فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پاورپوینت حکومت سلجوقیان در خراسان

پاورپوینت حکومت سلجوقیان در خراسان

RSS feed.

  • پاورپوینت حکومت سلجوقیان در خراسان
    پاورپوینت حکومت سلجوقیان در خراساندسته: تاریخ و ادبیات
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 698 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 15

    سلجوقیان
    خراسان
    سلجوق بن دقاق
    سلجوقیان شرق ایران
    خوارزمشاهیان
    رویارویی با مغولان
    اوضاع ایران در دورۀ سلجوقیان
    پادشاهان سلجوقی

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    مقدمه

    سَلجوقیان (سَلاجقه، آل‌سلجوق)، نام دودمانی ایرانی و ترک‌تبار بود که در سده‌های (۵ و ۶ هجری؛ یازدهم و دوازدهم

    میلادی)، بر بخش‌های بزرگی از آسیای غربی و ایران فرمانروایی داشتند.

    سلجوقیان زبان فارسی را زبان رسمی و درباری قرار دادند و وزیران این دوره به‌ویژه عمیدالملک کندری و خواجه

    نظام‌الملک خدمات مهمی به ادبیات فارسی و گسترش دانش‌ها کردند.

    پیشینه

    سلجوقیان در اصل غزهای ترکمان بودند که در دوران سامانی در اطراف دریاچه خوارزم (آرال)، سیردریا و آمودریا

    می‌زیستند.

    سلجوقیان که به اسلام رو آورده بودند، پس از ریاست سلجوق بن دقاق، نام سلاجقه را به خود گرفتند و به سامانیان در

    مبارزه با دشمنانشان بسیار یاری کردند. پسر سلجوق به نام میکاییل که بعد از مرگ او ریاست این طایفه را در دست

    داشت، چندین حکم جهاد برای مبارزه با (به قول مورخان) کافران صادر کرد.

    میکاییل سه پسر داشت به نام‌های یبغو، چغری و طغرل. این قبیله که یک بار در زمان سلجوق بن دُقاق به دره سیحون

    کوچیده بودند، بار دگر بعد از مرگ سلجوق به سرکردگی سه پسر زاده‌اش به نزدیکی پایتخت سامانیان کوچیدند. اما

    سامانیان از نزدیکی این طایفه به پایتخت احساس خطر کردند؛ بنابراین سلاجقه بار دگر از روی اجبار بار سفر بسته و به

    بغرا خان افراسیابی پناه بردند. این حاکم از سر احتیاط، طغرل پسر بزرگ را زندانی کرد؛ ولی طغرل به کمک

    برادر خود چغری از زندان رهایی پیدا کرد و با طایفه خود به اطراف بخارا کوچیدند.

    در سال ۴۱۶ هجری ترکان سلجوقی به ریاست اسرافیل بن سلجوق برادر میکاییل دست به شورش زدند. اما سلطان

    محمود او را گرفت و در هند زندانی کرد. از طرف دیگر گروهی از یارانش دست به شورش زدند.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : سلجوقیان , خراسان , سلجوق بن دقاق , سلجوقیان شرق ایران , خوارزمشاهیان , رویارویی با مغولان , اوضاع ایران در دوره سلجوقیان , پادشاهان سلجوقی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت ریزمغذی ها

پاورپوینت ریزمغذی ها

RSS feed.

  • پاورپوینت ریزمغذی ها
    پاورپوینت ریزمغذی هادسته: پزشکی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 3222 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 44

    ریزمغذی ها
    آهن
    منابع‌ غذایی‌ آهن‌
    کلسیم
    عملکرد کلسیم در بدن
    ویتامین ها
    ویتامین‌ A
    ویتامین‌ D
    ویتامینE

    قیمت فایل فقط 7,500 تومان

    خرید

    ریزمغذی ها چه هستند؟

     ریزمغذیها شامل‌ ویتامین‌ و املاح‌می‌باشند که‌ در مقایسه‌ با کربوهیدراتها،پروتئین‌ها و چربی‌ها به‌ مقادیر جزئی‌برای‌ فرآیندهای‌ متابولیکی‌ بدن‌ضروری‌ هستند. بدن انسان برای انجام فعالیت های حیاتی به مقدار اندکی ویتامین ها و املاح نیاز دارد. کمبود این مواد که به آنها ریز مغذی می گویند عوارض زیادی را برای فرد و جامعه به دنبال دارد. این مواد مغذی دارای نقش های بسیار حیاتی در بدن هستند و کمبود آنها مشکلات جدی و جبران ناپذیری را ایجاد می کند و در برخی موارد حتی به مرگ منتهی می شود.

       خوشبختانه تمامی این مشکلات قابل  کنترل و پیشگیری است و در صورتی که سیاست های مناسبی در  سطح کلان اتخاذ شود، میتوان از عوارض آنها به طور کامل پیشگیری کرد.کشورهای توسعه یافته سال هاست ویتامین ها و مواد معدنی را به برنامه غذایی روزانه مردم وارد کرده و کمبود برخی از آنها را کنترل کنند. امروزه راهکارهای اصلی مقابله با کمبود ریز مغذی هادر دنیا شناخته شده و شامل 4 راهکار اصلی اصلاح عادات و الگوهای غذایی، مکمل یاری، غنی سازی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی و توصیه سازمان های بین المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و به کارگیری همه آنها با توجه به شرایط و امکانات موجود است.

    غنی سازی در اصل افزودن مواد مغذی به میزان موردنیاز به یک غذای اصلی و پایه ارزان و در دسترس تمامی جامعه است، به نحوی که با مصرف منظم آن ماده غذایی، به مرور زمان  شیوع کمبود آن ماده مغذی در جامعه کاهش پیدا کند مثلا غنی سازی نمک طعام باید باعث /می شود که تقریباً همه افراد به میزان مناسبی از ید در طول روز دست پیدا کنند در کشورهای در حال توسعه غنی-سازی مواد غذایی به سرعت در حال توسعه و گسترش است. افزودن ید به نمک یکی از تجارب جهانی و مفید غنی سازی است که نتایج بسیار رضایت بخشی داشته است غنی سازی مواد غذایی با ید، آهن و ویتامین A توانسته بهره هوشی کودکان را 10 تا 15 نمره بهبود بخشد، مرگ مادران را به یک سوم برساند و مرگ نوزادان و کودکان را تا 40 درصد کاهش دهد و علاوه بر آن سبب افزایش توانایی و قدرت انجام کار شود. کمبود برخی‌ از انواع‌ریزمغذیها به‌ ویژه‌ کمبود ید،آهن‌وویتامین‌ A از مشکلات‌ شایع‌ تغذیه‌ای‌است‌.     

    در کشور ما نیز شواهد موجودحاکی‌ از آن‌ است‌ که‌ کمبود ید واختلالات‌ ناشی‌ از آن‌ و فقرآهن‌ وکم‌خونی‌ ناشی‌ از آن‌ مشکلات‌ عمده‌تغذیه‌ای‌ در گروههای‌ آسیب‌پذیر ازجمله‌ کودکان‌ زیر ۵ سال‌ است‌ و کمبودویتامین‌های‌ A و D در برخی‌ ازمناطق‌ کشور وجود دارد.                                          

    قیمت فایل فقط 7,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : ریزمغذی ها , آهن , منابع‌ غذایی‌ آهن‌ , کلسیم , عملکرد کلسیم در بدن , ویتامین ها , ویتامین‌ A , ویتامین‌ D , ویتامینE

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

معرفی کامل و جامع سازمان الف

معرفی کامل و جامع سازمان الف

RSS feed.

  • معرفی کامل و جامع سازمان الف
    معرفی کامل و جامع سازمان الف
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 110 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 48

    سازمان الف، سازمانی است مسلح در تابعیت فرمانده کل قوا و وابسته به وزارت کشور می باشد بالاترین مقام آن فرمانده سازمان الف است که از طرف فرمانده کل قوا منصوب می گردد

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    دانلود تحقیق رشته مدیریت

    معرفی کامل و جامع سازمان الف

    1- آشنایی با سازمان الف

    1-1- تشکیلات و سازمان الف

    2-1- ویژگی های سازمانی:

    سازمان الف، سازمانی است مسلح در تابعیت فرمانده کل قوا و وابسته به وزارت کشور می باشد. بالاترین مقام آن فرمانده سازمان الف است که از طرف فرمانده کل قوا منصوب می گردد.

    3-1- سازمان و تشکیلات ستاد مرکزی سازمان الف:

    با عنایت به وظایف و مأموریت های مصوب سازمان الف و در نظر گرفتن حجم کار، اهمیت وظایف، حساسیت وظایف، سرعت کار، دقت در انجام امور، سیاست و تدابیر کار سازمانی، حیطه نظارت و تبعیت از نظام سازمانی کشور بویژه نیروهای مسلح، کلیه وظایف و مأموریت های محوله، بشکل زیر تقسیم کار گردیده و اختیارات و مسئولیت ها به رده های مختلف واگذار و تحت یک روابط منظم و عقلایی، امور سازمان انجام می گردد.

    – الف: حوزه ریاست فرمانده سازمان الف

    – ب: ستاد نیرو (جانشین، معاونت هماهنگ کننده و معاونت های 20 گانه سازمان)

    – ج: واحدهای مستقلی که بدون اینکه زیر نظر هر یک از معاونین باشند. مستقلا تحت امر فرماندهی سازمان هستند.

    – د: سازمان و وظایف نواحی 28 گانه سازمان

    – هـ: سازمان و وظایف مناطق سازمان و استانداردهای مربوطه

    – و: سازمان حوزه ها و پاسگاهها

    – ی: روابط استانداریها، فرمانداریها، بخشداریها و سایر تقسیمات کشوری با سازمان

    الف: حوزه ریاست فرماندهی سازمان الف:

    حوزه ریاست فرماندهی، تشکیل شده است از دفتر فرماندهی (ستاد شخص فرماندهی) و جانشین فرماندهی، آجودانهای فرماندهی و کادر خدماتی آنها، وظایف فرماندهی سازمان در کل همان وظایف و مأموریت های مشخص شده برای سازمان الف می باشد.

    – ستاد سازمان الف: تشکیل شده است از جانشین، معاونت هماهنگ کننده بعنوان ریاست ستاد و معاونت های 20 گانه، در تیم تشکیلات نیروهای مسلح، سازمان ستاد فرماندهان نیرو، ارکان مختلف وجود داشت که اخیراً تبدیل به معاونت شده که سازمان الف نیز از این تیم و بافت سازمانی تبعیت کرده است. با توجه به بافت سازمانی معاونت هماهنگ کننده و معاونت های سازمان، واحدهای تابعه آن بشرح زیر می باشد.

    1- امور اتباع خارجی و گذرنامه:

    اهم وظایف:

    الف: ارائه خدمات مربوط به تردد و اقامت اتباع خارجی در ایران

    ب: صدور روادید در مرزهای مجاور کشور

    ج: انجام کنترل های لازم به منظور شناسایی موضوع جعل در گذرنامه و روادید

    فهرست مطالب

    معرفی سازمان الف 0

    1 3

    :معرفی جامعه مورد بررسی 3

    3-1- سازمان و تشکیلات ستاد مرکزی سازمان الف: 4

    1- امور اتباع خارجی و گذرنامه: 6

    3- معاونت انتظامی: 7

    اهم وظایف: 9

    16- خدمات موسسه قرض الحسنه قوامین 16

    17- مرکز فوریتهای پلیسی – 110 16

    “بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف” 19

    2-3- رسالت 25

    1-2-3- ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت 27

    3-3- هدفها 28

    1-3-3- هدفهای بلندمدت 29

    2-3-3- هدفهای سالیانه 29

    3-3-3- برنامه های بلندمدت 33

    5- مأموریت و چشم انداز سازمان الف: 39

    1-5- مأموریت: 39

    2-5- تکنیک ها و فن آوری های سازمان الف: 41

    3-5- حیطه فعالیت: 41

    4-5- بیانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف 42

    5-5- بیانیه مأموریت سازمان الف: 43

    فهرست منابع و مأخذ 47

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : معرفی کامل و جامع سازمان الف , تشکیلات ستاد مرکزی سازمان الف , بررسی های جمعیت شناسی سازمان الف , ویژگی ها و مشخصات بیانیه رسالت , تکنیک ها و فن آوری های سازمان الف , یانیه رسالت حوزه منابع انسانی ناجا سازمان الف , بیانیه مأموریت سازمان الف

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان

راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان

RSS feed.

  • راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان
    راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان
    دسته: فقه،الهیات،معارف
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 78 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 56

    هدف از این بررسی راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان می باشد

    قیمت فایل فقط 28,000 تومان

    خرید

    دانلود تحقیق رشته علوم قرآنی

    راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان

    مقدمه

    بحث روش شناختی از مباحث مهم در میان دانشمندان مسلمان و مستشرقین به ویژه در حوزه تفسیر پژوهی است و با شناخت آن راحت تر می توان به افکار یک مؤلف در فهم متون دینی و غیر دینی پی برد و فهم محتوای کتاب آسانتر می گردد .شیخ طوسی هم از جمله مفسّرینی است که در تفسیر «التبیان» روشهای خاصی را دنبال نموده است و در مقدمه تفسیر ، بدان اشاره نموده و آن را به دو دسته کلی نقلی و عقلی تقسیم کرده است .اگر چه هر یک از این روشها به دسته های جزئی تری هم تقسیم شده است و با رجوع به محتوای این تفسیر می توان توجه عمیق وی بر شرایط زمان و مکان را پی برد که هر یک از آن ها تأثیر عمیقی در استنباط وی داشته است .در این تفسیر وی از مباحث الفاظ همچون عام و خاص ، مطلق و مقید ، ناسخ و منسوخ ، مجمل و مبیّن ، قرائت تناسب آیات و بحث مفاهیم و … و از روشهای منطقی و چیدن قضایای منطقی استفاده کرده است و به مبحث کلام نیز به طور عمیق پرداخته شده است .

     و از طرفی تفسیر قرآن به قرآن و یا قرآن با روایات قطعی الصدور نیز بخشی از روشهای وی را تشکیل می دهد .

    شیخ در تفسیر «التبیان» در خصوص روش برگزیده خویش این چنین در آغاز به مسئله روش اجتهادی در تفسیر تأکید می کند و به صراحت یادآور می شود که نمی توان تنها به روایات بسنده کرد . وی در مقدمه اظهار می کند :

    « شایسته نیست برای کسی که می خواهد آیه ای را تفسیر کند به ظاهر آیه اکتفا نماید زیرا که ظاهر آیه از مقصود آن به طور مفصّل خبر نمی دهد و یا از مفسِری دیگر تقلید کند مگر اینکه قولی را برگزیند که بر آن اجماع شده باشد و پیروی از آن به واسطه اجماع واجب گردد .

    « زیرا برخی از مفسّرین دارای روشی مطلوب و دلپذیر هستند ، مانند ابن عباس ، حسن بصری ، قتاده ، مجاهد و … .

    « و گروهی نیز روشهای نامطلوبی را برگزیده اند ، مانند ابوصالح ، السدی ، الکلبی و غیر آن ها ؛ این در طبقه نخستین است .

    « اما در طبقه متأخرین هر یک از آن ها روش خویش را صحیح دانسته و آیات را بر اساس روش خویش تأویل کرده اند و برای کسی جایز نیست که از آن ها تقلید کند ؛ بلکه شایسته است که به ادله صحیح اعم از عقلی و یا شرعی از قبیل اجماع و روایت متواتر رجوع کند یعنی دیدگاههای کسانی را بپذیرد که پیروی از قولشان واجب است و در این خصوص خبر واحد پذیرفته نمی شود ؛ مخصوصاً اگر طریق آن علم باشد .

    « و زمانی که تأویل نیازمند به شاهد لغوی باشد قطعاً شواهدی پذیرفته می شود که نزد اهل لغت معلوم باشد و بین آن ها رواج داشته باشد .

    « اما خبر واحد از روایات پراکنده و الفاظ کمیاب چون از این قبیل روایات قطع حاصل نمی شود از این رو شاهدی بر کتاب خدا قرار نمی گیرد و سزاوار است که در آن توقف شود و ذکر شود آنچه که احتمال آن می رود و از مقصود آن به عینه قطع حاصل نمی شود ؛ زیرا هنگامی که قطع به مراد آن پیدا نمود پس به تحقیق خطا کرده است هرچند که به حق اصابت کند .

    « همچنانکه از پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلّم – روایت شده است : «, من قال فی کتاب الله عزّ و جل برأیه فاصاب فقد اخطا ،» .

    « زیرا او از روی تخمین و حدس آن را گفته است و نه روی برهان قاطع صادر نشده است و چنین چیزی به اتفاق باطل است »  .

    با نتایجی که از سخنان شیخ طوسی در تفسیر «التبیان» حاصل می شود می توان به روش این مفسر بزرگ پی برد که روش او اجتهادی است و تنها به لفظ اکتفا نمی کند و چند و چون در معنای آیه می کند . البته نکات دیگری از روش او استفاده می شود که در موارد زیر خلاصه می شود . 

    شیخ طوسی :

    1) هرگزاز ظاهر آیه حکم به باطن آن نمی داد .

    2) از مفسرانی که روش خویش را صحیح می دانستند تبعیّت نمی کرد .

    3) در پذیرش قول صحیح به اجماع ، مخصوصاً اجماع شیعه اثنی عشر ، توجه ویژه ای داشت .

    4) به پیروی از ادله صحیح چه عقلی و چه نقلی مانند اجماع و روایات متواتر ارزش ویژه ای        می داد .

    5) از خبر واحدی که طریق آن علم باشد پیروی نمی کرد .

    6) از کسانی که پیروی سیره آن ها را بر خود واجب می دانست ( مانند معصومین)  تبعیّت   می کرد .

    7) در فهم تأویلات مفسرین اگر نیازمند به شواهد لغوی بود ، از لغاتی استفاده می کرد که نزد اهل لغت رایج بود .

    8) خبر واحد و روایات پراکنده را هرگز برای کتاب خدا شاهد قرار نمی داد و در آن توقف می کرد .

    9) در فهم آیه آنچه را که احتمال می داد، از آن قطع حاصل نمی کرد ؛ حتی اگر مطابق با واقع هم بود چرا که بازهم در آن احتمال خطا می داد . 

    برای آنکه روشهای تفسیری شیخ طوسی را به گونه ای ملموس نشان دهیم ، چند نمونه از آن را به تصویر می کشیم .

    فهرست مطالب

     روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان

    مقدمه

     روش تفسیری طوسی از زبان خویش

     روش قرآن به قرآن

     احکام وضو

     احکام کلاله به روش تفسیر قرآن به قرآن

     احکام نماز در مساجد به روش قرآن به قرآن

     تفسیر قرآن به سنت

     احکام نافله به روش قرآن به حدیث

     احکام خمس به روش تفسیر قرآن به حدیث

     احکام اوقات نماز به روش تفسیر قرآن به حدیث

     تعمیم مصادیق «المیسر» به روش تفسیر روایی

     نسخ احکام قبله به روش تفسیر روایی

     جایگاه قرائت در تفسیر فقهی شیخ

     آیات کلامی در تفسیر استنباطی شیخ

     نقد روایات با روش اجتهادی

     اهمیّت ذبح در تفسیر فقهی شیخ

     جایگاه «نسخ» در تفسیر فقهی شیخ

     قطع دست سارق به روش اجماع فرقه محقّه

     احکام مال یتیم به روش اصولی

     حمل آیه بر عموم به روشهای گوناگون

     احکام وقت نماز به روش منطقی (نسب اربع)

     احکام غسل و مسح به روش منطقی

     حمل تقیید بر عدم جواز به روش جدلی

     احکام محارب به روش تطبیقی و جدلی

     تطبیق حکمی با حکم دیگر

     مقارنة حکمی با مثل عرب جاهلیّت

     نبوّت تابع مصلحت

    نتیجه

    نتیجه گیری و پیشنهاد

    منابع و مآخذ فارسی

    منابع و مآخذ عربی

    مقاله ها

    پایان نامه ها 

    قیمت فایل فقط 28,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : راه های شیخ طوسی برای رسیدن به احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان , روشهای شیخ طوسی در تفسیر التبیان , احکام واقعی الهی در تفسیر التبیان , روشهای تفسیری شیخ طوسی , روش تفسیری طوسی در التیبان

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نقشه برداری چیست؟ 12 ص

نقشه برداری چیست؟ 12 ص

RSS feed.

  • نقشه برداری چیست؟ 12 ص
    نقشه برداری چیست؟ 12 صدسته: معماری
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 17 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 12

    نقشه برداری چیست ؟ 12 ص

    قیمت فایل فقط 3,400 تومان

    خرید

    نقشه برداری چیست ؟ 12 ص

    کلیه کارها و عملیاتی که منجر به تهیه نقشه می شود و شامل اندازه گیری نقاط مختلف سطح زمین و نمایش دادن قطعاتی از سطح زمین برروی کاغذ به طوری که تمام عوارض ، جزئیات و فرم کلی آن معین شده و موقعیت عوارض نسبت به هم مشخص شده باشد .به طور کلی نقشه برداری علم تهیه نقشه می باشد .

    مهمترین نقشه برداری که در کشاورزی کاربرد دارند عبارتند از :

    توپوگرافی و توپومتری :

    در این گونه نقشه برداری علاوه براینکه وضعیت مسطحاتی منطقه مورد بررسی قرار می گیرد وضعیت ارتفاعی آن نیز مشخص می شود مثلاً در یک زمین کشاورزی علاوه بر اینکه قسمت مسطحاتی مورد بررسی قرار میگیرد ارتفاعهای آن نیز مشخص می شود .

    پلانیمتری :

    در این نوع نقشه برداری فقط وضعیت مسطحاتی مورد استفاده قرار می گیرد و نقشه هایی که به این ترتیب نامیده می شود پلان می گویند .

    نقشه های مسیر :

    کلیه کارهای نقشه برداری مربوط به مسیر را مربوط می شود . مانند تیرهای چراغ برق کنار خیابانها و …

    اندازه گیری فاصله در زمین های هموار با استفاده از چشم غیر مسلح :

    برای اندازه گیری فواصل کوتاه مثلاً‌ حدود 200 تا 150 متر تتوسط ژالون استفاده می شود . ژالونها میله هایی است فولادی که یک سر آن نوک تیز است و به داخل زمین فرو می رود . بروی ژالون ها برچسب هایی به رنگ صورتی یا نارنجی می چسبانند که به راحتی از آن فاصله قابل دیدن باشد .

    شرح عملیات :

    ابتدا فاصله ای را که می خواهیم اندازه گیری می کنیم سپس نوک ژالون را برروی نقطه قرارداده و از نگهداره ژالون به عنوان قیم استفاده می کنیم سپس ژالون را به حالت قائم درمی آوریم . برای نقطه دوم نیز عیناً‌ همین کار انجام می وشد (نقطه B ) که برای انجام این کار یک گروه چهار نفره لازم است . باید دقت شود کته ژالون ها پشت سرهم قرار گیرند چون فاصله کمی دور می باشد و امکان اینکه صدا به سایر افراد نرسد با استفاده از حرکات دست به آن LINE دادن می گوئیم استفاده می شود .

    چگونگی LINE دادن :

    فردی که پشت ژالون قرارگرفتن ژالون سوم ر ا در راستای دو ژالون ثابت کنترل می کند . اگر برای رسیدن به این وضعیت ژالون سوم قرار باشد که سمت راست کشیده شود فرد پشت ژالون دست راستش را به صورت افقی نگه میدارد . و اگر خیلی فاصله داشته باشد شدت حرکات دست خود را شدیدتر می کند و وقتی که فاصله کمتر شد دست خود را به آرامی بالا و پائین می کنیم تا اینکه موازی برژالون های دیگر باشد . سپس بعد از اتمام کار علامت OK که دو دست خود را به طرف بالا می بریم

    سپس با استفاده از متر فاصله بین دو ژالون ها را اندازه می گیریم و همه فاصله های اندازه گیری شده بین دو ژالون را برهم جمع می کنیم نقطه AB بدست می آید . برای این که کار دقیق باشد بعد از اینکه یک رفت را انجام دادیم عمل برگشت را هم صورت می دهیم و از جمع بین عمل رفت و برگشت و تقسیم بر 2 بهترین فاصله A و B بدست می آید .

    چگونگی خواندن میر :

    پیش از قرائت اعداد منطبق بر تارهای استادیمتری میر باید توسط تراز میر به حالت قائم استوار باشد .

    اگرچه اعداد روی میر برحسب دسی متر نوشته می شود اما باید برحسب میلیمترخوانده شود.

    به منظور اجتناب از اشتباه دو رقم ، دو رقم خوانده می شود .

    مثل شکل مقابل که 1275 خوانده می شود .

    اندازه گیری طول به روش استادیمتری: ( استفاده از نیو )

    این روش را می توان به کمک زاویه یاب ها و ترازیاب ها انجام داد . روش استادیمتری یعنی تعیین فاصله به کمک تارهای استادیمتری در این روش با استفاده از دوربین که بر روی یکی از نقاط مستقر شده و تراز گردیده و به کمک شاخص ( میر ) که بروی نقطه دیگر به طور عمودی استقرار یافته و فاصله بین دو تار بالا و پائین یعنی L را اندازه گیری می کنیم .

    دوربین نیو :

    دوربین نیواز چه قسمت هایی تشکیل شده است :

    سه پایه که به کمک تراز کروی باید به تحالت افقی روی سه پایه قرارداشته باشد .

    مگسک که تار قائم را بر وسط میر قرار می دهیم .

    پیچ چشمی که برای واضح کردن تارهای رتیکول

    پیچ های سمت راست : برای واضح کردن

    پیچ کوچک : جهت حرکات پیکومتری

    شاقول که باید وسط سه پایه باشد و عمود بر زمین باشد .

    قیمت فایل فقط 3,400 تومان

    خرید

    برچسب ها : نقشه برداری چیست 12 ص , نقشه برداری چیست , دانلود نقشه برداری چیست , تحقیق در مورد نقشه برداری , بررسی نقشه برداری , تحقیق نقشه برداری , دانلود تحقیق نقشه برداری , نقشه برداری

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

موزه های ترکیه 20 ص

موزه های ترکیه 20 ص

RSS feed.

  • موزه های ترکیه 20 ص
    موزه های ترکیه 20 صدسته: عمران
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 43 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 20

    موزه های ترکیه 20 ص

    قیمت فایل فقط 4,300 تومان

    خرید

    موزه های ترکیه 20 ص

    نخستین موزه ترکیه در اواسط قرن نوزدهم احداث شد. تا آن زمان آثار ارزشمند قدیمی در خزانة اندرون، در دائرة خرقه سعادت و دایره امانات قدس (واقع در توپقاپی سرای) نگهداری می شدند. در سال 1846 احمد فتحی پاشا، فرمانده توپخانه عامره، با گردآوری سلاحهای باستانی، به احداث نخستین موزه عثمانی در محل کلیسای ”آیا ایرینی“ دست زد. در سال 1869 این موزه کوچک به نام ”موزه همایون“ نامیده شد. با حفریات متعدد باستانشناسی که در جریان سالهای بعد به عمل آمد تعداد زیادی اثر باستانی کشف شد. کشف این آثار، ضرورت احداث موزه های دیگری را پیش آورد. با استقرار جمهوریت توجهی بیشتر به موزه ها معطوف شد. از میان دیگر موزه هایی که در دوره جمهوریت شروع به فعالیت کردند می توان به موز های ”آثار ترک- اسلامی“، ”ایاصوفیه“ (که در سال 1934به صورت موزه درآمد)، ”مردمشناسی آنکارا“ (1928) و ”مولانا“ (1927) اشاره کرد. موزههای ترکیه را می توان براساس نوع مواد موجود به پنج دسته تقسیم کرد:

    1- موزه های باستانشناسی که در اغلب شهرها نظیر آنکارا، استانبول، ازمیر، قونیه، آنتالیا، آداناو بورسه فعالیت می کنند.

    2- موزه های تاریخ، تاریخ هنر و مردمشناسی که بیشتر آثار فرهنگی- هنری دوره های سلاجقه آسیای صغیر و عثمانیان را در احتوا دارند. از این قبیلند موزه های ”توپقاپی سرای“، ”آثار ترک- اسلامی“ (هردو در استانبول)، ”مولانا“ (قونیه) و ”مردمشناسی“(آنکارا).

    3- بناهای یادبود که از نقطه تاریخی حائز اهمیت می باشند، مانند ”بناهای یادبود شهید“ (در چاناق قلعه)

    4- موزه هایی خاطرات حوادث بزرگ و بزرگان ترک را زنده نگه می دارند، مانند موزه های ”جمهوریت“ و ” جنگ استقلال“ (آنکارا)، ”موزه ضیاء گوک آلپ“ (دیاربکر) و ”آشیان توفیق فکر“ (استانبول)

    5- خانه های موزه ای که از نقطه نظر معماری و تاریخی حائز اهمیت هستند، مانند ”خانه مراد“ (بورسه)

    به جز این پنج دسته، موزه های دیگری در ارتباط با نهادها نیز وجود دارد، مانند ”موزه نظامی“ و ”موزه مطبوعات“.

    جمع تعداد موزه های ترکیه در سال 2001 بالغ بر 171 بوده است. در میان شهرهای ترکیه بیشترین تعداد موزه در استانبول واقع شده است(16) و رتبه های دوم و سوم به ترتیب از آن قونیه (10) و بورسه (9) می باشد. آنکارا دارای (5) موزه است.

    در موزه های ترکیه جمعاً 2733657 ماده نگهداری می شود که در میان آنها بیشترین سهم به سکه ها تعلق دارد (1584545)

    یکی از ویژگیهای مهم موزه ها در ترکیه نگهداری نسخه های خطی است.

    در جریان سال 2001 تعداد 8133473 نفر از موزه های ترکیه دیدار کردند که 11313144 نفر آنان خارجی بودند. جمع درآمد سالانه موزه ها در سال 2001 بالغ بر 44199615 میلیون لیر بوده است. جمع کل کارکنان موزه ها 2030 نفر (مرد: 1627 ، زن: 403 ) می باشد.

    قیمت فایل فقط 4,300 تومان

    خرید

    برچسب ها : موزه های ترکیه 20 ص , موزه های ترکیه , موزه , ترکیه , دانلود موزه های ترکیه , بررسی موزه های ترکیه , تحقیق در مورد موزه های ترکیه , تحقیق و بررسی موزه های ترکیه , تحقیق و بررسی در مورد موزه های ترکیه

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

کتابچه تکمیلی و راهنمای استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعی

کتابچه تکمیلی و راهنمای استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعی

RSS feed.

  • کتابچه تکمیلی و راهنمای استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعی
    کتابچه تکمیلی و راهنمای استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعیدسته: مکانیک
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 1722 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 48

    کتابچه تکمیلی و راهنمای استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعی

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    فهرست مطالب

    موضوع صفحه

    کلیات  

    الزامات اداری  

    شرایط عمومی اشتراک پذیری  

    شرایط اشتراک پذیری برای ساختمان ها و اماکن دارای سرایداری   

    نکات عمومی   

    محدودیت های عبور لوله رابط   

    حقوقی   

    دستورالعمل رضایت نامه   

    عبور لوله بصورت آویز  بارفیکسی  از عرض رودخانه   

    کنتور گاز   

    لوله کشی توکار   

    لوله های دفنی   

    شرایط نصب لوازم پرمصرف گازی   

    پکیج ها و آبگرمکن های دارای محفظه احتراق بسته   

    شیرهای مصرف   

    دستورالعمل اجرای لوله کشی گاز در مساجد و حسینیه ها   

    شرایط اجرای بخاری در اتاق خوابهای دارای حمام   

    پلوپز و کباب پز   

    چراغ روشنایی   

    شومینه   

    موارد عمومی آپارتمان ها   

    نکات بیشتری در خصوص اجرای شیر فرعی   

    دستورالعمل جداسازی کنتور   

    دودکش ها   

    اشتراک پذیری جایگاههای توزیع بنزین و گاز طبیعی فشرده   

    دستورالعمل تقسیم نقشه ، بازرسی و سیکل اداری مرکز کنترل گاز   

    فواصل زمانی   

    یادآوری   

    پیوست ها   

    مشخصات جداول و پیوست ها صفحه

    مقدار مصرف برخی از دستگاه های گازسوز   

    مشخص نمودن نوع و گروه بندی ساختمان   

    حداقل فواصل نصب وسایل گازسوز از اطراف   

    ابعاد دریچه دایمی که مستقیمآ به هوای آزاد راه دارند   

    فاصله نصب شیر مصرف دستگاه گازسوز   

    ابعاد عرفی برخی وسایل آشپزخانه و تجهیزات گازسوز   

    ظرفیت و اندازه لوله های فولادی به متر مکعب بر ساعت برای گاز طبیعی   

    مشخصات لوله و اتصالات فولادی   

    رواداری قطر خارجی لوله های فولادی   

    حداکثر فاصله اتکای لوله های فولادی   

    ارزش حرارتی سوخت های مختلف بر اساس معادل گاز طبیعی   

    ظرفیت دودکش های فلزی تک جداره یا سیمانی پیش ساخته جهت استفاده یک دستگاه گازسوز   

    مشخصات و ظرفیت کنتورهای گاز خانگی   

    فواصل سر رایزر از علمک و مشخصات لوله رابط کنتور   

    خواص و کاربرد مهمترین الکترودهای مصرفی در جوشکاری لوله گاز   

    تبدیل واحدهای مورد نیاز

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : کتابچه تکمیلی و راهنما ی استانی مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان لوله کشی گاز طبیعی , الزامات اداری , شرایط عمومی اشتراک پذیری , شرایط اشتراک پذیری برای ساختمان ها و اماکن دارای سرایداری , نکات عمومی , محدودیت های عبور لوله رابط , حقوقی , دستورالعمل رضایت نامه , عبور لوله بصورت آویز بارفیکسی

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

دانلود پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری

دانلود پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری

RSS feed.

  • دانلود پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری
    دانلود پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوریدسته: پزشکی
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 327 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 31

    فایل پاورپوینت با موضوع معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری ذر حجم 31 اسلاید قابل ویرایش

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    بخشی از محتوای متن:

    ترخیص بیماران از ریکاوری :

    تا هنگامی که بیمار در واحد ریکاوری بستری است توسط پرستار به تنفس
    عمیق ، سرفه و تغییر وضعیت ترغیب می شود . پیش از ترخیص ، بیمار ، توسط پزشک ارزیابی شده و تظاهرات
    بیمار ثبت می شود . معیار های ارزیابی شامل فعالیت ، تنفس ، فشار خون ، هوشیاری و درصد ساچوریشن می
    باشد .

    همچنین ثبات علائم حیاتی ، کنترل خونریزی ، وجود رفلکس های
    لازم ، هوشیاری و آگاهی به زمان ومکان و
    داشتن قدرت حفظ وضعیت مناسب بدنی (جهت تنفس یا تخلیه ترشحات ریه ) از عوامل مهم در ترخیص بیمارانمی باشند.
    پروتکول های ترخیص بسته به جائی که بیمار منتقل می شود تفاوت می کند . در صورتیکه بیمار به خانه منتقل می شود
    لازم است علاوه بر کرایتریاهای معمول بیمار توانائی خوردن مایعات ، ادرار کردن و ایستادن و راه رفتن را داشته باشد . در
    ضمن بیمار باید حتما همراه داشته باشد و در 24 ساعت اول بعد از ترخیص از انجام امور دقیق نظیر رانندگی خوداری کند.

    و…

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری , پاورپوینت معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری , معیارهای ترخیص بیمار از ریکاوری , ترخیص بیمار از ریکاوری , ریکاوری

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت 4 شمع

پاورپوینت 4 شمع

RSS feed.

  • پاورپوینت 4 شمع

    کلیه محتوای این سایت اهم از پایان نامه ومقاله و تحقیق و فایلهای اموزشی از سطح اینترنت و سایتهای دیگر جمع آوری میشود و این سایت هیچ گونه مسولیتی در قبال محتوای انها نداشته و ندارد و اگر هنگام خرید دچار مشکل شدید با سایت مرجع تماس بگیرید

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید