- پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز
دسته:
مدیریت
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1004 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 175پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین
کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز=======================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در
فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در
اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
=======================================================
info@cero.ir
|| cero.ir@yahoo.com
|| filecero@gmail.com
|| فرم تماس با
ما
=======================================================پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین
تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس
شیرازچکیده
هدف از این پژوهش، بررسی کیفیت خدمات دو سویه بین
تولیدکننده و تأمینکنندگان در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز است.
از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیتی پیمایشی- تحلیلی است. برای
دستیابی به هدف پژوهش، شرکت روغن نباتی نرگس شیراز و
تأمینکنندگان آن برای جامعهآماری انتخاب شدند. نمونه آماری در
این پژوهش، شامل: 10 مورد از تأمینکنندگان شرکت روغن نباتی و 60
نفر از مدیران (30 نفر از مدیران و کارشناسان خرید شرکت روغن
نباتی نرگس شیراز و 30 نفر از مدیران و کارشناسان فروش
تأمینکنندگان) میباشند. برای جمعآوری اطلاعات از ابزار
پرسشنامه استفاده شده است. پس از شناسایی متغیرهای اولیه
شکافهای کیفیت خدمات با استفاده از آزمون t تک نمونهای،
متغیرهای مهم، انتخاب شدند و سپس به آزمودن فرضیههای پژوهش، در
مدل شکاف مستقیم و معکوس پرداخته شد. نتایج نشان داد در مدل شکاف
مستقیم، شکاف میان عملکرد مورد انتظار تولیدکننده و عملکرد
دریافتی آن، شکاف میان عملکرد مورد انتظار تولیدکننده و استنباط
مدیران تأمینکننده از انتظارات تولیدکننده و شکاف میان عملکرد
واقعی تأمینکننده و عملکرد دریافتی تولیدکننده معنادار و در مدل
شکاف معکوس تنها شکاف میان عملکرد مورد انتظار تأمینکننده و
عملکرد دریافتی آن معنادار شدند. پس از اولویتبندی متغیرها درون
شکافها با استفاده از روش آنتروپی شانون به تعیین روابط میان
شکافها با استفاده از معادلات تفسیری- ساختاری پرداخته شده
است.کلمات کلیدی: کیفیت خدمات، زنجیره تأمین،
معادلات ساختاری تفسیری، تولیدکننده، تأمین کنندهمقدمه
برای چندین دهه، کیفیت خدمات یک حوزه اصلی جذاب بوده است.
رابطه کیفیت خدمات با عملکرد کسب و کار، کاهش هزینه، رضایت
مشتریان، وفاداری مشتریان و سودآوری اثبات شده است (علیمحمدلو و
همکاران، 1389: 24). اگر چه کیفیت خدمات در گذشته توسط محققین
زیادی از دیدگاه مختلف بررسی شده است، بیشتر این مطالعات بر روی
سازمانهای خدماتی تأکید داشتند و به زنجیره تأمین توجهی نداشتند.
نیکس نشان داد که یک توافق عمومی در مورد اهمیت کیفیت خدمات در
زنجیره تأمین وجود دارد، ولی این موضوع کمتر مورد بررسی و تحقیق
قرار گرفته است (علیمحمدلو و همکاران، 1389: 25). ست و
همکاران[1] بیان میکنند که نیاز است تا مطالعاتی عمیقتر و
جامعتر در تمام عملیاتهای مرتبط با تحویل کالا و خدمات صورت
بگیرد (ست و همکاران، 2006: 571).[1]- Seth, et al
قسمتی از متن
در دنیای امروزی، بقا برای شرکت¬هایی که جدا از
تأمین¬کنندگان و دیگر شرکای تجاری فعالیت می¬کنند، مشکل است. از
آنجایی که شرکت روغن نباتی شیراز همواره به دنبال کسب هر چه بیشتر
رضایت و وفاداری مشتریان و ارائه با کیفیت¬تر و ارزان¬تر محصولات
و خدمات خود به مشتریان می¬باشد. مدیران شرکت به این نتیجه رسیدند
که به تنهایی نمی¬توانند از عهده این امر برآیند. بنابراین باید
بر پایه یک اصل مشارکت با بهترین سازمان¬ها در صنعت مربوطه و در
قالب یک زنجیره تأمین همکاری نمایند. در زنجیره تأمین همان¬گونه
که تولیدکننده از تأمین¬کننده انتظار دارد، تأمین¬کننده نیز از
تولیدکننده انتظاراتی دارد و آنچه که بهبود عملکرد زنجیره تأمین
را به دنبال خواهد داشت. شناخت انتظارات عناصر زنجیره تأمین و
کوشش برای تأمین آن است که در این صورت، هدف اصلی زنجیره تأمین که
رضایت مشتری نهایی است را به دنبال خواهد داشت.کیفیت خدمات: کاملترین تعریف از کیفیت
خدمات از سوی پاراسورامان و همکارانش ارائه شده است: «کیفیت خدمات
شکلی از نگرش مرتبط با رضایت اما نه معادل با آن است که از مقایسه
میان انتظارات مشتری از خدمات و عملکرد خدمات به دست میآید»
(عطافر و شفیعی، 1385: 3).زنجیره تأمین: زنجیره تأمین، شبکهای از
تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل
آن به محصولات نهایی و واسطهای و توزیع محصولات نهایی به مشتریان
را انجام میدهد. زنجیره تأمین در سازمانهای تولیدی و خدماتی
وجود دارند. پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از
شرکتی به شرکت دیگر به شدت تغییر کند (فیض آبادی، 1382:
47).تحلیل شکاف: دارای مؤلفههای استاندارد
شدهای است که برای اندازهگیری انتظارات و ادراکات مشتریان
درباره کیفیت خدمات به کار میرود.در نگرش سنتی، کیفیت محصولات در پرتو ویژگی¬ها و صفات
فیزیکی آن از قبیل استحکام و قابل اعتمادبودن ارزیابی می¬شود. ولی
امروزه بسیاری از شرکت¬ها مفهوم کیفیت را مورد بررسی مجدد قرار
داده¬اند. این شرکت¬ها متوجه شده¬اند که مطلوب¬ترین و موفق¬ترین
محصول در جهان اگر نیازها، خواسته¬ها و انتظارات مشتریان را
برآورده نکند، ایده ال محسوب نمی¬شود. مشتریان به ما کمک می¬کنند
تا مناسب¬بودن را شناسایی کنیم و تنها کاری که ما باید انجام دهیم
این است که از آن¬ها نظرخواهی کنیم. تعریف کیفیت در چارچوب این
مفاهیم چنین است: “درجه¬ای که یک محصول یا خدمت با انتظارات مشتری
و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد” (روستا، 1384: 248).فهرست مطالب
عنوان
صفحهفصل اول. 1
کلیات.. 2
1-1- مقدمه. 2
1-2- مسئله تحقیق.. 3
1-3- اهمیت تحقیق.. 5
1-4- اهداف تحقیق.. 6
1-5- سؤالهای تحقیق.. 7
1-6- محدودیتهای تحقیق.. 7
1-7-کلمات کلیدی تحقیق.. 8
فصل دوم. 9
ادبیات و پیشینه پژوهش… 10
2-1- مقدمه. 10
2-2- کیفیت خدمات.. 10
2-2-1- تعریف کیفیت.. 10
2-2-2- تعریف خدمت.. 13
2-2-3- کیفیت خدمات.. 16
2-2-4- مدل شکاف کیفیت خدمات.. 17
2-2-5- شکافهای کیفیت خدمات.. 19
2-2-6- مدلهای سنجش کیفیت خدمات.. 22
2-2-6-1- مدل سروپروف.. 22
2-2-6-2- روش تجزیه و تحلیل اهمیت- عملکرد. 23
2-2-6-3- مدل ادراکات- انتظارات- اهمیت.. 23
2-2-6-4- مدل سروکوال. 24
2-3- زنجیره تأمین.. 25
2-3-1- تعریف زنجیره تأمین.. 26
2-3-2- مدیریت زنجیره تأمین.. 28
2-3-2-1- تاریخچه پیدایش مدیریت زنجیره تأمین.. 28
2-3-2-2- مفهوم مدیریت زنجیره تأمین.. 29
2-3-2-3- مؤلفههای مدیریت زنجیره تأمین.. 30
2-3-2-4- عناصر مدیریت زنجیره تأمین.. 33
2-3- کیفیت خدمات در زنجیره تأمین.. 35
2-4- پیشینه تجربی.. 36
2-4-1- پیشینه تجربی کیفیت خدمات در زنجیره تأمین خارج از
ایران. 362-4-2- پیشینه تجربی کیفیت خدمات در زنجیره تأمین در ایران.
402-5- متغیرهای اولیه کیفیت خدمات در زنجیره تأمین..
44فصل سوم. 47
روش تحقیق.. 48
3-1- مقدمه. 48
3-2- روش تحقیق.. 48
3-3- مدل نظری تحقیق.. 49
3-3-1- مدل تحقیق.. 50
3-4- فرضیههای تحقیق.. 52
3-5- جامعه آماری.. 53
3-6- روش گردآوری اطلاعات.. 54
3-7- ابزار گردآوری اطلاعات.. 54
3-7-1- پرسشنامه و اجرای آن. 55
3-7-2- روایی.. 56
3-7-3- پایایی.. 58
3-8- ابزار تجزیه و تحلیل. 60
3-8-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف.. 61
3-8-2- آزمون t تک نمونهای.. 61
3-8-3- آزمون مقایسات زوجی.. 62
3-8-4- آزمون ویلکاکسون. 63
3-8-5- تکنیک آنتروپی شانون. 65
3-8-6- مدلسازی تفسیری- ساختاری (ISM) 66
3-8-6-1- تعیین متغیرهای مورد استفاده در مدل. 66
3-8-6-2- به دست آوردن ماتریس ساختاری روابط درونی متغیرها
(SSIM) 673-8-6-3- به دستآوردن ماتریس دستیابی.. 67
3-8-6-4- سازگارکردن ماتریس دستیابی.. 68
3-8-6-5- تعیین سطح و اولویت متغیرها 69
فصل چهارم. 70
تجزیه و تحلیل دادهها 71
4-1- مقدمه. 71
4-2- نهاییسازی شاخصها برای شکاف مستقیم و معکوس..
714-3- آزمون نرمالبودن متغیرها 75
4-4- آزمون فرضیههای پژوهش… 77
4-4-1- آزمون فرضیهها و یافتههای مدل شکاف مستقیمF (حالت
پارامتریک) 784-4-2- آزمون فرضیهها و یافتههای مدل شکاف مستقیمF (حالت
ناپارامتریک) 954-4-3- آزمون فرضیهها و یافتههای مدل شکاف معکوس R (حالت
پارامتریک) 964-4-4- آزمون فرضیهها و یافتههای مدل شکاف معکوس R (حالت
ناپارامتریک) 1104-5- اولویتبندی متغیرها در شکافها با استفاده از روش
آنتروپی شانون. 1114-5-1- اولویتبندی متغیرها در مدل شکاف مستقیم. 111
4-5-2- اولویتبندی متغیرها در مدل شکاف معکوس.. 115
4-6- مدل شکاف ترکیبی.. 118
فصل پنجم. 126
بحث و نتیجهگیری و ارائه پیشنهاد. 127
5-1- مقدمه. 127
5-2- یافتههای پژوهش… 127
5-3- پیشنهادهای کاربردی با توجه به یافتههای پژوهش…
1305-4- پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده 131
منابع. 132
منابع فارسی: 133
منابع غیر فارسی: 137
پیوست.. 141
پیوست شماره 1- پرسشنامه تعیین اولویت متغیرها 142
پیوست شماره 2- پرسشنامه شکافهای کیفیت خدمات تولیدکننده
147پیوست شماره 3- پرسشنامه شکافهای کیفیت خدمات
تأمینکنندگان. 151قیمت فایل فقط 18,000 تومان
شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری :
09010318948برچسب ها :
پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین
کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز ,
پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین
کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز