فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی)

چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی)

RSS feed.

  • چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی)

    چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی) دسته: روانشناسی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 14 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 26

    چگونگی ارائه مقالات و سمینارها:

    کسی که راجع به امری قضاوت می کند ولی نمی تواند آن را تشرحی و به
    طور مستدل بیان کند نباید هرگز هیچ فکری در مورد آن کرده باشد.

    در عصر جدید بسیاری از اشخاص از طریق صحبت در میان جمع و در
    همایشها عقاید خود را انتشار داده و مؤثر بوده اند.

    فرآیند برقراری ارتباط کلامی:

    صرف نظر از انواع رابطة کلامی در جریان هفت جزو دیگر نیز وجود
    دارد. که شامل گیرنده پیام، مجرای ارتباط، شنونده، بازخورد،
    مداخله و موقعیت است.

    گوینده: برقراری ارتباط کلامی با گوینده آغاز می
    شود. موقعیت شما در نقش گوینده به خود شما به اعتبار شخصی شما، به
    معلوماتتان دربارة مطلب، به آمادگی برای صحبت، به حالت سخن گفتن،
    به حساسیت نسبت به شنوندگان و موقعیت بستگی دارد. این کار علاقه و
    ایجاد جاذبه نیز می خواهد. نمی توانید از مردم توقع داشته باشید
    به آنچه می‌گویید علاقه و توجه نشان دهند، مگر اینکه توجه و علاقة
    خودتان جلب شده باشد. البته قبل از اینکه روشها و فنون ارائه مطلب
    کاربرد داشته باشند نخست باید چیزی برای گفتن داشته باشید.

    پیام: پیام هر چیزی است که گوینده به شخص دیگر
    ابلاغ می کند. هدف شما در سمینارها و سخنرانی عمومی این است که
    پیام عمدی خود را طوری ادا کنید که واقعاً سبب برقراری ارتباط
    شود. دستیابی به این منظور هم به این بستگی دارد که چه می‌گویید
    (پیام کلامی) و هم اینکه چگونه می گویید. (پیام غیرکلامی)

    پیام کلامی را درست همان گونه که کار طلب می کند
    تهیه کنید. باید موضوع را به چیزی اختصاص دهید که بتوانید در مدت
    زمانی که سمینار به شما اجازه می دهد به قدر کافی درباره آن بحث
    کنید. باید دربارة جزئیاتی که می تواند به شما کمک کند تحقیق و از
    میان آنها مقداری را انتخاب کنید تا عقاید مطروحه خود را روشن و
    متقاعد کننده بسازید. باید آرا و عقاید خود را طوری نظام دهید که
    شنوندگان بتوانند بدون اینکه عقب بیفتند یا گیج شوند آنها را
    تعقیب کنند. پیام را نیز در قالب کلماتی بیان کنید که دقیق روشن و
    واضح، معتبر و مناسب باشد.

    پیام غیرکلامی را علاوه بر پیامی که از طریق
    کلمات می فرستید، از طریق لحن صدا، ظاهر، حالات، حالات صورت و
    ارتباط چشمی نیز بفرستید. نکته مهم اینست که مطمئن شوید پیام
    غیرکلامی شما پیام کلامی شما را خدشه دار نسازد.

    مجرا: مجرا چیزی است که به وسیلة آن پیام ابلاغ
    می شود. وقتی گوشی تلفن را برمی‌دارید تا به یک دوست تلفن بزنید
    تلفن مجرا یا وسیلة ارتباطی است. ممکن است در سمینارها از چند
    مجرا استفاده کنند و هر کدام از آنها بر پیامی که توسط تماشاچیان
    دریافت می شود، اثر خواهند گذاشت در کلاس، مجرای ارتباطی مستقیم
    ترین نوع است همشاگردیها بدون مداخلة هرگونه وسیله الکترونیکی هم
    من را می بینند و هم صدایم را می شنوند.

    شنونده: شنونده کسی است که پیام ابلاغ شده را
    دریافت می کند. بدون شنونده هیچ رابطه‌ای برقرار نمی شود.

    هر چیزی که گوینده می گوید از طریق چهارچوب انتقالی شنونده از
    صافی می گذرد (کل معلومات تجارب، اهداف، ارزشها و نگرشهای وی)

    از آن رو که گوینده و شنونده افراد متفاوتی هستند هرگز نمی توانند
    چهارچوب انتقالی کاملا یکسانی داشته باشند و چون چهارچوب انتقالی
    شنونده هیچ وقت دقیقاً آن چیزی نیست که گوینده دارد معنی یک پیام
    نیز در نزد شنونده و گوینده یکسان نیست. از آنجا که افراد
    چهارچوبهای انتقالی متفاوت دارند باید برای هماهنگ کردن پیام با
    شنوندة ویژه‌ای که مورد خطاب است دقت بسیار زیادی به خرج دهید و
    باید بر شنونده متمرکز باشید.

    نمی توانید فرض کنید شنوندگان نسبت به آنچه باید بگوئید علاقه‌مند
    خواهند شد. اگر نحوة ایراد سخن شما یکی از دو حالت بسیار پیچیده
    یا بسیار بنیانی باشد و یا اگر موضوع صحبت را به تجارب، علایق،
    معلومات و ارزشهای شنوندگان مربوط نسازید، توجه و حضور ذهن
    شنوندگان خود را به سرعت از دست خواهید داد و زمانی موفق خواهید
    بود که شنوندگان به خود بگویند «این برای من هم مهم است».

    بازخورد: شنوندگان شما پیامتان را به سادگی مثل
    گیرنده های انسانی جذب نمی کنند. آنها از حوزة خود در جواب، پیام
    می فرستند. این پیام بازخورد نامیده می شود.

    آیا شنوندگان شما در صندلیهای خود به جلو خم شده اند مثل اینکه
    کاملاً متوجه سخنرانی هستند؟ آیا با نظرهای شما موافقند و آن را
    تحسین می‌کنند؟ آیا به لطیفه‌های شما می خندند؟ آیا روی چهرة خود
    نگاههای تمسخرآمیز دارند؟ آیا پای خود را تکان می‌دهند جابه جا می
    شوند و به ساعتشان خیره می شوند؟ پیامی که از طریق این گونه
    عکس‌العمل ها فرستاده می شود می تواند اینها باشد: من شیفته صحبت
    شدم- خسته شدم- با شما موافقم- با شما موافق نیستم و به هر حال باید نسبت به این واکنشها هشیار بود و
    پیام خود را در راستای آنها هماهنگ نمود.


    قیمت : 5,000 تومان

    پرداخت و دانلود


    بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و
    همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

    کلمات کلیدی :
    چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی)
    ,
    چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته روانشناسی)
    ,
    مقالاتی در مورد چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته
    روانشناسی)
    ,
    مطالبی در مورد چگونگی ارائه مقالات و سمینارها (رشته
    روانشناسی)

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.