- افراد نابالغ چون کودکان متکی و وابسته هستند و افراد بالغ استقلال نسبی دارند.

    3- رفتار افراد نا بالغ منحصر به اشکال و راههای محدود است، ولی افراد بالغ به صور و اتحاد متعدد رفتار می کنند.

    4- افراد نابالغ مانند کودکان رفتاری بی ثبات، اتفاقی و بی برنامه و علائق سطحی دارند. ولی رفتار افراد بالغ از ویژگی های ثبات، برنامه ای و عمیق برخوردار است.

    5- در حالی که افق دید کودکان و افراد نابالغ از نظر زمانی کوتاه و متوجه فقط زمان حال است، دامنه دید افراد بالغ متوجه گذشته و اینده نیز می شود.

    6- افراد نابالغ و کودک تابع هر کسی می شوند، ولی افراد بالغ به علت مساوی شدن و یا تفوق داشتن حرکت می کنند.

    7- افراد نا بالغ چون کودکان از خود آگاهی ندارند، ولی افراد بالغ نه تنها از خودشان آگاهی دارند بلکه قادر به کنترل خود نیز هستند در همین رابطه، آرجریس می گوید که اگر انسانها از کارشان راضی باشند و احساس خوشحالی و خوشبختی کنند، کارآئی و بازده آنها زیاد می شود. بنابراین وظیفه مدیریت است که عوامل و شرایط و زمینه های رضایتمندی و خوشحالی افراد را در سازمان فراهم سازد.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    اصول تغییر شخصیت از کودکی به بلوغ
    ویژگیهای افراد نابالغ از نظر آرجریس
    ویژگیهای بلوغ رفتاری از دیدگاه آرجریس
    راههای مبارزه با تقاضاهای ناهمگون سازمانی
    معیارهای توصیف کننده عامل بلوغ
    پایان 

    عنوان : نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 316 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 34

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , دانلود پاورپوینت نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت رایگان نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت , دانلود پاورپوینت نظریات کریس آرجریس در مدیریت , دانلود نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , نظریه بلوغ و عدم بلوغ آرجریس , تحقیق ن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.