فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی

    مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی
    دارای 31 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    شغل  چیست؟
    کلمة شغل غالباً بدون تعریف دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش از تعریف شغل لازم است پست توضیح داده شود. پست عبارت است از مجموعه‌ای از کارها وظایف و مسئولیت‌هایی که یک فرد در یک سازمان به طور منظم انجام می‌دهد شغل یک یا چند پست کاملاً همسان در یک سازمان است که وظایف، مهارت‌ها، دانسته‌ها و مسئولیت‌های مشابهی در بر دارد یا ا ینکه شغل تعدادی پست یا مجموعه‌ای از وظایف است که از نظر ماهیت و شرایط کار متشابه‌اند و تعدادی از کارکنان که معمولاً می توانند از یک پست به پست های دیگر جابه جا شوند و آن را به عهده می‌گیرند کار یا پیشه  فعالیتی دایمی است که به تولید کالا و یاخدمات منجر می‌شود و برای اجرای آن دستمزدی در نظر گرفته شده است لذا کاری دارای سه خصوصیت می‌باشد که عبارتند از:
    1ـ دائمی و همیشگی است.
    2ـ به تولید کالا و یاخدمات می‌انجامد.
    3ـ دستمزدی برای آن در نظر گرفته شده است.
    کار همچنین به انجام نقش شغلی خاصی که فرد بر عهده دارد دلالت می‌نماید به عبارت دیگر پیشه یا کار عبارت است از یک سلسه فعالیت‌های شغلی قابل توصیف که در موقعیت‌های مختلف قابل پیاده شدن و اجرا می‌باشد. (شفیع آبادی، 1381).
    2-2-1)حرفه :
     معمولاً به یک رشته از کارهایی اطلاق می‌شود که فرد در سرتاسر عمر بدان اشتغال می‌ورزد فرد ممکن است در تمام عمر به طور ثابت به یک حرفه ادامه و گاهی نیز در طی زندگی به تغییر حرفه‌اش اقدام نماید.

    2-2-2 )وظیفه:
    عبارتست از تعدادی کار، مشاوره دانشجویان وظیفه یک استاد دانشگاه است و وظیفه یک کارمند حسابداری آماده کردن فیش حقوقی کارکنان و توزیع چکهای حقوقی آن‌هاست.
    2-2-3) گروه شغلی:
    عبارتست از گروهی متشکل از دو یا چند شغل که دارای کارکنانی با مشخصات شبیه به هم یا مشاغلی با وظایف کاری موازی هم باشند که به وسیلة تجزیه و تحلیل شغل مشخص شده‌باشد به عنوان مثال در شرکت بیمه کارمندان دفتری و مکاتبه کنندگان بیمه نامه‌ها در یک گروه شغلی قرار دارند، چرا که آنها دارای مشخصات کاری مشابه زیادی هستند ( مقیمی، 1377).

    2-2-4) تقسیم بندی مشاغل بر حسب فشار روانی
    مشاغل به طرق مختلفی طبقه‌بندی می‌شود بعضی مشاغل دشوار و برخی دیگر راحت هستند.
    برخی مشاغل به نیروی جسمانی زیادی نیاز دارند و بعضی دیگر به نیروی کم نیاز داشته یا به هیچ نیروی جسمانی نیاز ندارند، برخی مشاغل منبع لذت و ارضا و برخی دیگر یکنواخت و خسته کننده هستند. کارگران از دیدگاه خود مشاغل را به مطلوب و نامطلوب طبقه بندی می‌کنند مدیریت نیز مشاغل را طبقه‌بندی می کند گاهی طبقه‌بندی بستگی به تناسب کارگران برای انجام یک سلسله وظایف مشخص دارد. زمانی دیگر طبقه‌بندی به مدت اموزش کار، مسئولیت و توانایی اداری مورد نیاز بستگی دارد ( چمران، 1379) . مشاغل را بر حسب فشار روانی به چهار دسته تقسیم می‌نمایند:

    1ـ مشاغل فعال
    آنهایی هستند که فرد به هنگام کار تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد ولی برای حل مسئله فرصت‌های زیادی دارد. چنین به نظر می رسد که ساعت‌های  انجام کار طولانی می‌شوند ولی این زمان در اختیار فرد است. برای مثال پزشکان، پرستاران ،مهندسین، مدیران اجرایی و سایر افراد حرفه ای دارای مشاغل فعال هستند.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    2
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 31

    حجم فایل:45
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری شغل ، فرسودگی هیجانی
      دارای 31 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری سبک های هویت

