فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

لگو چیست؟


احتمالا همه شما در کودکی با این اسباب بازی ها بازی می کردید. لگو یک مکعب پلاستیکی محبوب است که شما آن را به اشکال مختلف مونتاژ می کنید. این اسباب بازی سال هاست که مورد استفاده کودکان بوده و نسل های زیادی خاطره را با خود حمل می کنند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد در هر سنی می خواهند با آنها بازی کنند. همچنین ممکن است به تاریخچه اسباب بازی های لگو و چیستی لگو علاقه مند شوید.

لگو چیست؟

به نظر نمی رسد کسی نداند که لگو چیست و قطعا همه شما از دوران کودکی با این بازی آشنا هستید. حتی اگر با شرکت لگو آشنایی ندارید، احتمالا می توانید اشکال مختلفی از اسباب بازی ها را بسازید. اما در کل برای اینکه بفهمیم لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توان آنها را به شکل آجر روی هم چید. بنابراین، می توانید هر شکلی که می خواهید با آنها درست کنید.

لگو یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است، زیرا همه کودکان جهان طرفدار آن هستند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برند سال هاست که یک برند محبوب بوده است. این تکه های کوچک رنگی برای کودکان بسیار جالب هستند، علاوه بر جنبه سرگرمی می توانند در ارتقای خلاقیت و آموزش کودکان نیز موثر باشند.

در واقع کودک در حین بازی مهارت های زیادی را یاد می گیرد، قطعات را در کنار هم قرار می دهد و بارها و بارها آنها را کنار هم می گذارد. این اسباب بازی به دلیل کارایی بالا و فواید زیادی که برای کودکان به ارمغان می آورد، لذتی کامل و مفید به حساب می آید.

داستان لگو

حالا که فهمیدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید برای شما جالب باشد که چگونه این شرکت شروع به کار کرد و چگونه در طول زمان به یک برند محبوب تبدیل شد.

آقای اوله کرک کریستینسن مخترع و سازنده لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تاسیس کرد. حالا لگو یعنی چی؟ بازی لگو در دان و به معنای خدا به معنای معنایی است که برای ایجاد کلمه استفاده می شود. در واقع لگو ترکیبی از دو کلمه دانمارکی است که به معنای بازی خوب است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن در ساخت درب و پنجره برای ساختمان های چوبی شرکت داشته است. در سال 1932، مشکلات مالی و شرایط نامناسب اقتصادی، کسب و کار او را به بحران انداخت و کسب و کارش به شدت دچار آشفتگی شد. به همین دلیل، آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت عروسک های چوبی بسازد و بفروشد تا اوضاع را اصلاح کند. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از همین زمان آغاز شد. سپس شروع به ساختن تعداد زیادی اسباب بازی کرد. این اسباب‌بازی‌ها همان لگوهای امروزی بودند که از چوب ساخته می‌شدند و عمدتاً به شکل هواپیما، اتومبیل و غیره بودند.

پس از مدتی آقای اول کرک کریستینسن به فکر انتخاب نام مناسب برای شرکت خود افتاد و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو را برای آن انتخاب کرد. موسس گروه لگو به شدت نگران کیفیت اسباب بازی های خود بود، بنابراین از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

به دلیل کیفیت و زیبایی محصولات شرکت اسباب‌بازی لگو، هر چه بیشتر افراد با این اسباب‌بازی‌ها آشنا شوند و بفهمند لگو چیست، تعداد خرید از این شرکت افزایش می‌یابد و این روند ادامه خواهد داشت. در تاریخچه کمپانی لگو در طول جنگ جهانی مشخص است که این اسباب بازی حتی در آن شرایط نیز طرفداران خود را از دست نداده و هر روز بر تعداد آن افزوده می شود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده میکرد. این روند ادامه داشت تا اینکه مدیریت شرکت لگو در سال 1947 تصمیم گرفت از پلاستیک به جای چوب برای ساخت اسباب بازی استفاده کند. اسباب بازی های لگو در آن زمان از پلاستیک ساخته می شدند و همانطور که در بازار امروز دیده می شود در بازار فروخته می شدند.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو به رهبری پسرش ادامه یافت. سال 1960 بود که ناگهان آتش سوزی در کارخانه اسباب بازی سازی لگو رخ داد. از آنجایی که نیمی از اسباب‌بازی‌های کارخانه هنوز از چوب ساخته می‌شدند، آتش بزرگ‌تر شد و خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک برای ساخت تمام اسباب بازی های خود استفاده کرد. اما در همان سال ها بود که برند لگو برای افراد بیشتری در کشورهای دیگر شناخته شد. این برند در سراسر جهان محبوب است و محصولات آن در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، سوئد، انگلستان و غیره به فروش می رسد.

بعدها شرکت اسباب بازی لگو قطعات و تجهیزات بیشتری را برای بازی کودکان تهیه کرد. این شرکت همچنین آجرهای پلاستیکی بزرگتری را برای استفاده کودکان می سازد. با گذشت زمان بسته های لگو جذاب تری با مدل های در نظر گرفته شده برای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه ها و غیره معرفی شدند. هنگامی که مردم سراسر جهان فهمیدند لگو چیست، از بازی با آن و ساختن خاطرات خوش با آن لذت بردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.