فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی

RSS feed.

  • مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی
    مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی – فروشگاه فایل دانش آموز
    مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابیدسته:
    مدیریت

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 104 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 60

    مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی

    قیمت فایل فقط 10,000 تومان

    خرید

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    آمیخته بازاریابی

    در دنیای رقابتی امروز، سازمان‌ها به منظور بقای خود نیاز
    به استفاده از فنون بازاریابی و نیز تحقیقات تخصصی بازاریابی
    دارند. بررسی‌ها نشان داده است که ناموفق بودن شرکت‌ها از ناتوانی
    آن‌ها در بهره گیری از فنون بازاریابی نشأت می‌گیرد. این شرکت‌ها
    تحولات بازار و تغییرات الگوی مصرف مشتریان را نادیده می‌گرفتند و
    به جای روی آوردن به بازاریابی پیشرفته، به فروش می‌پرداختند و
    کسب سود بیشتر را بر رضایت مشتریان ترجیح می‌دادند. بازاریابی در
    عین حال یک جنگ است منتهی نه جنگ با اسلحه و یا تفنگ بلکه چنانکه
    آلبرت امری[1] در این رابطه می‌گوید:
    “بازاریابی یک جنگ متمدنانه است که در اغلب این نبردها، شرکت‌ها و
    سازمان‌هایی موفق می‌شوند که از کلمات، ایده‌ها و نظم فکری
    مطلوب‌تری استفاده می‌نمایند، به عبارت دیگر دارای مدیریت
    بازاریابی به روز و منسجمی باشند تا بتوانند در مبارزه با صحنه
    های رقابت گام بردارند (کنستانتین، 2012).

    در این رابطه کاتلر[2] اعتقاد دارد
    که اکثر شرکت‌ها توجه زیادی به کاهش هزینه می‌کنند در حالی که عدم
    صرف هزینه های بازاریابی، هزینه های بیشتری را ایجاد می‌کند
    (کاتلر، 1379). مدیریت بازاریابی یکی از بخش‌های مدیریت کلان
    سازمان است که با نگرش سیستمی به اجزای سازمان، روابط بین آن‌ها،
    نحوه تأثیر گذاری بر یکدیگر و ارتباط داخلی آن‌ها به صورت یک نظام
    یکپارچه و جامع، عوامل مؤثر را مورد بررسی قرار داده و مورد تحلیل
    قرار می‌دهد. به عبارت ساده تر در این فرآیند با انجام ” تحقیقات
    بازاریابی” مطالعه و بررسی دقیق بر روی عوامل درونی و بیرونی
    سازمان و محصول مورد مطالعه قرار می‌گیرد. همچنین با بررسی و
    تحلیل عوامل درون سازمانی و مرتبط با محصول، از جنبه های گوناگون
    مدیریتی، مالی، کیفی محصول و بازاریابی که تأثیر گذار و تعیین
    کننده می‌باشند، تلاش می‌گردد تا مقایسه ای مناسب بین این عوامل
    صورت گرفته و بالطبع مناسب‌ترین استراتژی‌ها و راهکارهای عملی
    مورد بررسی قرار گرفته و در راستای پیشبرد اهداف سازمان پیشنهاد
    گردد.

    بازاریابی یعنی جستجو برای یافتن مناسب‌ترین بازار و
    بخش‌هایی که سازمان می‌تواند در آنجا به صورت مفیدتر و مؤثرتر
    حضور یابد و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های مردم باشد. به عبارت
    دیگر بازاریابی تلاش آگاهانه است برای تخصیص بهینه منابع و ایجاد
    نوعی تخصیص در بازار (روستا و همکاران، 1390). بازاریابی عبارت
    است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق
    فرایند مبادله (کاتلر، آرمسترانگ،1390). بازاریابی به مجموعه ای
    از فعالیت‌های بازرگانی گفته می‌شود که جریان کالاها یا خدمات را
    از تولید تا مصرف کننده نهایی هدایت می‌کند.

    بازاریابی علم جوانی است که سابقه پیدایش آن از قرن بیستم
    میلادی است (مهرانی ، حسینی کیا، 1391). یک بازاریاب بدون داشتن
    درک صحیح از اینکه مشتری چه کسی است؟ چرا، چه وقت، کجا و چگونه
    خرید کند؟ به خطا می‌رود و ویژگی‌هایی که به واسطه آن گروهی از
    مشتریان ارزش را درک می‌کنند ممکن است از نظر گروهی دیگر از
    مشتریان، اصلاً مهم نباشد (موریس، 2011). امروزه شرکت‌ها در
    تلاشند تا با استعانت از دو عامل ” رضایتمندی مشتری” و ” فروش و
    سودآوری بیشتر” با تکیه بر تحقیقات بازار و درک نیازهای مشتری در
    دنیای مملو از رقابت کنونی به حیات خود ادامه دهند. در این راستا
    یکی از راه‌های نائل آمدن به اهداف فوق بررسی و تجزیه و تحلیل
    مفهوم آمیخته بازاریابی در هر کسب و کاری می‌باشد (علی میرزایی،
    13 ش 91).


    [1] Albert emery

    [2] Philip kotler

    [3] Product

    [4] price

    [5] place

    [6] promotion

    قیمت فایل فقط 10,000 تومان

    خرید

    برچسب ها :
    مبانی نظری و پیشینه آمیخته بازاریابی

    x

    این مطالب را نیز ببینید!

    دسته: معماری بازدید: 1 بار فرمت فایل: docx حجم فایل: 289 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ...

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.