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سبک های هویت

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سبک های هویت

    مبانی نظری سبک های هویت


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری سبک های هویت
    دارای 28 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    سبک های هویت
    از وظایف اصلی نوجوانان در جامعه، یافتن پاسخی عملی به این سوال است که ” من کیستم؟” هرچند از قرن ها پیش به این موضوع پرداخته شده اما در چند دهه اخیر در مرکز توجه قرار گرفته و اولین بار اریکسون به طور جامع به آن پرداخته است. اریکسون  (1950، 1968) هویت را به عنوان پیشرفت مهم شخصیت نوجوانان و گامی مهم به سمت تبدیل شدن به بزرگسالی ثمربخش و خوشحال تشخیص داد. تشکیل هویت عبارت است از اینکه مشخص کنید چه کسی هستید؟ برای چه چیزی ارزش قایلید؟ و تصمیم گرفته اید چه مسیری را در زندگی دنبال کنید؟ از نظر کلاپ  هویت شامل تمام چیزهایی می شود که در طول زمان و به صورتی معتبر درباره فرد اطلاعات به دست می دهند؛ مثل نام او، شخصیت او و …..  . هویت را می توان به صورت نظریه روشنی درباره خویشتن به عنوان عاملی منطقی توصیف کرد، عاملی که براساس عقل عمل می کند، مسئولیت این اعمال را می پذیرد و می تواند آنها را توجیه کند. جستجو برای آنچه درباره خود درست و واقعی است، انتخاب های زیادی از قبیل انتخاب شغلی، روابط میان فردی، درگیر بودن در جامعه، عضویت در گروه قومی، ابراز جهت گیری جنسی، بعلاوه آرمان های اخلاقی، سیاسی و مذهبی را دربر دارد(32).
    فروم  (1981) معتقد بود، انسان های اولیه هویتشان را در ارتباط با قبایل خود تعیین می کردند و خودشان را به عنوان افرادی که مجزا از گروهشان وجود داشته باشند، در نظر نمی گرفتند. حتی در قرون وسطی، مردم هویت خود را عمدتا در ارتباط با نقش اجتماعی در طبقات فئودال تعیین می کردند. افراد بدون درک هویت نمی توانند سلامت عقل خود را حفظ کنند و این تهدید، انگیزش نیرومندی را برای افراد تامین می کند تا برای کسب هویت تقریبا دست به هر کاری بزنند(47).
    افراد در دوره نوجوانی اغلب سوالاتی درباره هویت در ذهن خود مطرح می کنند، بعد در جستجوی یافتن پاسخ های مناسب و منطقی هستند. این موضوع ذهن نوجوان را به خود مشغول ساخته است. یکی از علت های ایجاد سوالاتی درباره هویت خود این است که نوجوان نمی داند کیست و چیست، نمی داند آیا درس بخواند یا نه، چطور و کجا درس بخواند و در یک کلمه هویت تحصیلی مشخصی برای خود ندارد. انگیزه چنین سوالاتی در این سن، ناشی از تغییراتی است که در شناخت او به وجود می آید که کار ضروری در راه کسب استقلال و شناخت هویت فردی خویش است و نوید دهنده ی بلوغ و شروع دوره بزرگسالی فرد است. با اینکه بذرهای تشکیل هویت قبلا کاشته شده اند، ولی نوجوانان تا اواخر نوجوانی و اوایل بزرگسالی، جذب این تکلیف نمی شوند. به عقیده اریکسون، نوجوانان در جوامع پیچیده دستخوش بحران هویت می شوند – یک دوره موقت پریشانی- که هنگام امتحان کردن گزینه ها، قبل از انتخاب کردن ارزش ها و اهداف، دچار آن می شوند. آنها فرایند جستجو کردن درونی را آغاز می کنند، خصوصیاتی که خود را در کودکی توصیف می کردند، تغییر می دهند و آنها را با صفات، توانائی ها و تعهداتی که نمایان می شوند، ترکیب می کنند. بعدا این مولفه ها را در یک هسته درونی محکم که هویت پخته را تامین می کند، شکل می دهند. به عقیده اریکسون، یک هویت سالم به صورت احساس سلامت جسمانی ، روان شناختی و اجتماعی تجربه می شود. بعد از اینکه هویت شکل گرفت، کماکان در بزرگسالی اصلاح می شود و این زمانی است که افراد تعهدات و انتخاب های قبلی را از نو ارزیابی می کنند. در طول نوجوانی برداشت نوجوان از خود، پیچیده تر، سازمان یافته تر و باثبات تر می شود. نوجوانان در مقایسه با کودکان، احساس کم و بیش مثبتی درباره جنبه های گوناگون خود دارند. آنها به مرور زمان، بازنمائی متعادل و منسجمی را از قوت ها و ضعف های خود تشکیل می دهند. تغییراتی که در خودپنداره و عزت نفس ایجاد می شوند، زمینه را برای تشکیل هویت یکپارچه آماده می سازند. تشکیل هویت برای برخی افراد ناراحت کننده است ولی تجربه رایج، تجربه کاوش کردن و سپس احساس تعهد است. هنگامی که نوجوانان امکانات زندگی را امتحان می کنند، درباره خود و محیط شان اطلاعات مهمی را گردآوری می کنند و به سمت تصمیمی گیری های بادوام پیش می روند. آنها در این بین، یک ساختار خود سازمان یافته را می سازند(32).

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    4
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 28

    حجم فایل:70
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری سبک های هویت
      دارای 28 صفحه با فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

RSS feed.

  • آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

    آیا محمود احمدی نژاد دستگیر شد؟

    محمود احمدی نژاد

    در حالی که برخی رسانه های عربی مدعی شده اند، محمود احمدی نژاد بازداشت شده است،

    یک منبع نزدیک به وی این خبر را تکذیب کرد.

    یک منبع مطلع و نزدیک به احمدی نژاد گفت: محمود احمدی نژاد بازداشت نشده

    و خبر رسانه های عربی در این خصوص نیز کذب است.

    همچنین ایلنا نوشت:

    عادل حیدری وکیل محمود احمدی‌نژاد در واکنش به اخبار منتشر شده درباره بازداشت رییس دولت‌های نهم و دهم پس از سفر به بوشهر گفت:

    اخبار را منابع موثق دنبال کنید. خبر بازداشت احمدی‌نژاد صحت ندارد و من این خبر را تکذیب می‌کنم.

    وی افزود: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیافتاده است و این خبر صحت ندارد.

بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

RSS feed.

  • بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

    بهترین روش از بین بردن تلخی بادمجان

    اگر از بادمجان های تلخ خسته شدید و دنبال روشی برای از بین بردن تلخی آنها هستید این مطلب را از دست ندهید.

    تلخی بادمجان را چگونه بگیریم؟

    بهترین راه گرفتن تلخی بادمجان

    بادمجان در پخت غذاهای گوناگون کاربرد دارد. برای پخت انواع سوفله و گراتن می‌توانید از بادمجان استفاده کنید.

    بادمجان همچنین برای پخت غذاهای سنتی مانند کشک ‌بادمجان، میرزاقاسمی وخورش غوره بادمجان یا آش بادمجان به کار می‌رود.

    اما تلخی بادمجان، عاملی است که خیلی‌ها را از خوردن بادمجان و مشتقات آن گریزان کرده است.

    بادمجان را پس از پوست کندن از وسط به دو نیم کنید.

    اگر تخم زیاد دارد، آن‌ را در بیاورید.

    روی آن نمک بپاشید و روی یک سینی دستمال کاغذی بگذارید.

    بادمجان‌ را روی آن بچینید و سینی را در آفتاب قرار دهید.
    یک سطل را پر از آب کنید، مقداری آب لیمو در آن بریزید و بادمجان‌های پوست‌کنده را درون آن بریزید.

    بعد از ۱۰ دقیقه بادمجان‌ها را خارج کنید.

    در آخر بادمجان‌ها را بفشارید تا آب آن‌ها خارج شود.
    بادمجان‌ها را برش بزنید و روی آن‌ها مقدار زیادی نمک بریزید.

    سعی کنید نمک زیاد بزنید زیرا بر اثر شسته شدن، مقدار زیادی از نمک‌ها از بین می‌رود.

    بعد از نیم ساعت بادمجان‌ها را آب‌کشی و در غذای مد نظر استفاده کنید.
    تکه‌های بادمجان را به مدت ۳۰ دقیقه در شیر بخوابانید.

    این کار به گرفتن تلخی بادمجان کمکی نمی‌کند اما به خوشمزه شدن آن کمک می‌کند.

    بادمجان‌های تکه شده را در یک سینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.

    بعد از زمان گفته شده بادمجان‌ها را خارج کنید و بگذارید یخ آن‌ها باز شود، سپس آن‌ها را بفشارید تا آب اضافی آن‌ خارج شود.
    با به کارگیری این ترفند‌های آشپزی تا حد زیادی تلخی بادمجان گرفته می شود.

واکنش بهاره رهنما به شوخی با همسرش

واکنش بهاره رهنما به شوخی با همسرش

RSS feed.

  • واکنش بهاره رهنما به شوخی با همسرش

    واکنش بهاره رهنما به شوخی با همسرش

    بهاره رهنما و شایعه شباهت همسرش به دی جی فسنقری

    واکنش بهاره رهنما به حاشیه شباهت همسرش به دی جی فسنقری! عکس

    بهاره رهنما (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در اراک) نویسنده و بازیگر زن ایرانی است.

    او دارای دو لیسانس ادبیات و حقوق قضایی از دانشگاه آزاد

    و دو فوق لیسانس ادبیات نمایشی و فیلمنامه‌نویسی از دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات می‌باشد.

    بهاره رهنما بازیگر کشورمان تصمیم گرفته است که هر هفته به یک حاشیه درباره خودش در فضای مجازی پاسخ دهد.

    این بازیگر ۴۴ ساله به تازگی درباره حاشیه های شباهت همسرش به دی جی فسنقری واکنش نشان داده است.

    پاسخ بهاره رهنما در عکس زیر مشاهده خواهید کرد.

    پاسخ بهاره رهنما به یک حاشیه درباره همسرش

    پاسخ بهاره رهنما به یک حاشیه درباره همسرش

اسلام و دموکراسی از نگاه برنارد لوئیس

مرکز دانلود فایل نگارا | اسلام و دموکراسی از نگاه برنارد لوئیس

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | اسلام و دموکراسی از نگاه برنارد لوئیس

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق اسلام و دموکراسی از نگاه برنارد لوئیس
     متشکل از 9 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     مقاله “اسلام و لیبرال دموکراسی” برنارد لوئیس، اگر چه سالها پیش نوشته شده است، اما حاوی نکاتی قابل تأمل در رابطه با این مسأله مورد مناقشه است.  ممکن است بسیاری با نقطه نظرات وی موافقت چندانی نداشته باشند، اما باید اعتراف نمود که برنارد لوئیس بر نقاط حساسی در فرهنگ سیاسی مسلمانان انگشت نهاده است (همچون آزدی و عدالت، شهر و شهروندی و غیره).

    اسلام و لیبرال- دموکراسی ، مروری تاریخی

    برنارد لوئیس،

    مجله دموکراسی، شماره 7. 2 (1996)

    در یک گفتگوی مختصر درباره مسائلی مهم، به راحتی می شود بوسیله کاربرد و یا تفسیر غلط کلمات کسی گمراه شد.  بنابراین ابتدا باید بگویم که منظورم از “اسلام” و “دموکراسی لیبرال” چیست.

    این روزها دموکراسی کلمه ای است که بسیار مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار می گیرد.  این کلمه معانی بسیاری دارد و در مکانهای عجیبی ظهور کرده است- اسپانیای جنرال فرانکو، یونان کلونلها، پاکستان جنرالها، اروپای شرقی کمیسرها- معمولاً همراه با پیشوندی کیفی از قبیل “هدایت شده”، “بنیادی”، “سازمانی”، “مردمی” و ازآن قبیل که معنای کلمه را رقیق، گمراه و حتی وارونه می سازد.

    تعریفی دیگر از دموکراسی توسط کسانی پشتیبانی می شود که مدعی اند اسلام خود  تنها دموکراسی واقعی است.  این ادعا کاملاً مطابق با واقع است اگر کسی معنای دموکراسی را مطابق فرض طرفداران این تعریف بپذیرید.  بدلیل آن که این تعریف مطابق با تعریفی که من از دموکراسی در این مبحث مبنا قرار داده ام نیست، آن را به جهت بی ارتباط بودن با هدف حاضر کنار می گذارم.

    نوع دموکراسی که من از آن سخن می گویم هیچ یک از اینها نیست.  عجالتاً منظورم از دموکراسی لیبرال روش معمول انتخاب یا برکناری دولتها است که در انگلیس تکامل یافت و سپس میان ملتهای انگلیسی زبان و دیگران گسترش یافت.

    در سال 1945، فاتحان جنگ جهانی دوم، دموکراسی پارلمانی را بر سه قدرت مهم محور تحمیل کردند.  این دموکراسی در تمام آنها- شاید در یکی از آنها کج دار و مریز- دوام یافت. هنوز در هیچ کدام از آنها این دموکراسی به بحران واقعاً عمده ای برنخورده است.  در میان متحدان، بریتانیا و فرانسه مدل دموکراسی مختص خویش را، با موفقیت متفاوت در زمان عقب نشینی از امپراطوری  پس از جنگ به مستعمره های پیشین خویش انتقال دادند.

    شاید بهترین روش تجربی برای تشخیص وجود آن نوع دموکراسی ای که منظور من است تقریر هانتینگتون باشد که زمانی می توانید کشوری را دموکراتیک بنامید که در آن، دولت در دو دوره متوالی به صورت صلح آمیز از طریق انتخابات آزاد تغییر کرده باشد. با انحصار به دو انتخابات، هانتینتون رژیم هایی که مطابق نظر آگاهان از روش “یک فرد، یک رأی، یک بار” پیروی می کنند را از رده خارج می کند. بنابراین من دموکراسی را به این معنا می دانم که حاکمان کشوری از طریق انتخابات تغییر کنند؛ در مقابل کشوری که انتخابات به وسیله حاکمان تغییر کند.

     آمریکایی ها مایلند دموکراسی و پادشاهی را دو کلمه متقابل بدانند. اما در اروپا اتفاقاً دموکراسی در پادشاهی های مشروطه بهتر از جمهوری ها است. بسیار سودمند است که فهرستی از آن دسته کشورهای اروپایی تهیه شود که در آنها دموکرسی پیوسته و بی وقفه در دوره ای دراز مدت رشد یافته است و از هر منظری می توان گفت که در آینده قابل پیش بینی نیز ادامه خواهد یافت. فهرست این کشورها کوتاه است و تمام آنها به جز یکی پادشاهی است. سوئد، تنها استثنا مانند ایالات متحده است از این جهت که موردی ویژه به دلایل شرایطی ویژه است. در جمهوری فرانسه که از طریق انقلاب بیش از دو قرن پیش شکل گرفت حرکت دموکراسی با وقفه ها، عقبگردها و انحرافاتی همراه بوده است. این رکورد در اکثر جمهوری های دیگر اروپا و به همان علت در باقی دنیا به صورت غیر قابل مقایسه ای بدتر است. 

    در تمام اینها، ممکن است درسهایی برای خاورمیانه باشد که هنوز در آن اصول حکومت موروثی به شدت قدرتمند است. عربستان سعودی به عنوان خالص ترین عرب و مسلمان کشورهای خاورمیانه نام و هویت خویش را از سلسله بنیانگزار و حاکم خویش دارد. امپراطوری عثمانی به عنوان موخرترین و طولانی ترین امپراطوری اسلامی نیز چنین بود. حتی رهبران انقلابی تندروی مانند حافظ اسد در سوریه و صدام حسین در عراق تلاش می کنند جانشینی فرزندان خویش را بیمه نمایند. در یک فرهنگ سیاسی ای که رشته مشروعیت سلسله ای قدرت بسیار دارد، احتمالاً دموکراسی در آنجا که با آن فرهنگ همراه است سهل الوصول تر باشد تا آنجا که مقابل آن است.

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق اسلام و دموکراسی از نگاه برنارد لوئیس
      متشکل از 9 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

استاد مرتضی‌ مطهری‌

مرکز دانلود فایل نگارا | استاد مرتضی‌ مطهری‌

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | استاد مرتضی‌ مطهری‌

    استاد مرتضی‌ مطهری‌


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق استاد مرتضی‌ مطهری‌
     متشکل از 30 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
     زاد، زادگاه‌ و زندگی99

    -1-13 در 13 بهمن‌ ماه‌ سال‌ 1298 هجری‌ شمسی‌ در شهر فریمان‌ از توابع‌ مشهد در خانواده‌ای‌ از اهل‌ علم‌ و تقوا کودکی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود؛ خانه‌ای‌ که‌ انوار علم‌ و ایمان، تقوا و پاکی، راستی‌ و درستی‌ در آن‌ پرتوافکنده‌ بود و نام‌ شایسته‌ی‌ «مطهری» بهترین‌ معرف‌ این‌ بیت‌ پاک‌ و مطهر بود. آری‌ این‌ بزرگ‌ترین‌ نعمتی‌ بود که‌ از جانب‌ پروردگار به‌ شیخ‌ محمدحسین‌ مطهری‌ (مردی‌ که‌ عمری‌ را در طریق‌ حق‌ پیموده‌ و تقوا و پاکی‌ و اخلاص‌ در وجودش‌ تجسم‌ عینی‌ یافته‌ بود) داده‌ شد، چرا که‌ شایسته‌ نبود نور علم‌ و تقوا در این‌ خانواده‌ به‌ خاموشی‌ گراید بلکه‌ باید فرزندی‌ در این‌ خانواده‌ متولد گردد که‌ مشعل‌ فروزان‌ اسلام‌ را در دست‌ گیرد و به‌ اقصی‌ نقاط‌ این‌ جامعه‌ی‌ اسلامی‌ نور بیفشاند و با کردار و گفتار خویش‌ بشارت‌ از غلبه‌ی‌ حق‌ بر باطل‌ و ایمان‌ بر کفر دهد. آری، تقدیر خدای‌ تعالی‌ چنین‌ بود که‌ بر این‌ جامعه‌ی‌ اسلامی‌ منت‌ نهاده‌ کوکب‌ هدایتی‌ ارزانی‌ دارد که‌ در شب‌ یلدای‌ جهل‌ و ظلمت‌ دلیل‌ و رهنمای‌ حقیقت‌ جویان‌ و حق‌ پرستان‌ باشد و در تاریک‌ترین‌ دورانی‌ که‌ اسلام‌ عزیز از اطراف‌ و جوانب‌ مورد حمله‌ قرار می‌گیرد با پاسداری‌ از آن‌ برخیزد و دین‌ خدا را یاری‌ دهد. سرانجام‌ این‌ ستاره‌ی‌ درخشان‌ هدایت‌ در خانواده‌ی‌ شیخ‌ محمدحسین‌ مطهری‌ طلوع‌ نمود.

    ‌خانوادگی‌اش‌ حکایت‌ از این‌ جنبه‌های‌ بارز شخصیت‌ او یعنی‌ طهارت‌ و پاکی‌ روحش‌ می‌کرد ولی‌ باید نامی‌ که‌ برای‌ او انتخاب‌ می‌شد نشان‌ دهنده‌ی‌ جنبه‌ی‌ دیگری‌ از شخصیت‌ او باشد و لذا نام‌ «مرتضی» بر او نهادند تا حکایت‌ از روش‌ پسندیده‌ و شیوه‌ مرضی‌ او در زندگی‌ بنماید، و بدین‌ ترتیب‌ بود که‌ زندگی‌ «استاد مرتضی‌ مطهری» آغاز شد. 

    ‌هر چند از حالات‌ و خاطرات‌ دوران‌ کودکی‌اش‌ هنوز اطلاعی‌ در دست‌ نداریم‌ ولی‌ فرازهای‌ حساسی‌ که‌ در طول‌ زندگی‌ او سراغ‌ داریم‌ و تقوا و پاکی‌ و صدق‌ و صفایی‌ که‌ در سراسر زندگی‌ او به‌ چشم‌ دیدیم‌ و نیز نشو و نمای‌ او در چنین‌ خانواده‌ای‌ پاک‌ و مطهر همه‌ حاکی‌ از آن‌ است‌ که‌ در آن‌ سنین‌ خردسالی‌ نیز بسان‌ دوران‌ کودکی‌ پیامبر اکرم‌ از کژی‌ و ناپاکی‌ به‌ دور بوده‌ و از امدادهای‌ غیبی‌ و تأییدات‌ الهی‌ برخوردار.

    ‌پس‌ از دوران‌ کودکی‌ به‌ مکتبخانه‌ رفته‌ و به‌ فراگیری‌ قرآن‌ و دیگر تعلیمات‌ ابتدائی‌ می‌پردازد.

    ‌در سنین‌ حدود ده‌ دوازده‌ سالگی‌ شور و عشق‌ و علاقه‌ی‌ او به‌ اسلام‌ و علوم‌ دینی‌ که‌ در سراسر زندگی‌ درخشان‌ او متجلی‌ بود در وجودش‌ مشتعل‌ می‌گردد و هر دم‌ این‌ شعله‌ را از اعماق‌ وجود او زبانه‌ می‌کشد. بالاخره‌ راز دل‌ را آشکار و تصمیم‌ خویش‌ را مبنی‌ بر تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ برملا می‌سازد؛ و این‌ درست‌ هنگامی‌ است‌ که‌ ظلم‌ و فشار حکومت‌ استبدادی‌ رضاخان‌ روزگار را بر علما و روحانیون‌ تنگ‌ کرده‌ و چهره‌ی‌ ضد اسلامی‌ او را آشکار نموده‌ است. تصمیم‌ استاد مطهری‌ همگان‌ را به‌ حیرت‌ فرو برده‌ بود که‌ شگفتا! در چنین‌ هنگامی‌ که‌ اوضاع‌ سخت‌ و ناگواری‌ را که‌ بر علما و روحانیون‌ می‌رود به‌ رأی‌العین‌ مشاهده‌ می‌نماید چگونه‌ این‌ جوانک‌ روزها و شبها را در این‌ اندیشه‌ به‌ سر می‌برد. ناصحان‌ و خیرخواهان‌ به‌ پند و اندرز پرداختند تا بلکه‌ او را از این‌ اندیشه‌ منصرف‌ سازند ولی‌ غافل‌ از آنکه‌ دست‌ دیگری‌ در کار است‌ و راه‌ دیگری‌ در پیش. هر حیله‌ای‌ که‌ می‌اندیشند سودی‌ نمی‌بخشد و آتشی‌ که‌ در وجود این‌ جوانک‌ پاک‌ سرشت‌ نهفته‌ است‌ نه‌ تنها خاموش‌ نگشته‌ بلکه‌ افروخته‌تر می‌گردد. آخرالامر پافشاری‌ و اصرار استاد مطهری‌ در تصمیم‌ خویش‌ بر رأی‌ آنان‌ فائق‌ گشته‌ به‌ طوری‌ که‌ بر تصمیم‌ او گردن‌ نهاده‌ و به‌ تحصیل‌ او در رشته‌ علوم‌ دینی‌ رضایت‌ می‌دهند؛ و این‌چنین‌ است‌ که‌ خدا دین‌ خود را یاری‌ می‌دهد. 

    ‌به‌ سن‌ دوازده‌ سالگی‌ – یعنی‌ در سال‌ 1311 شمسی‌ – به‌ حوزه‌ی‌ علمیه‌ی‌ مشهد عزیمت‌ نموده‌ و تحصیل‌ علوم‌ دینی‌ را آغاز می‌کند. در این‌ دوران‌ باز یکی‌ دیگر از فرازهای‌ حساس‌ زندگی‌ استاد مطهری‌ که‌ نقش‌ بسیار تعیین‌ کننده‌ در حیات‌ علمی‌ و معنوی‌ او و نیز نقشی‌ مؤ‌ثر در حیات‌ ایدئولوژی‌ اسلامی‌ داشته‌ است‌ نمایان‌ می‌گردد. اندیشه‌های‌ مربوط‌ به‌ خداشناسی‌ سخت‌ او را به‌ خود مشغول‌ می‌دارد به‌ طوری‌ که‌ خواب‌ و استراحت‌ را از او باز می‌گیرد، روز را در این‌ اندیشه‌ به‌ شام‌ و شام‌ را به‌ صبح‌ می‌رساند. روزها و شبها سپری‌ می‌شود، هفته‌ها و ماهها و سالها می‌گذرد و استاد مطهری‌ در این‌ دغدغه‌های‌ روحی‌ به‌ سر می‌برد، شک‌ و حیرت‌ وجود او را فرا می‌گیرد؛ به‌ اصالت‌ و اهمیت‌ این‌ افکار و دغدغه‌های‌ روحی‌ پی‌ می‌برد که‌ اگر این‌ مسائل‌ برای‌ او حل‌ نگردد و از این‌ وادی‌ حیرت‌ به‌ سرزمین‌ یقین‌ و ایمان‌ پای‌ ننهد در هر موضوع‌ دیگر اندیشه‌ کردن‌ جز اتلاف‌ وقت‌ نخواهد بود؛ و لذا مقدمات‌ عربی، فقهی، اصولی‌ و منطقی‌ را تنها از آن‌ جهت‌ می‌آموخت‌ که‌ بتوانند او را آماده‌ی‌ بررسی‌ سخن‌ فیلسوفان‌ بزرگ‌ بنمایند و لذا از همان‌ دوران، فیلسوفان‌ و عارفان‌ و متکلمان‌ تنها به‌ این‌ دلیل‌ که‌ آنها را قهرمانان‌ صحنه‌ این‌ اندیشه‌ها می‌دانست‌ در نظرش‌ بزرگ‌ می‌نمودند؛ و لذا مرحوم‌ آقا میرزامهدی‌ شهیدی‌ رضوی، مدرس‌ فلسفه‌ی‌ الهی‌ حوزه‌ی‌ مشهد در میان‌ آن‌ همه‌ علما و مدرسین‌ حوزه، تنها کسی‌ است‌ که‌ استاد مطهری‌ را شیفته‌ی‌ خود کرده‌ و

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق استاد مرتضی‌ مطهری‌
      متشکل از 30 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازمان

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازمان

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازمان

    پاورپوینت رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازمان


    پاورپوینت رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازماندسته:

    مدیریت

    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 614 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 135

    این پاورپوینت در مورد رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در
    سازمان در 135 اسلاید زیبا شاملرهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و
    رهبری در سازمان

    قیمت فایل فقط 6,550 تومان

    خرید

    این پاورپوینت در مورد رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و
    رهبری در سازمان در 135 اسلاید زیبا شامل:رهبری سازمانها و تفاوت
    مدیریت و رهبری در سازمان،مدیریت سازمان،رهبری،رهبری
    سازمانی،دیدگاهها نسبت به رهبری،تعریف رهبری،رهبران سازمانی
    ،ویژگیهای رهبران موفق،تئوریها و رویکردهای رهبری ،رویکردهای
    رهبری و….می باشد.

    بخش از متن:

    فرایندی که مدیریت می کوشد با ایجاد انگیزه و ارتباطی موثر
    انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل و کارکنان
    را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. بنابراین
    رهبری جزئی از مدیریت است  و این وظیفه مانند برنامه ریزی،
    سازماندهی و کنترل نیز از وظایف مدیر است. 
    مهمترین نکته در رهبری نفوذ و اثر گذاری است. اصولا قدرت عبارت
    است از توانایی اعمال نفوذ بر دیگران و نفوذ عبارت از اعمالی است
    که مستقیم یا غیر مستقیم باعث تغییر در رفتار یا نظرات دیگران می
    شود. رهبری با نفوذ بر دیگران تحقق می یابد و نفوذ نیز از قدرت سر
    چشمه می گیرد. 

    رهبری عبارت است از توانایی در اعمال نفوذ بر گروه و سوق دادن آن
    به هدف  های مورد نظر. منبع این قدرت یا اعمال نفوذ جنبه
    رسمی دارد، همانند تکیه زدن بر مسند مدیریت، در یک سازمان. از
    آنجا که مقام مدیریت جنبه رسمی دارد و اختیارت به صورت رسمی به وی
    داده می شود، امکان دارد یک نفر در نتیجه گرفتن یک پست، در یک
    سازمان نقش رهبری بپذیرد.

    سرپرست کسی است که امور گروهی از افراد و اداره یک واحد
    سازمانی را به عهده دارد. طبعا”رئیس”هم یک سرپرست است، زیرا
    کارهای سازمان را توسط افراد انجام می دهد. اداره کنندگان، مدیران
    و روسا همه سرپرستند کارفرما نیز به نوعی سرپرست است. زیرا اداره
    ی گروهی از کارگران وکارمندان را در خط مقدم کار و تولید به عهده
    دارد. اما رئیس کلمه ای است که بیشتر در سازان های دولتی به کار
    می رود و مربوط به اداره واحد قسمت یا بخشی از سازمان های عمومی
    است.

    واژه های (سرپرستی –  مدیریت – رهبری) در محاورات
    روزمره بسیار زیاد به کار میروند، اما آنچه که در این خصوص برای
    بسیاری از افراد ناشناخته است، تفاوتها؛ انواع؛ وظایف و نقشهای
    هریک از دارندگان این عناوین یعنی: (سرپرست –  مدیر – رهبر)
    است.

    تعریف سرپرستی:

    علم و هنر هدایت و رهبری، نظارت وکنترل بر زیردستان را
    سرپرستی گویند.

    تعریف سرپرست:

    سرپرست فردی است که از طریق برقراری ارتباط، فعالیت های
    سازمان رابه وسیله زیردستان(نیروی خط مقدم کار و تولید)به انجام
    میرساند. به عبارت دیگر، سرپرستان مدیرانی هستند که بطور مستقیم
    مسئولیت هدایت کار و فعالیت کارکنان و زیردستان بلافصل را بر عهده
    دارند بنابراین:

    سرپرست کیست؟

    بنا بر تعریف، سرپرست به کسی اطلاق می‌گردد که دیگران را
    هدایت و اداره می‌کند و در سازمان برخلاف سایر رده‌های مدیریتی
    افراد غیرمدیر را اداره می‌کند. در فرهنگ آمریکایی از سرپرست به
    عنوان پیشرو نام برده می‌شود و در متون فارسی سرپرست مترادف، با
    سرور، بزرگ و رئیس می‌باشد و سرپرست به معنای مواظبت، ریاست و
    سروری است.

    هدایت و رهبری سازمانی مهمترین نکته
    در رهبری نفوذ و ا

    قیمت فایل فقط 6,550 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    رهبری سازمانها و تفاوت مدیریت و رهبری در سازمان
    ,
    مدیریت سازمان
    ,
    رهبری
    ,
    رهبری سازمانی
    ,
    تعریف رهبری
    ,
    رهبران سازمانی ویژگی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نام محصول:پاورپوینت ویندوز رجیستری

مرکز دانلود فایل نگارا | نام محصول:پاورپوینت ویندوز رجیستری

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | نام محصول:پاورپوینت ویندوز رجیستری

    نام محصول:پاورپوینت ویندوز رجیستری



    نام محصول : پاورپوینت ویندوز رجیستری

    دسته : پاورپوینت – powerpoint
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 2264 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 15

    توضیحات کوتاه:
    کار برد های رجیستری
    ۱تغییرات دلخواه در قسمت های مختلف ویندوز(که در حالت عادی قابل تغییر نیستند)
    ۲بالا بردن سرعت ویندوز
    ۳بهینه سازی ارتباطات سخت افزاری
    ۴بالا بردن امنیت ویندوز
    ۵وحتی بیشترین کاربرد

    توضیحات کامل:

    شاخه های اصلی رجیستری شامل:
    +HKEY_CLASSES_ROOT:                                                                      در این قسمت ساختار فایل ها و همچنی کلس های سیستم وجود دارد که بوسیله آنها می توان تغییرات چشمگیری در ویندوز ایجاد کرد.          
    +HKEY_CURRENT_USER  :در این قسمت مشخصات محیطی کاربری که فعال هست وجود دارد

    +HKEY_LOCAL_MACHINE:این شاخه حاوی تنظیمات سخت افزاری و کلی ویندوز می باشد
    +HKEY_USERS:

    تمام کاربران وجوددارد( Profile) در این قسمت

    +HKEY_CURRENT_CONFIG:
    اطلاعات مربوط به پروفایل سخت افزار درحال استفاده واطلاعات وسیله ای که درخلال شروع ویندوزجمع آوری شده است رانگه میدارد


    تضمین خرید

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده

مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده

RSS feed.

  • مرکز دانلود فایل نگارا | پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده

    پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده


    دسته بندی : مباحث رشته ها » پاورپوینت

    دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده
    دارای 57 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

    تعداد اسلاید : 57 اسلاید
    فرمت فایل: پاورپوینت ppt و قابل ویرایش
    آماده برای :  ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

    قسمتی ازمتن اسلایدها :

    هدف کلی برنامه

    تأمین سلامت مادران و کودکان
     ایجاد هماهنگی بین رشد جمعیت و ابزار و عوامل توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور
    برقراری عدالت اجتماعی

    روشهای پیشگیری از بارداری

    انواع تقسیم‌بندی:
    هورمونی – غیر هورمونی
    موقت – دائم
    سنتی – مدرن

    هیچیک از روش های پیشگیری از بارداری موجود از کارائی و اثربخشی صد درصد برخوردار نیست
    روش ایده آلی برای توصیه به کلیه زوجین و در همه شرایط وجود ندارد.
     لازم است متقاضیان استفاده از پیشگیری از بارداری در جریان فرایند مشاوره ضمن کسب اطلاعات لازم و آشنایی با روش های در دسترس، روش مناسب را انتخاب نمایند.

    روش انتخابی و ایده آل برای هر زوج، روشی است که
    متقاضی خود آن را انتخاب کرده باشد.
    قادر به استفاده صحیح از آن باشد.
    از نظر پزشکی نیز یک روش مناسب، موثر و مطمئن باشد.

    روش های هورمونی
    قرصهای خوراکی (OCP=Oral Contraceptive Pill)
    قرصهای ترکیبی
        (COC=Combined Oral Contraceptive)
    قرصهای پروژسترونی (دوران شیردهی)
        (POP=Progesterone Only Pill )
    آمپولهای تزریقی
    آمپولهای ترکیبی
    آمپولهای پروژسترونی

    دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

    تعداد مشاهده:
    440
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: powerpoint

    تعداد صفحات: 57

    حجم فایل:409
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت با موضوع برنامه کشوری تنظیم خانواده
      دارای 57 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید