فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

چرا سماور زغالی برنجی خریداری نماییم؟


چرا سماور زغالی برنجی خریداری نماییم؟

امروزه سماورهای مختلفی در بازار موجود است. از همه این سماورها برای تهیه چای استفاده می شود. اما وجود سماور ذغالی در خانه ایرانی می تواند خاطرات خاطرات قدیمی را زنده کند. در بین مدلهای مختلف ساخته شده ، مدل برنجی آن به دلیل خاصیت درمانی آن به دلیل فلز برنجی می تواند برای انسان مفید باشد. برای همه ما طعم چای زغال یادآور دوران کودکی است. خوشبختانه امروز ، با تولید سماورهای ذغالی ، خاطرات دوران کودکی ما بار دیگر تجدید شد. در واقع این سماورها یکی از نوستالژی های دوران کودکی ما هستند. لذت خوردن چای سماور با ذغال همیشه در چای دیگری نیست. فروشندگان سماور زغالی مانند فروشگاه برنز نوین در ساخت سماور زغالی برنجی از طرح ها و مدل های متفاوتی استفاده می کنند که باعث شده سلیقه همه مشتریان مورد توجه قرار گیرد و هر فرد با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی محصول مورد نظر خود را خریداری کند. سماور زغالی برنجی علاوه بر زیبایی، خواص بی شماری نیز دارد که در ادامه به بیان آن می پردازیم.

 

c2_xekq.jpg

 

یکی از مهمترین و برترین ویژگی های سماور زغالی استفاده از آلیاژ برنج در ساخت آن است که خواص و کارایی این سماور را دوچندان کرده است که مزایای قطعی زیادی برای جوشاندن آب در سماور ذغال برنجی دارد. برخی از خواص این سماورهای زغالی به دلیل استفاده از آلیاژ برنج در تولید آن عبارتند از:
دارا بودن خواص ضد میکروبی
از بین بردن بیماریهای پوستی و گوارشی
خواص ضد باکتریایی
بهبود عملکرد مغز و بسیاری موارد دیگر را می توان ذکر کرد که خواص مفید این سماور را نشان می دهد.

همانطور که از نامش پیداست ، سماور زغالی از سوخت زغال برای گرم و جوشاندن آب استفاده می کند و با گرم کردن آب و ایجاد بخار آب ، این دستگاه روند تهیه چای ایرانی را ادامه می دهد. این وسیله تاریخی که چند صد سال قدمت دارد ، زمانی در دست صنعتگران روسی بود و آنها با استفاده از هنر و اندیشه ایرانی شرایط ساخت سماور با چای را فراهم کردند. در دوران ریاست امیرکبیر ، در پی تلاش صنعتگران ایرانی ، نماد معروفی را می بینیم که امروزه در موزه ها و حتی در کافه های قدیمی و تاریخی و البته در نقاشی های هنرمندان باستانی وجود دارد و روند تولید خود را برای تهیه چای ایرانی آغاز می کند. به این محصول در ایران باستان توسط صنعتگران ایرانی برای مصرف داخلی یا غیر خانگی در اندازه های مختلف تولید شده است ، به همین دلیل سماور ایرانی جای خود را در خانه های مردم ایران پیدا کرده است. اما شرایط تولید سماورهای ذغالی با گذشت زمان تغییر کرده و گسترش علم ، علیرغم وجود برق و گاز ، در دهه های اخیر تغییر کرده است ، زیرا شاهد تولید سماورهای برقی و گازی در بازار ایران و در خانه اگرچه این تغییرات منجر به تغییراتی در ماهیت این دستگاه شده است ، اما هرگز نمی تواند به موقعیت تاریخی سماور زغالی ، سماور تزئینی و سماور برنجی به عنوان یکی از موارد بی چون و چرا نوستالژی تاریخ باستان ایران آسیب برساند.

درست است که امروزه سماورها با اشکال و ویژگی های متفاوت از سماورهای سنتی و تاریخی در تولیدات مختلف ساخته می شوند، اما همچنان شاهد استفاده از سماورهای قدیمی با شکل و شمایل یکسان هستیم که لذت نوشیدن چای های اصیل ایرانی را به ما می دهد. به گفته فروشگاه برنز نوین، سماور ذغالی فراموش نشده است ، اما علاوه بر استفاده تزئینی ، همچنان در مراسم خاص و روزهای خاصی مانند شب یلدا و تحویل سال نو ،در سفره های ایرانی استفاده و باعث آراستگی می شود. به طور کلی ، بدنه و سماور ذغالی از مواد مختلفی مانند فلز برنج یا مس ساخته شده است. اما امروزه می بینیم که سماورهای مصرفی نیز در کارخانه ها از فولاد ساخته می شوند ، اما مطمئناً زیبایی سماورهای قدیمی و سنتی را نمی توان با سماورهای امروزی مقایسه نمود.
اصطلاح سماور زغالی به نوع سماور استفاده شده اشاره دارد. اکنون می توان آن را از فلز برنج یا حتی فولاد ساخت ، اما البته ، سماورهای زغالی برنجی ، اگرچه از نظر ظاهری نوستالژیک هستند ، اما با کرامت بی نظیری نیز همراه هستند ، که در هیچ یک از نمونه های همتا حتی یک سماور از زغال و همچنین از نظر سلامتی ، خواص برنج و روی می تواند برای سلامت انسان بسیار مفید باشد. با این حال ، اگر قصد دارید از سماور زغالی برای استفاده از آن به عنوان درست کردن چای استفاده کنید ، پیشنهاد ما این است که مناسب ترین سماور زغالی برنجی را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. شما می توانید محصول مورد نظر خود را از دیجی کالا و یا فروشگاه برنز نوین تهیه نمایید. برخی از محصولات فروشگاه برنز نوین در سایت دیجی کالا نیز موجود می باشد. مزیت های خرید از فروشگاه برنز نوین بسیار است و به چند نمونه از آنها اشاره می نماییم. ضمانت اصالت کالا، ارسال فوری و رایگان به سراسر کشور، ضمانت سلامت ارسال، بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و امکان خرید حضوری از ویژگی های مهم فروشگاه برنز نوین می باشد. برای برقراری ارتباط با فروشگاه برنز نوین فقط کافی است با شماره تلفن 09026210810 تماس حاصل فرمایید و یا به سایت اینترنتی فروشگاه برنز نوین به نشانی https://bronzenovin.com مراجعه فرمایید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.