فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت

مرجع فایلهای امورزشی | زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت

    زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت
     متشکل از 53 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     حضرت‌ موسی‌ (ع‌) یکی‌ از پیامبران‌ «اولوالعزم‌» و صاحب‌ شریعت‌ مستقل‌می‌باشد که‌ در زمان‌ سلطنت‌ یکی‌ از فراعنه ی‌ مصر به‌ نام‌ «مفتاح، فرزند رامسس‌ دوّم‌، در حدود 1350 قبل میلاد مسیح‌ به‌ پیامبری‌ مبعوث‌ گردید. داستان ‌بعثت‌ حضرت‌ موسی‌ (ع‌) و کیفیت‌ تبلیغ‌ و چگونگی‌ دعوت‌ آن‌ حضرت‌، از پرماجراترین‌ حوادثی‌ است‌ که‌ در تاریخ‌ بشریت‌ به‌ وقوع‌ پیوسته‌ و قرآن‌ کریم ‌نیز در سوره‌های‌ متعدد، در ضمن‌ آیات‌ فراوانی‌، از چگونی‌ برخورد حضرت‌ موسی با فرعون‌ و درگیری‌های‌ او با امتش‌، یعنی‌ بنی‌اسرائیل‌، سخن‌ گفته ‌است‌.در این جزوه ما سعی کردیم به بحث و بررسی زندگانی حضرت موسی(ع) در قرآن کریم بپردازیم هرچند ممکن است نگاه   ما به آیات بسیار سطحی و ابتدائی باشد
    امّا برگ سبزی است تحفه درویش…
    این جزوه شامل سه فصل می باشد فصل اوّل لیست آیات قرآن کریم در رابطه با حضرت موسی(ع) در کنار هم جمع آوری شده است فصل دوّم متن آیات و ترجمه آن به تفکیک موضوع های مرتبط می باشد و در فصل سوّم دیدگاه ها و برداشتهای خودمان از آیات را آورده ایم امید است این حرکت مورد قبول خداوند منّان و اهل بیت عصمت علیها سلام قرار گیرد.
    در ابتدا از استاد گرامی جناب آقای نظریان و خوانندگان عزیز در خواست می کنیم بخاطر کاستی ها و نواقص این تحقیق که ناشی از عدم تجربه کافی   اینجانبان است ما را عفو فرمایند

    دوران قبل از رسالت
    در نگاه کلی زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت به پیامبری را می توان به شش دوره تقسیم نمود که شامل موارد ذیل میباشد:
    1-دوران کودکی و نجات اعجاز آمیزش ازچنگال خشم فرعونیان : این فصل گر چه از نظر تاریخی قبل از فصل رسالت بوده٬ اما چون به عنوان شاهدی برای نعمتهای خداوند نسبت به موسی(ع) از آغاز عمر ذکر شده در درجه دوم اهمیت نسبت به موضوع اسالت میباشد.(طه 37)

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگانی حضرت موسی(ع) قبل از رسالت
      متشکل از 53 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

طرح توجیهی تولید قطعات لاستیکی

مرجع فایلهای امورزشی | طرح توجیهی تولید قطعات لاستیکی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | طرح توجیهی تولید قطعات لاستیکی

    طرح توجیهی تولید قطعات لاستیکی


    خلاصه طرح
    موضوع طرح تولید قطعات لاستیکی
    نوع تولیدات قطعات لاستیکی
    تعداد شاغلین ٢۵ نفر
    مشخصات سرمایه گذاری طرح (ارقام به میلیون ریال)
    سرمایه گذاری کل طرح
    سرمایه گذاری ثابت 7507
    سرمایه در گردش 195967
    در آمد سالیانه 16250
    سود ویژه 1984
    دوره بازگشت سرمایه 46 ماه
    نرخ باز دهی سرمایه 026

    دسته: طرح های توجیهی و کارآفرینی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 128 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 16

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    مقدمه :

    از آنجایی که کشور ایران از معادن غنی ووسیعی برخوردار است بهره گیری

    موثر از این ذخایر از منابع مهم تامین بودجه مالی کشور است و در پروسه

    فناوری محصولات معدنی مثل سرب ، مس ، روی ، طلا ، سنگ آهن

    و همچنین در تولید کاشی، سرامیک ،چینی و غیره ، قطعات مختلف

    لاستیکی فرسایشی فراوان در بالمینها ورادمیلها ، حمل مواد پمپ ها و پره

    های فلوتاسیون بکار گرفته می شود . همچنین درساخت پلها ، ماشین

    آلات راهسازی ، احداث مترو وراه آهن ، صنایع خودرو سازی اسکله ها

    ولنگرها قطعات لاستیکی بسیار زیادی استفاده می شود و بازار انکار

    ناپذیری وجود دارد .

    قیمت فایل: 3,000 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت جذب سطحی Adsorption

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت جذب سطحی Adsorption

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت جذب سطحی Adsorption

    پاورپوینت جذب سطحی Adsorption


    دسته بندی : مباحث رشته ها » پاورپوینت

    دانلود پاورپوینت با موضوع جذب سطحی  دارای 49 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    تعداد اسلاید : 49 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
    آماده برای :  ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

    قسمتی ازمتن اسلایدها :

    جذب سطحی

    1- جذب سطحی چیست ؟
    استفاده از مواد جامد برای از بین بردن ماده یا موادی از یک سیال را جذب سطحی گویند .
    جذب سطحی را می توان تمایل مولکولهای فاز سیال برای چسبیدن به سطح جامد تعریف کرد .
    نخستین افرادی که تحقیقات علمی کلاسیکی در این ضمینه انجام دادند  langmuir,knudsen,McBain …
    در کل کاربرد جذب سطحی در صنعت شامل :                   جداسازی ، آب زدایی و عاری سازی

    2- جاذب ها :
    مواد جاذب با خصوصیات سطح از قبیل مساحت سطح وی‍‍ژه و قطبیت سطح شناخته می شوند .
     وجود سطح زیاد در واحد جرم برای جاذب ضروری است .
     جاذب هایی که در صنعت به کار می روند ابعادی ما بین 50 میکرون تا 120 میلیمتر دارند .
    جاذب ها بایستی دارای خصوصیات مهندسی باشند .

    1-2) انواع جاذب ها : چهار نوع متداول ماده جاذب به طور گسترده در صنعت به کار می روند که عباتند از  :
    کربن فعال :
    یا کاراکولها از سوختن برخی مواد از قبیل چوب ، زغال سنگ هسته یا پوست بعضی میوه ها ، استخوان و… بدست می آید .
    این جاذب از دسته غیر قطبی ها می باشد و تمایل کمی به جذب آب و قدرت بالایی در جذب هیدروکربن ها دارد .
    از این جاذب به طور گسترده در واحد گلایکول برای زدایش ناخالصی های هیدرو کربنی از گلایکول استفاده می شود .

    دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

    تعداد مشاهده:
    64
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: pptx

    تعداد صفحات: 49

    حجم فایل:4,597
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت با موضوع جذب سطحی دارای 49 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)

    مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)
    دارای 78 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)
    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
    1-2 مقدمه    9
    2-2- آغازی بر زنجیره تامین    9
    3-2- تاریخچه مدیریت زنجیره تامین    11
    4-2- تعریف مدیریت زنجیره تامین    12
    5-2- طرح کلى یک زنجیره تامین    14
    6-2- نیاز به مدیریت زنجیره تامین    15
    7-2- فرآیندهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین    16
    8-2- فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین    17
    9-2- سطوح زنجیره تامین    18
    10-2- نقش اطلاعات در زنجیره تامین    19
    11-2- زنجیره تامین مجازی      20
    12-2- طرح ریزی    22
    13-2- منبع یابی    22
    14-2- ساخت و تولید    23
    15-2- تحویل    23
    16-2- موارد استفاده فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین    24
    17-2- محرک های بکارگیری فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین    25
    18-2- مشکلات زنجیره تامین و منابع آن ها    26
    19-2- راه حل های مشکلات زنجیره تامین    28
    20-2- فنآورى اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین    28
    21-2- ارائه الگوی عرضه ناب و چابک برای کاهش اثر شلاق چرمی در زنجیره تأمین    29
    22-2- عرضه های ناب و چابک    30
    23-2- ارتباط عرضه های ناب و چابک    31
    24-2- ساختار زنجیره عرضه و نقطه جدایش    32
    25-2- کمینه کردن عدم اطمینان برای بیشینه کردن قدرت رقابت    32
    26-2- یکپارچگی عرضه های ناب و چابک از منظر اجرایی    33
    27-2- طراحی الگوی زنجیره تامین ناب با رویکرد رقابت‌پذیری    34
    28-2- ناب‌سازی    35
    29-2- زنجیره تأمین ناب    36
    30-2- ویژگی‌های زنجیره تأمین در تولید ناب    36
    31-2- مولفه‌های زنجیره ناب    37
    32-2- رقابت‌پذیری    37
    33-2- مدل الماس رقابت ملی پورتر    38
    34-2- نقشه استراتژی    40
    35-2- پنج عملکرد براى مدیریت در برابر چالش هاى زنجیره تامین    41
    36-2- معیارهای عملکرد    43
    37-2- رقابت جدید    44
    38-2- از همکاری تا اشتراک مساعی    44
    39-2- یک چارچوب مفهومی    46
    40-2- نقش طراحی شبکه در زنجیره تامین    47
    41-2- کانال های توزیع    48
    42-2- وظایف  کانال    49
    43-2- ساختار کانال    49
    44-2- عرض کانال    50
    45-2- طول کانال    50
    46-2- ادغام عمودی    51
    47-2- کانال های چند گانه    51
    48-2- رفتار کانال    51
    49-2- استرات‍‍‍‍ژی های رانشی  در مقابل استرات‍‍‍‍ژی های کششی    52
    50-2- سیستم های توزیع فیزیکی    52
    51-2- مفهوم هزینه کل    52
    52-2- مفهوم مرکز توزیع    53
    53-2- حمل و نقل    53
    54-2- ارسال کالا    54
    55-2- خدمات  حمل ونقل    54
    56-2- انبارداری    54
    57-2- مدیریت موجودی کالا    55
    58-2- سیکل سفارش    55
    59-2- گردش موجودی  کالا    55
    60-2- نقاط سفارش مجدد    55
    61-2- مقدار سفارش اقتصادی    55
    62-2- سیستم های موجودی به موقع    56
    63-2- سیستم تولید به هنگام و نقش آن در زنجیره تامین    56
    64-2- تعریف JIT    57
    65-2- پیششرط های موفقیت JIT    58
    66-2- استراتژیهای JIT    58
    67-2- سیستم تولید بهنگام    59
    68-2- نقش استراتژی فروش به هنگام در استحکام بخشیدن به ارتباطات زنجیره عرضه    60
    69-2- اهداف اجرای سیستم JIT    61
    70-2- اجزای JIT    62
    71-2- مزایای JIT    63
    72-2- مراحل پیادهسازی JIT    64
    73-2- اندازهگیری کارایی در JIT    65
    74-2- محدودیت های JIT    66
    75-2- اجرای JIT در ایران و مشکلات موجود در برابر آن    69
    76-2- ردیابی و اهمیت آن    70
    77-2- معرفی روشهای ردیابی    71
    1-77-2- روشهای ردیابی خودکار    71
    2-77-2- معرفی روشهای ردیابی قابل کاربرد در زنجیره تأمین    73
    78-2- طرح روش ردیابی در شرکت ایران خودرو    74
    79-2- سیستم ردیابی مبتنی بر بارکد    75
    80-2- انتخاب روش ردیابی    77

    مقدمه
    در طول دو دهه اخیر، مدیران شاهد یک دوره تغییرات شگرف جهانی به واسطه پیشرفت در تکنولوژی، جهانی شدن بازارها و شرایط جدید اقتصاد سیاسی بوده اند. با افزایش تعداد رقبا در کلاس جهانی، سازمان ها مجبور شدند که سریعاً فرآیندهای درون سازمانی را برای باقی ماندن در صحنه رقابت جهانی بهبود بخشند.
    در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان، نیازمند، یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمات نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلاً همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه، انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است.

    2-2- آغازی بر زنجیره تامین
    لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین ، امروزه در پشت صحنه مدیریت اغلب بنگاه¬های تولیدی قرار دارد و به عنوان ابزار استراتژیکی که موجب سودآوری در تولید کالاها و ارائه خدمات بهتر به مشتری می گردد،  شناخته می¬شود. در حقیقت اغلب شرکت¬های بزرگ، اکثر موفقیت-های خود را منوط به عملکرد کارای عملیات لجستیک خود می¬دانند. امروزه، لجستیک، دومین بخش مهم اشتغال در ایالات¬متحده (بنا به آمار اداره کار ایالات متحده) را تشکیل می¬دهد.
    متخصصین مدیریت زنجیره تأمین و تولید، بر طراحی، و عملکرد کارای سازمان¬ها، تأثیرمی-گذارند. قابلیت¬ آن ها برای درک و فرمول¬بندی استراتژی¬های کسب و کار، برای موفقیت سازمان ها ضروری است.
    از آنجا که مدیریت تولید و زنجیره تأمین، تخصصی بین رشته¬ای است، محدوده آن در سازمان-های مختلف متفاوت است. متخصصین این حوزه، مسئول عملکرد درونی سازمان خود هستند. این عملکرد، شامل طراحی محصولات و فرآیندها، انتخاب فن¬آوری مناسب، تهیه روش¬های کاری کارآ، برنامه¬ریزی (شامل مکان¬یابی و جایابی تسهیلات، همچنین برنامه ریزی فعالیت های روزمره از قبیل تولید، موجودی مواد و کالای در جریان ساخت و محصولات نهایی)، تسهیل جریان افراد و مواد و بهبود مستمر کیفیت محصول نهایی، می¬شود. همچنین متخصصین تولید و زنجیره تأمین، مسئول ایجاد ارزش برای مشتریان داخلی و خارجی هستند. این عملکرد شامل فعالیت های خارج از حوزه بنگاه مانند ارتباط با مشتریان و فعالیت های بازاریابی، تبلیغات، توزیع و تامین نیز می گردد.
    مدیریت زنجیره تامین به عنوان یک موضوع بین رشته ای، متخصصین، با گرایش های مختلف مهندسی و مدیریت را در زیر یک چتر تخصصی برای انجام فعالیت های متنوع با هدف مشترک، گرد می آورد. از این رو آموزش انجام وظایف در چنین چارچوبی بیش از هر چیز نیازمند یک چارچوب سیستماتیک و یکپارچه است. چارچوبی که بتواند مباحث دقیق مدلسازی ریاضی را در کنار مباحث استراتژیک و کلان مدیریتی از یک سو و عدم قطعیت های بازار و تقاضا و نیز تحولات تکنولوژیک و نوسانات تامین از سوی دیگر، قرار دهد و همه این فعالیت ها را در جهت رشد و سودآوری بنگاه به کار گیرد.
     مدیریت زنجیره تامین   پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
    در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    58
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 78

    حجم فایل:2,281
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(JIT)
      دارای 78 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی

    مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی
    دارای 45 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی

    1-2 مقدمه
    هدف اصلی گزارشگری مالی کمک به استفاده کنندگان، به ویژه سرمایه گذاران در تصمیم گیری های اقتصادی است و ارزیابی بازده سهام ، مبنای اصلی تصمیمات اقتصادی سرمایه گذاران قرار می گیرد.با توجه به جنبه های اقتصادی اطلاعات،گزارشگری مالی و سیستم حسابداری نقش حیاتی را در بازار سرمایه ایفا می کند. هدف اصلی گزارشگری مالی تأمین نیازهای اطلاعاتی سرمایه گذاران است. سرمایه گذاران و استفاده کنندگان با استفاده از اطلاعات حسابداری عملکرد آتی شرکت را پیش بینی و از آن برای ارزشگذاری شرکت استفاده می کنند . هرگونه اطلاعاتی که به سرمایه گذاران و تصمیم گیرندگان در ارزیابی منافع ومخاطرات آتی یک دارایی  یاری رساند، مربوط  درنظر گرفته می شود (جنکینز وهمکاران،2004). اطلاعاتی مربوط تلقی می شوند که بر تصمیمات اقتصادی استفاده کنندگان در ارزیابی رویدادهای گذشته، حال یا آینده، تأیید یا تصحیح ارزیابی های گذشته آنها مؤثر واقع شوند(استانداردهای حسابداری ایران،1386).
    ترکیب سهامداران شرکت های مختلف ، متفاوت است . بخشی از مالکیت شرکت ها دراختیار سهامداران جزء و اشخاص حقیقی قرار دارد . این گروه برای نظارت بر عملکرد مدیران شرکت عمدتاً به اطلاعات در دسترس عموم ، همانند صورت های مالی منتشره اتکاء می کنند. این در حالی است که بخش دیگری از مالکیت شرکت ها در اختیار سهامداران حرفه ای عمده قرار دارد که بر خلاف گروه سهامداران نوع اول، اطلاعات داخلی با ارزش درباره چشم اندازهای آتی و راهبردها ی تجاری و سرمایه گذاری های بلند مدت شرکت ، ازطریق ارتباط مستقیم با مدیران شرکت در اختیار ایشان قرار می گیرد (نوروش ،ابراهیمی کردلر،1384). سرما یه گذاران نهادی، سرمایه گذاران بزرگ نظیر بانک ها، شرکت های بیمه و شرکت های سرمایه گذاری هستند. عموماً این گونه تصور می شود که حضور سرما یه گذاران نهاد ی ممکن است به تغییر رفتار شرکت ها منجر شود این امر از فعا لیتهای نظارتی که ا ین سرما یه گذاران انجام می دهند، نشأت می گیرد (بوشی ،1998) .
    در این فصل ابتدا به تعریف مفاهیم مختلف ساختار مالکیت ،حاکمیت شرکتی ،سرمایه گذاران نهادی و چرخه عمرپرداخته وهمچنین نحوه محاسبه متغیرهای تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد ودر انتهای فصل به تحقیقات گذشته داخلی و خارجی ونتایج آن اشاره می گردد.

    2-2بخش اول: ساختار مالکیت وتئوری ها
    1-2-2 ساختار مالکیت:
    ساختار مالکیت در ادبیات حاکمیت شرکتی دارای جایگاه هسته ای ومشخص است تعیین نوع ساختار مالکیت وترکیب سهامداران شرکت، یک ابزار کنترل و اعمال حکمرانی در شرکت هاست. این بعد از حاکمیت در قالب ابعاد مختلف تعیین کننده نوع مالکیت شرکت نظیر توزیع مالکیتی ،تمرکز مالکیتی ،وجود سهامداران جزء،اقلیت وعمده نهادی در ترکیب مالکیت شرکت ودرصد مالکیتی آنها قابل بررسی است.
    همچنین ترکیب سهامداران شرکتها ازالگوهای متفاوتی نظیرسهامداران حقوقی،مالکیت مدیریتی ،سهامداران خصوصی و دولتی تبعیت می کند.
    (تسی وگمز،1997)1 خاطر نشان کردند که درصد مالکیت مدیران بر میزان تضاد و یا توافق بین مدیران وسهامداران تأثیر می گذارد .زمانی که مالکیت مدیریتی افزایش می یابد در این صورت مدیران دارای نفوذ بیشتری در تصمیمات شرکت و نیز تصمیمات مرتبط با منافع سایر سهامداران می باشند.
    (شلیفرو ویشنی ،1986)2 در بررسی های خود نشان دادند که سهامداران عمده گرایش دارند که روی مدیریت شرکت نظارت نمایند. به همین دلیل وجود آنها باعث کاهش هزینه های نمایندگی شرکت ودر نهایت افزایش ارزش وعملکرد شرکت می گردد.
    (کافی،1991)3خاطر نشان کرد که سرمایه گذاران حقوقی نیز می توانند در اعمال کنترل ونظارت بر شرکت مخصوصا در جلسات هیأت مدیره نقش مؤثری ایفا کنند . لذا سرمایه گذاران حقوقی می توانند از طریق چارچوب های قانونی،شرکت را مجبور به حفظ وبهبود حاکمیت در شرکت نمایند.(ترخونی ،1389،ص81)

    1-Tosi,katz Gomez-Mejia,1997.                                                                                                                                        
    2-Shleifer&Vishny,1986.                                                                                                        
    3-Coffee,1991.                                                                                                                                                                   
                                                                                                                   
    2-2-2 حاکمیت شرکتی
    در سال های اخیر ،حاکمیت شرکتی یک جنبه اصلی وپویای تجارت شده وتوجه به آن به طور تصاعدی رو به افزایش است .پیشرفت در اعمال حاکمیت شرکتی در سطح جهانی صورت می گیرد.سازمان های بین المللی مانند سازمان همکاری های اقتصادی وتوسعه (OECD)1استانداردهای قابل قبول بین المللی را در این مورد فراهم می کنند .در آمریکا بریتانیا وسایر کشورها ،همچنان به تقویت سیستمهای حاکمیت شرکتی خود ادامه می دهند وبه سهامداران وروابط آنها ،پاسخگویی بهبود عملکرد هیأت مدیره ،حسابرسان وسیستم های حسابداری وکنترل داخلی ،توجه ویژه می نمایند وبه روشهایی توجه دارند که شرکت ها با این روشها کنترل واداره می شوند .افزون بر آن ،سرمایه گذاران جزء،سرمایه گذاران نهادی ،حسابداران وحسابرسان وسایر بازیگران صحنه پول وسرمایه،از فلسفه وجودی وضرورت اصلاح وبهبود دائمی حاکمیت  شرکتی آگاهند.
    به واسطه اقبال روزافزون به مسائل حاکمیت شرکتی در جامعه متخصصان ،تحقیقات دانشگاهی در این زمینه رونق گرفته ومعیارهای نوین در این مورد پدیدآمده ومی آیند.
    در اهمیت حاکمیت شرکتی برای موفقیت شرکتها ورفاه اجتماعی شکی نیست این موضوع با توجه به رخدادهای اخیر اهمیت بیشتری یافته است .فروپاشی شرکت های بزرگ از فبیل انرون2 ،وردکام 3،       ادفی 4و… که موجب زیان بسیاری از سرمایه گذاران وذینفعان شد وناشی از سیستم های ضعیف حاکمیت شرکتی بود ،موجب تأکید بیش ازپیش بر ضرورت ارتقاء واصلاح حاکمیت شرکتی در سطح بین المللی شده است به دنبال فروپاشی انرون وموارد مشابه دیگر ،کشورهای سراسر دنیا سریعاً،واکنش بازدارنده نشان دادند. در آمریکا به عنوان یک واکنش سریع به این فروپاشی ها قانون سربینز اکسلی در جولای 2002 تصویب شد (که از سال 2004لازم الاجراست)ودر ژانویه 2003گزارش های هیگس واسمیت در بریتانیا در پاسخ به شکست های حاکمیت شرکتی ،انتشار یافتند.(مجله حسابدارشماره167)

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    9
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 45

    حجم فایل:114
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری ارزش شرکت، ساختار مالکیت،حاکمیت شرکتی ،مالکیت نهادی
      دارای 45 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان

    مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان
    دارای 182 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    اختلال کمبود توجه وبیش فعالی در کودکان
    فصل دوم     11
    اختلال مربوط به کمبود توجه (بیش فعالی)    12
    نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی درکودکان     12
    عوامل مؤثر در بروز بیماری     21
    شیوع     25
    بیش فعالی و رابطه آن با جنسیت     26
    سبب شناسی     27
    خصوصیات بالینی (ADHD)    28
    درمان     30
    دارو درمانی     31
    رفتار درمانی     34
    روشهای عامل سنتی     34
    بازی چیست؟    36
    عوامل مؤثر در بازی     37
    تأثیر جنس     37
    تأثیر هوش     38
    تأثیر سن     39
    تأثیر محیط     39
    بازی واهمیت آن     40
    ارزشهای بازی     41
    انواع بازی از دیدگاه پیاژه     43
    بازی تمرینی     43
    انواع بازیهای تمرینی     45
    بازی نمادین     46
    مراحل بازیهای نمادین     47
    انواع بازیهای نمادین     48
    بازی با قاعده     51
    نظریه های مربوط به بازی     52
    نظریه‌ی انرژی اضافی یا مازاد    52
    نظریه‌ی پیش تمرین     53
    نظریه‌ی استراحت و رفع خستگی     53
    نظریه‌ی تکرار فعالیتهای اجدادی     54
    نظریه‌ی تکرار فعالیتهای غریزی     55
    نظریه‌ی جبران     55
    نظریه‌ی اصل لذت     56
    کاتارسیس     56
    دیدگاه دکرولی درمورد بازی     57
    دیدگاه فروبل     58
    دیدگاه ژان شاتو     58
    دیدگاه پرز     59
    دیدگاه اشترن     60
    دیدگاه شارلوت بوهلر     60
    دیدگاه هارلوک     61
    دیدگاه اسپادگ     62
    طبقه بندی پارتن براساس میزان درگیری اجتماعی     64
    طبقه بندی لوون فلد     66
    بازیها از نظر اجرا     66
    اسباب بازی     68
    ویژگی های اسباب بازی     69
    انواع اسباب بازی     70
    ارزش درمانی بازی     76
    بازی درمانی چیست؟    77
    بازی درمانی از نظر روش شناختی موضوع     78
    انشعاب بازی درمانی براساس نظریه روانکاوی     79
    بازی درمانی فعال     79
    بازی درمانی غیرفعال     80
    بازی درمانی گروهی     81
    مفاهیم و نظریه های بازی در قرن بیستم     82
    اتاق بازی درمانی     90
    شن بازی درمانی و تاریخچه آن     91
    اهمیت شن در تکنیک دنیا     99
    گستره‌ی نظریه کاف درشن بازی     104
    فرآیند بهبودبخشی و درمان شن بازی     106
    قدرت درمانی شن بازی از دیدگاه یونگ     108
    تعبیر وتفسیر با تأخیر     110
    از رمز درآوردن سینی های شن     113
    کودک از بازی با شن چه چیزهایی یاد می گیرد؟    115
    مراحل رشدی پیاژه در شن بازی کودکان     119
    مروری بر تحقیقات انجام شده     125

    اختلال مربوط به کمبود توجه (بیش فعالی)
    کودکان از لحاظ فعالیت های حرکتی با یکدیگر تفاوت دارند. ممکن است همه کودکان به نظر بزرگسالان بیش فعال باشند ولی به نظر می رسد که بعضی کودکان هرگز از حرکت باز نمی ایستند. آنان درسنین پیش از دبستان بدون این که هدفی داشته باشند بدون وقفه می دوند، بالا میروند و می خزند وقتیکه بزرگتر می شوند ناتوانی مشخصی برای آرام نشستن نشان داده و بطور افراطی تمایل به بیقراری دارند. یک مشاهده گر می تواند دریابد که آنها بیش از کودکان دیگر فعال بود وفعالیتشان کیفیتی بی هدف و تصادفی دارد (آزاد 1380 ص 74).
    نشانه های کمبود توجه – بیش فعالی  درکودکان
    این علائم از سه جنبه مورد بررسی قرار می گیرند.
    الف) کمبود توجه
    1-عدم توانایی درتمرکز و توجه کافی هنگام انجام کارها و فعالیت های روزانه
    (مثل: انجام تکالیف درسی و وظایف خانگی)
    2-احتمال ابتلا به مشکلات شنوایی
    3-بی توجهی به سخنان سایرین
    4-ناتوانی در پیروی از فرمان ها و دستورالعمل ها
    5-ناتوانی درطبقه بندی وسازمان دادن امور
    6-عدم تمایل به انجام کارهایی که نیازمند فعالیت فکری و تمرکزند.
    7-گم کردن مداوم اشیاء اسباب بازیها و وسایل مدرسه
    8-فراموشی در انجام فعالیت های روزانه
    9-حواس پرتی
    10-داشتن رفتارهای تکانشی
    11-ناتمام گذاشتن کارها
    ب)بیش فعالی
    1-ناتوانی درآرام نشستن
    2-دویدن، پریدن، جهیدن و بالارفتن های بیش از اندازه از میزو صندلی های اتاق
    3-ناتوانی درانجام بازی های ملایم وآرام
    4-پرجنب و جوشی زیاد هنگام انجام کارها
    5-تند صحبت کردن مقطع کردن سخنان دیگران
    6-شتاب درپاسخ دادن به سوالات (قبل از آن که تمام سوال خوانده شود) و پاسخ‌دهی نامناسب
    7-بی صبری
    8-داشتن خوابی ناآرام
    9-نیاز به مراقبت و نگهداری درمقابل خطرها و حوادث
    پ) نوع ترکیبی (کمبود توجه – بیش فعالی  )
    داشتن علائم کمبود کمبود توجه – بیش فعالی  بطور همزمان
    درنظر داشته باشید که کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه – بیش فعالی  بطور غیرعمدی و کاملاً ناخودآگاه این علائم را از خود نشان می دهندو هیچ کنترلی بررفتار و اعمال خود ندارند (سلحشور 1384 ص 42).
    ازطرفی رفتارهای شتاب آمیز کودک هیچ ارتباطی به استرس و تنش های روزانه کودک ندارد . برای مثال کودکانی که تجاربی از طلاق والدین، جابجایی در خانه و مدرسه، بیماری یا فوت یکی از آشنایان دارند، اغلب دچار اضطراب و پریشانی های فکری –حرکتی می شوند. اما کودکان بیش فعال به رغم این که هیچ یک از این تجارب و تنش ها را درزندگی خود نداشته اند، دچار علائم و ناهنجاری های رفتاری اند. گروهی از پژوهشگران معتقدند کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه – بیش فعالی  در دوران خردسالی به ندرت لبخند می زنند، تغییرات خلقی آشکار دارند و مشکلاتی در زمینه خواب و رفتارهای ناهماهنگ با شرایط ازخود نشان دهند (وادل  1984).
    همچنین درسالهای پیش از مدرسه، این کودکان زود رنج، کم حوصله، عصبانی، کم توجه و لجبازند. در دوران مدرسه، کودکان پرتحرک، حواس پرت و کم توجه می‌باشند و از عملکرد تحصیلی ضعیف، نواسانات خلقی، روابط ضعیف با همسالان و پرجنب و جوشی فوق العاده رنج می برند. دوران نوجوانی را نیز باخودانگاره ای ضعیف، فقدان تکامل با والدین، آموزگاران و همسالان، افزایش پرخاشگری، رفتارهای خشونت آمیز و افت تحصیلی طی میکنند. در اغلب موارد، نشانه های کمبود توجه دربزرگسالان نیز کماکان ادامه می یابد و به صورت مشکلات شخصیتی، رفتارهای ضداجتماعی، هنجارشکنی های اجتماعی، سیگار کشیدن، انحرافات و کجروی های اخلاقی گوناگون خود را نشان دهند
     (ویس و هچتمن 1986).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    16
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 182

    حجم فایل:101
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اختلال کمبود توجه و بیش فعالی در کودکان
      دارای 182 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی

مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی

    امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی


    امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی
    دسته: حسابداری
    بازدید: 2 بار

    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 530 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 22

    این تحقیق در صدد شناسایی امکان اجرای نظام بودجه ریزی عملیاتی بر اساس «مدل شه» در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل می باشد

    قیمت فایل فقط 9,000 تومان

    خرید

    دانلود مقاله رشته حسابداری

    امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل

    چکیده: 

    با توجه به ناکارایی بودجه ریزی برنامه ای در سطح کشور و به تبع آن در گستره دانشگاه های علوم پزشکی، ضرورت تغییر به روش بودجه بندی عملیاتی و به کارگیری بودجه ریزی بر مبنای فعالیت (سیستم های بهایابی بر مبنای فعالیت) و حسابداری تعهدی مورد توجه دولتمردان قرار گرفته و در این خصوص اقداماتی صورت پذیرفته، ولی متاسفانه نتایج دلخواه حاصل نگردیده است. شاید یکی از دلایل موفق نبودن این روند، توجه نکردن به الزامات و به تبع آن موانعی است که بدون آماده سازی زیرساخت ها، فی البداهه به سراغ اجرای آن رفته و سرعت در کار را، اولویت اول قرار داده اند،

     این تحقیق در صدد شناسایی امکان اجرای نظام بودجه ریزی عملیاتی بر اساس «مدل شه»  در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیق های تحلیلی است که در آن برای جمع آوری اطلاعات از هر دو روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق، شامل 30 نفر رئیس و کلیه معاونین، مدیران مالی، مدیران برنامه و بودجه، کارشناسان بودجه دانشگاه، روسا و معاونین مالی دانشکده ها و بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل می باشند که با استفاده از سرشماری نظرات آنها با نرم افزار 20 SPSS مورد تحلیل قرار گرفت.

    بر اساس یافته های تحقیق حاضر، توانایی (ارزیابی عملکرد، نیروی انسانی، فنی)، اختیار (قانونی، رویه ای، سازمانی) و پذیرش (سیاسی، مدیریتی، انگیزشی) به عنوان موانع استقرار بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه تشخیص داده نشدند. یافته های این تحقیق نشان دهنده این واقعیت است که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل توانایی، اختیار و پذیرش لازم برای اجرای بودجه ریزی عملیاتی را دارد.

    کلید واژه:

    توانایی

    اختیار

    پذیرش

    بودجه ریزی عملیاتی

    دانشگاه علوم پزشکی بابل

    قیمت فایل فقط 9,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی , بودجه ریزی عملیاتی , بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه , سیستم های بهایابی بر مبنای فعالیت , به کارگیری بودجه ریزی بر مبنای فعالیت , اجرای بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه , استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه , امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت آموزش بزرگسالان

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت آموزش بزرگسالان

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه

    پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    دانلود پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه
    دارای 19 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
     نام بازی: جای منه زودتر نشستم

    مهارت های حرکتی: جابه جایی-استواری

    مفاهیم حرکتی:مفهوم فضایی(شخصی)تلاش(سرعت)رابطه بااشیاء

    شکل قرار گیری: به صورت دایره

    وسایل مورد نیاز: تعدادی صندلی

    تعداد بازی کنان:6 تا 10

    مفهوم علمی و شناختی: سرعت –چابکی –سرعت عکس العمل

    طریقه ی اجرا

    صندلی ها را کنار هم قرار داده بچه ها دور صندلی ها می دوند یا

     تند راه می روند با صدای قطع شدن اهنگ یا صدای دست ها بچه

    ها بر روی صندلی می نشینند هر کس بدون صندلی بماند از دور

    بازی خارج می شود. اخرین نفری که باقی بماند برنده محسوب

    می شود. 

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت بازی های بومی و محلی کودکانه
      دارای 19 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور

مرجع فایلهای امورزشی | بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور

    بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور


    بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتوردسته: گزارش کارآموزی و کارورزی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 202 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 130

    بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور
    فهرست مطالب
    مقدمه
    تاریخچه گروه بهمن
    بخش دوم‌ جذب نیروی انسانی
    مراحل جذب کارکنان
    حوزه‌های مرکز بهمن موتور
    شرح وظایف حوزه‌های نام برده
    مدیرت تحقیق و توسعه پیشرفت و تحقیق با تکنولوژی روز
    معاونت توسعه و ساخت
    مدیریت منابع انسانی
    مدیریت پشتیبانی
    «گروه بهمن در یک نگاه (با نیم قرن ف

    قیمت فایل فقط 17,000 تومان

    خرید

    مقدمه

    به اعتقاد بسیاری از دانشمندان علوم رفتاری،‌ سازمانها وجه انکارناپذیر

    دنیای نوین امروز را تشکیل می‌دهند، ماهیت جوامع توسط سازمانها شکل

    گرفته و آنها نیز به نوبه خود به وسیله دنیای پیرامون و روابط موجود در آن

    شکل می‌گیرد. گر چه سازمانها به شکلهای مختلف و بر پایه هدفهای

    گوناگون تأسیس و سازماندهی می‌شود، اما بدون تردید تمامی آنها بر پایه

    تلاشهای روانی و جسمانی نیروی انسانی که ارکان اصلی آن به حساب

    می‌آید، اداره و هدایت می‌گردند. از این رو،‌ زندگی افراد در جوامع نوین به

    شدت تحت نفوذ هستی و رفتار سازمانها قرار دارد، و همین دلیل به

    تنهایی سعی در شناخت هر چه بیشتر، بهتر و علمی‌تر ماهیت و روابط

    متقابل آنها و نیروی انسانی را توجیه و ضروری می‌سازد (حیدر علی هومن، 1381)

    یکی از هدفهای پیگیر روانشناسی بررسی ماهیت رفتار و روان است. به

    طور کلی هر موجود زنده‌ای جزء از راه شناخت رفتار و موقعیتهای مختلف

    شناخته نمی‌شود. چون آدمی مخلوق انگیزه‌ها،‌ کششها و احساس‌های

    هوشیار و امکانات فطری خویش است و رفتارش هنگامی بهنجار است که

    موازنه یا تعادلی میان این عوامل برقرار گردد. در واقع تن و روان چنان با هم

    ارتباط نزدیک دارند که هر دگرگونی در یکی از آنها موجب دگرگونی در دیگری

    می‌شود. اکثر ناسازگاریهای فکری،‌ عاطفی و اخلاقی بر اثر همین

    ناراحتیهای روانی ایجاد می‌گردد.

    رشد و تعالی یک جامعه در گرو تندرستی افراد آن جامعه است و

    شناسایی عوامل تعیین کننده و مرتبط با آن در جهت سیاست‌گذاری و

    برنامه‌ریزی در سطوح خرد و کلان جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند. تأمین

    سلامتی افراد جامعه از دیدگاه سه بعدی جسمی، روانی و اجتماعی از

    مسائل اساسی هر کشوری محسوب می‌شود.

    در این میان به دلیل شیوع بالا و اثرات مخرب بسیار شدید و طولانی اختلالات روانی به خصوص در کشورهای در حال توسعه، لزوم پرداختن به موضوع سلامت روان از اهمیت ویژه برخوردار است. ضرورت توجه به مسائل روانی با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و زندگی ماشینی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

    از طرفی طبیعت زندگی انسان با انواع فشارهای روانی مانند محرومیتها،

    شکستها، کمبودها، حوادث و فجایع طبیعی و غیرطبیعی آمیخته است اما

    آنچه سلامت روانی و جسمانی او را در معرض خطر قرار می‌دهد شیوه

    مقابله با این عوامل است. حال اگر بتوان عواملی را که می‌تواند بر سلامت

    روانی تأثیرگذار بوده- چه مثبت، چه منفی – مورد شناسایی قرار داد،‌

    زمینه‌ها و عوامل مناسب را گسترش داده و عوامل آسیب‌زا را کاهش

    دهیم، می‌توان امیدوار بود که جامعه‌ای با افرادی کارآمد، سرزنده، پویا و

    سرشار از امید داشته باشیم.

    از سوی دیگر،‌ یکی از عمده‌ترین و شاید جنجال برانگیز‌ترین (ناگی،‌ 1996)

    مفاهیمی که از یک طرف تلاشهای نظری و بنیادی بسیاری را به خود

    معطوف ساخته،‌ و از طرف دگر در تمامی سطوح مدیریت و منابع نیروی

    انسانی سازمانها اهمیت زیادی پیدا کرده،‌ رضایت شغلی است.

    این اهمیت از یک سو به دلیل نقشی است که این سازه در پیشرفت و

    بهبود سازمان و نیز بهداشت و سلامت نیروی کار دارد و از دگر سو، به

    علت آن است که رضایت شغلی علاوه بر تعاریف و مفهوم پردازیهای متعدد

    و گاه پیچیده، محل تلاقی و نیز سازه مشترک بسیاری از حوزه‌های علمی

    مانند آموزش و پرورش،‌ روان‌شناسی، مدیریت،‌ جامعه‌شناسی، اقتصاد و

    حتی سیاست‌ بوده است. (لاوسون و شن، 1998، به نقل از هومن، 1381).

    رضایت شغلی خود تعیین کنده بسیاری از متغیرهای سازمانی است

    مطالعات متعدد نشان داده است رضایت شغلی از عوامل مهم افزایش

    بهره‌وری، دلسوزی کارکنان نسبت به سازمان ، تعلق و دلبستگی آنان به

    محیط کار و افزایش کمیت و کیفیت کار، برقراری روابط خوب و انسانی در

    محل کار، ایجاد ارتباطات صحیح،‌ بالا بردن روحیه، عشق و علاقه به کار

    است. تردید نیست که هر سازمان خود یک ارگانیسم منحصر به فرد است

    و نخستین عامل آن، انسان و توجه به کارکنان است. (هومن، 1381)

    سلامت عمومی و رضایت شغلی دو عامل بسیار مهم در هر سازمانی

    است. توجه به سلامت روانی افراد و رضایت شغلی آنها به عنوان یکی از

    ارکان پیشرفت جوامع انسانی و عامل حفظ پویایی افراد باید به طور جدی

    مورد توجه قرار گیرد.

    اما اینکه چگونه می‌توان این امر مهم را به مرحله اجرا درآورد و این دو عامل

    مهم را در حد مطلوب در سازمانها برقرار نمود، کاری بسیار دشوار و وظیفه‌ای است بس خطیر که نیاز به تجربه، امکانات، تدابیر خاص و شاید از

    همه مهمتر ابزاری علمی و معتبر دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی

    سلامت عمومی و رضایت شغلی در کارشناسان مرکز بهمن موتور اجرا

    گردیده است.

    تاریخچه گروه بهمن:

    گروه بهمن در سال 1331 تحت عنوان شرکت سهامی (ایران خلیج کو) در

    زمینه نمایندگی امور حمل و نقل دریایی و حق‌العمل کاری نمایندگی تجاری

    شروع به کار کرد. این شرکت از سال 1338 با اخذ مجوز ساخت از سوی

    وزارت صنایع معادل اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ موسوم به وسپا با

    ظرفیت 200 کیلوگرم نمود و سپس در سال 1350 با افزایش سرمایه‌،

    موضوع فعالیت شرکت به ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا تبدیل شد و

    وانت مزدا 1000 با ظرفیت 500 کیلوگرم به مرحله تولید رسید و نام شرکت

    به کارخانجات اتومبیل‌سازی مزدا تغییر یافت. بعد از آن در سال 1363 وانت

    مزدا 1600 نیز به تنوع محصولات شرکت اضافه شد و نام شرکت به ایران

    وانت تبدیل گردید. به منظور استفاده در جنگ تحمیلی در سالهای

    1366-1365 شرکت اقدام به مونتاژ وانت مزدا 1800 نمود از سال 1369

    تولید وانت مزدا 1000 از برنامه حذف گردید و شرکت با تمام ظرفیت به

    تولید وانت مزدا 1600 پرداخت از ابتدای سال 1373 و در پی واگذاری سهام

    به بخش خصوصی، دگرگونی قابل ملاحظه‌ای در روند فعالیت‌های شرکت

    به وجود آمد بطوری که موضوع فعالیت شرکت شامل افزایش تولید و

    بهره‌برداری، طراحی و ساخت خودروی دو کابین و آمبولانس 1600، تولید

    وانت و آمبولانس با موتور گردید. در تاریخ 28/4/1378 و بر اساس مصوبه

    مجلس عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه عطف حیات

    شرکت به منظور ایجاد ملدینگ گروه بهمن شکل گرفت بدین ترتیب، تغییر

    موضوع فعالیت و ساختار شرکت استراتژی گسترش در زمینه‌های مختلف

    از جمله تولید سواری مزدا F323 و GLX323 و تولید انواع شاسی و شالی

    قابل حرکت،‌ تولید قطعات ریخته‌گری، تولید انواع موتورسیکلت و دوچرخه و

    انجام فعالیتهای بازرگانی و سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفت. در سال

    1379 فروش شرکت با نرخ رشد تقریباً 50% که بالاترین نرخ رشد طی سه

    سال اخیر می‌باشد به 456 میلیارد ریال و سود قبل از کسر مالیات با 67%

    رشد که بالاترین نرخ سود طی 4 سال اخیر می‌باشد به 183 میلیارد ریال

    افزایش یافت تغییر قابل توجه بود طی سالیان اخیر برآیند استراتژی‌ها و

    برنامه‌های دقیق نهمین شرکت برتر بورس از لحاظ درجه نقد شوندگی بوده

    در حالی‌که در سال 78 رتبه 23 را به خود اختصاص داده بود. این امر نشان

    دهنده استقبال بازار سرمایه از سهام گروه بوده است علاوه بر این سهام

    گروه در سال 1379 بالغ بر 66% بازدهی نصیب صاحبان خود نموده است و

    این مسئله در مقایسه با نرخ بازدهی سال 77 و 78 که به ترتیب برابر با

    6/25% و 1/54% می‌باشد. نشانگر مدیریت بهینه و نتیجه تغییر استراتژی

    گروه می‌باشد.

    نقش خود در سلامت روانی

    مهم‌ترین عاملی که مسئولیت تأمین بهداشت روانی را به عهده دارد «خود

    انسان است. هر یک از عوامل فوق،‌‌‌ تنها مراحلی از عمر انسان را تحت

    کنترل گرفته و بعد از مدت معینی انسان را رها می‌کنند، در حالی‌که

    «خود» انسان پیوسته با انسان بوده و از او جدا نمی‌شود. زمانی می‌رسد

    که دیگران مسؤول خطای آدمی نیستند بلکه «خود» مسئول حسن و قبح

    اعمال خویش خواهد بود. این مسؤلیت نقش بسیار حساسی در کمال

    رشد و سلامت روانی دارد. (شاملو 1369).

    اهداف بهداشت روانی

    وظیفه و هدف اصلی بهداشت روانی تأمین سلامت فکرو روان افراد جامعه

    است به طور خلاصه بهداشت روانی دارای 4 هدف اصلی است.

    1) خدماتی،‌ جهت تأمین سلامت فکر و روان افراد جامعه،‌ پیشگیری از ابتلا

    به بیماریهای روانی، بیماریابی، درمان سریع و پی‌گیری بیماران مبتلا به

    اختلالات عصبی روانی، کمک‌های مشورتی به افرادی که دچار مشکلات

    روانی، اجتماعی و خانوادگی شده‌اند، 2) آموزشی،‌ شامل آموزش

    بهداشت‌روانی به افرادی که با بیماران عصبی سروکار دارند و همچنین

    آموزش بهداشت روانی هنگانی در صورت مواجهه با استرس‌ها و مشکلات

    روانی،‌ آموزشی و مانند آ، 3) پژوهشی، تحقیق درباره‌ علل، نحوه شروع‌،

    درمان و پیشگیری از بیماریهای روانی،‌ عقب‌ماندگی ذهنی، اعتیاد،

    انحرافات. و 4) طرح و برنامه‌های بهداشتی درباره ایجاد و گسترش مراکز

    جامعه روان‌پزشکی و هماهنگی بین برنامه‌های خدماتی،‌ آموزشی و

    پژوهشی (میلانی‌فرد، 1374).

    ابعاد فعالیت‌های بهداشت روانی

    برای رسیدن به اهداف سلامت روانی فعالیتهای در سه بعد صورت

    می‌گیرد:

    1- پیشگیری: هدف کلیه فعالیتهایی است که از پیدایش یا افزایش

    مشکلات روحی و اختلالات روانی جلوگیری می‌کند.

    2- درمان: به بهبود یافتن فرد کمک می‌کند تا به خانواده و زندگی عادی

    برگردد.

    3- بازتوانی:‌ هدف آن است که به موازات درمان مشکلات روانی باید

    توانائی‌های از دست رفته به فرد بازگردانده شود تا بتواند به گونه‌ای مفید و

    سازنده برای زندگی خانوادگی و جامع باشد (ابراهیمی، 1374).

    اصول بهداشت روانی

    برخی از اصولی را که هر فرد باید رعایت کرده و به کار ببندد تا به حفظ

    سلامت روانی خود کمک کند و خود را از آسیب‌های روانی مصون بدارد. به

    طور مختصر در این قسمت آورده شده است.

    1) احترام فرد به شخصیت خود و دیگران: فرد سالم احساس می‌کند که

    افراد اجتماعی او را می‌پسندند و او نیز به نظر موافق به آنها می‌نگرد و

    برای خود احترام قائل است.

    2) شناختن محدودیتها در خود و افراد دیگر یکی از مهمترین اصول بهداشت

    روانی روبرو شدن مستقیم شخص با واقعیت زندگی است. برای رسیدن به

    این مقصود نه تنها لازم است که عوامل خارجی را شناسایی کرده و بپذیرد

    بلکه ضروری است تا شخصیت خود را آن‌طور که واقعاً هست قبول نماید.

    3) دانستن این حقیقت که رفتار انسان معلول عواملی است: روان‌شناسان

    چون می‌دانند که رفتار انسان معلول علل خاصی است برای رفتارهایی که

    از او سر می‌زند شخص را سرزنش نمی کنند بنابراین از نظر آنها رفتار

    «خوب و بد» موجود نیست بلکه هر رفتاری عللی دارد و اگر رفتاری برای

    فرد و جامعه مضر باشد باید مانند برطرف کردن بیماری جسمی سعی در

    درمان آن نمود.

    4) آشنایی به این که رفتار هر فرد تابع تمامیت وجود اوست: روان تابع تن

    است و هر فرد انسانی بر اثر ارتباط خصوصیات روانی و جسمانی موجود

    دست به عمل می‌زند.

    5) شناسایی احتیاجات اولیه: بهداشت روانی مستلزم دانش و ارزش‌دادن

    به احتیاجات اولیه افراد بشر است بعضی از این احتیاجات جسمی و

    گروهی از آنان روانی هستند. شخصی که این اصول را فهمیده و بپذیرد

    مسلماً واقع‌بینانه با مشکلات زندگی مقابله می‌کند. و در نهایت اینکه

    شخص دیگران را آن‌طور که هستند قبول دارد و به جای ایده‌آلیسم در رابطه

    با آنها روش رئالیسم یا واقع‌بینانه را اتخاذ می‌کند. (شاملو، 1369).

    عوامل سازنده ‌مقیاس سلامت عمومی

    با توجه به پرسشنامه 28 سؤالی گلدبرگ (1972) که در این پژوهش مورد

    استفاده قرار گرفته است. عوامل سازنده سلامت عمومی شامل

    مؤلفه‌‌های فرعی نشانه‌های جسمانی،‌ اضطراب،‌ اختلال در کنش

    اجتماعی و افسردگی است. در این بخش عوامل شناخته شده سلامت

    عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    الف) نشانه‌های جسمانی

    احتیاج اصلی بدن برقرار کردن تعادل داخلی است. احتیاج موجود را برای

    نگهداری و ادامه محیط طبیعی و ثابت درونی،‌ تعادل حیاتی می‌نامند.

    هنگامی که به دلایلی یکی از دستگاههای فیزیولوژیکی مختلل شود، یک

    احتیاج جسمانی به وجود می‌آید و اگر این احتیاج ارضاء نشود در وظایف و

    فعالیت موجود اختلال حاصل خواهد شد زیرا به هم خوردن تعادل جسمانی

    نوعی خطر برای موجود زنده محسوب می‌شود (شاملو، 1369).

    آدمی مخلوق انگیزه‌ها، کششها،‌ احساسهای هشیار و همچنین

    استعدادها و امکانات فطری خویش است رفتارش هنگامی بهنجار است که

    موازنه یا تعادل میان این عوامل برقرار گردد. تن و روان چنان با هم ارتباط

    نزدیک دارند که هر دگرگونی در یکی موجب دگرگونی در دیگری می‌‌شود. از

    سویی، وقتی شخص گرفتار بیماری مزمنی است ممکن است چنان بر

    اعصاب و عوامل انگیزش او فشار منفی وارد گردد که رفتار و کردارش به

    وضعی نابهنجار درآید و نشانه‌های بیماری روانی در فرد نمایان شود

    (پارسا،‌ 1374).

    ب) اضطراب

    اضطراب یکی از واکنشهای استرس است و عبارت است از ترس و تشویق

    در غیاب خطر واقعی و مخصوص، ترس معمولاً مربوط است به خطری که به

    روشنی قابل ادارک است ولی منبع تهدید‌آمیزی که اضطراب را برمی‌انگیرد

    آشکار قابل ادراک نیست (آزاد، 1375).

    اضطراب از نظر کلی عبارت است از تشخیص این نکته که رویدادهایی که

    انسان با آنها روبرو است خارج از دامنه شمول نظام استنباطی او قرار دارد.

    وقتی که فرد کمتر خود بر رویدادها را از دست داده باشد و وقتی که در

    چارچوب استنباطهای خود گرفتار باشد دچار اضطراب می‌شود (جوادی

    وکدیور، 1377).

    شخص مضطرب تنش و ترس شدید و مداوم دارد او دچار احساس مستمر و

    اضطرابی نامشخص است که خود نیز از علت و منبع آن خبر ندارد، دوران

    کودکی بیماران مبتلا، نشانگر دو علت یکی توقع بی‌اندازه اولیاء و دیگری

    شک و تردید کودک در انتخاب رفتاری که منجر به تشویق شود و نه تنبیه.

    شخص آستانه تحمل مشکلاتش پایین است احساس عدم اعتماد به نفس

    دارد،‌ و حتی در مسائل بسیار کوچک نیز از قوه و کارایی خود مطمئن

    نیست، شخص مضطرب همیشه در شک و تردید به سر می‌برد و نمی‌تواند

    در هیچ موردی به سرعت تصمیم بگیرد،‌ زیرا از اشتباه کردن می ترسد. هر

    تردیدی که انسان نسبت به نفس خود احساس کند و هر چیزی را برای

    سودمندی و کنترل ذهن خود خطرناک بداند یک منشاء بالقوه برای اضطراب

    محسوب می‌شود. (شاملو 1369).

    پ) کنش اجتماعی

    سازگاری به آن گونه ویژگی شخصیتی اشاره می‌کند که به فرد امکان

    می‌ دهد تا خود را با شرایط گوناگون اجتماعی وفق دهد. رفتار بهنجار و

    نابهنجار،‌ سازگار و ناسازگار از جمله مقولات مبحث سازگاری است بنابراین

    سازگاری عبارت از آن الگوی رفتاری است که شخص را قادر می‌سازد تا

    خود را با شرایط اجتماعی وفق دهد. البته الگوی رفتار بهنجار و ناهنجار از

    جامعه‌ای به جامعه دیگر فرق می‌کند و لذا آزمونهای سازگاری باید این

    تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی را در نظر داشته باشند. (سیف،‌ 1371).

    سازگاری از نظر علوم رفتاری عبارتست از:

    1) عمل برقراری رابطه روان شناختی رضایت بخش میان خود و محیط.

    2) عمل پرش رفتار و کردار مناسب و موافق محیطی و تغییرات محیطی.

    3) سازگاری موجود زنده با تغییرات درونی و بیرونی (شعاری نژاد، 1364).

    4) سازگاری اجتماعی بر این ضرورت متکی است که نیازها و خواسته‌های

    فرد با منافع و خواسته‌های گروهی که در آن زندگی می‌کنند هماهنگ و

    متعادل شود و تا حد امکان از برخورد و اصطکاک مستقیم و شدید با منافع و

    ضوابط گروهی جلوگیری به عمل آید. فردی دارای سازگاری اجتماعی است

    که خصوصیات زیر را داشته باشد.

    – علاقه و واکنش نسبت به مردم و خانواده.

    – تماس چشمی و یا پیامهایی که از حالت چهره درک می‌شود.

    – توانایی نوازش کردن و در آغوش گرفتن.

    – توانایی همکاری دربازی و دوستی.

    – توانایی در تشکیل رابطه نزدیک با فردی دیگر بخصوص با شریک زندگی.

    – استفاده موفق از رفتارهای تعاملی در اجتماع.

    – دیگران را به منظور ارضای امیال خود استثمار نمی‌کند و به آنها نیز

    وابسته نمی‌شود. (اسلامی نسبت، 132).

    قیمت فایل فقط 17,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی کارشناسان شرکت بهمن موتور , بررسی سلامت عمومی و رضایت شغلی , بررسی سلامت عمومی و رضایت مندی شغلی , سلامت عمومی , رضایت شغلی , افسردگی , کنش اجتماعی , اضطراب

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید