فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

فروشگاه فایل

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن

RSS feed.

  • پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آندسته:
    فنی و مهندسی

    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 112 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 45

    پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن در 45 صفحه ورد قابل
    ویرایش

    =======================================================
    تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در
    فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
    بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در
    اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
    =======================================================

    info@cero.ir
    || cero.ir@yahoo.com
    || filecero@gmail.com
    || فرم تماس با
    ما
    =======================================================

    فهرست مطالب

    عنوان
                                                                                                                
    صفحه

    فصل اول

    مهندسی نرم افزار و روشهای
    آن        
                                                               
    7

    1-1 مهندسی نرم افزارچیست
    ؟                                                          
    7       

    2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت
    یافته                                    
              7

    3-1 شیء گرایی ومهندسی نرم افزار شیء
    گرا                                          
    8

    4-1 معرفی Unified Modeling
    Language                                           
    8

    5-1 تصورات غلط دررابطه با Rational Unified
    Process                     
    9

    فصل دوم

    مقدمه ای بر( RUP)RationalUnified Process
                                       
    11      

    1-2 RUP چیست
    ؟                                                                     
    11

    2-2 اصول ضروری RationalUnified
    Process                                         
    11

    3-2 RUP وچرخه
    تکرار                                                                                
    12

    4-2 فازها، اهداف ونکات
    اصلی                                                  
             
    14

    – فازشروع ( Inception
    )                                                                               
    14

    – فازشناخت ( Elaboration
    )                                                        
             
    15

    – فازساخت
    (Constructin)                                                           
    15

    – فازانتقال ( Transition
    )                                                             
    15

    5-2 نکات
    اصلی                                                                            
             
    15

    – چهارعنصراصلی مدل
    سازی                                                    
           15

    6-2 نقش ها، فعالیت ها ومحصولات وجریان های
    کاری            
                      
    16

    – نقش ها(Roles
    )                                                              
             16

    – فعالیت
    ها(Activites)                                                        
             16

    – محصولات (Artifacts
    )                                                     
             
    17

    – جریان های کاری (Workflows
    )                                         
             
    17

    7-2 عناصردیگرموجود در
    RUP                                                                       
             
    17

    8-2 ساختارایستای RUP      
                                                               
              18
           

    9-2 اصول RUP (جریان کاری
    )                                                        
             18

    10-2 تعریف کلی
    RUP                                                       
                
           19

    11-2 چگونه می توان از RUPنهایت استفاده راکرد
                            
            19

    12-2 مواردضروری دریک پروژه
    RUP                                       
           20

    1-12-2 توسعه دید ونگرش
                                                       
           20

    2-12-2 مدیریت برای اهداف
                                            
                       21

    3-12-2 شناسایی وامکان سنجی ریسک
    ها                                   
           22

    4-12-2 عوامل مورد
    پیگیری                                                   
           22

    5-12-2 امتحان کردن حالت
    تجاری                                           
          22

    6-12-2 طراحی معماری قطعات سیستم
                                                  
           23

    7-12-2 مراحل ساخت وآزمایش محصول
                                                  
          24

    8-12-2 تصحیح وبازبینی نتیجه
    ها                                            
          24

    9-12-2 مدیریت وکنترل
    تغییرات                                             
          24

    10-12-2 مهیا کردن پشتیبانی ازکاربر
                                           
         25

    13-2 چرخه اصلی  Rational Unified
    Process                                      
    25

    1-13-2 تصورغلط
                                                                            
    25

    2-13-2 نکته مهم
                                                                            
    26

    3-13-2 جریان های کاری غیرثابت
                                                         
    27

    فصل سوم    

    فازهای RUP
                                                                              
    28 

    1-3 مقدمه
                                                                                     
    28

    2-3 فاز
     Inception                                                                                      
    28

    1-2-3 فعالیت های لازم وضروری درفاز
    Inception             
               
           29

    2-2-3 حیاتی ترین نکات (گلوگاه ها) درچرخۀ حیات
     Inception                
             
    30

    3-2-3- ارزیابی معیارها وضوابط
                                                            
               30

    4-2-3 خروجی های الزامی فاز
     Inception                                         
    31

    5-2-3 طرح توسعه نرم افزار (Software Development Plan
    )            
    31

    6-2-3 خروجی های اختیاری فاز
     Inception                             
         
         33

    3-3 فاز
     Elaboration                                                                
    33

    1-3-3 فعالیت های ضروری درفاز
     Elaboration                                  
    34

    2-3-3 ساختارچرخه حیات فاز Elaboration
                                         
               35

    3-3-3 ارزیابی معیارها
                                                              
               35

    4-3-3 محصولات وخروجی های الزامی این
    فاز                               
              
    36

    5-3-3 خروجی های اختیاری این
    فاز                                          
              
    38

    4-3 فازساخت
      Construction                                            
             
    39

    1-4-3 ذهنیت مقدماتی ازفاز
     Constructin                              
             39

    2-4-3 فعالیت های ضروری درفاز Constructin
                             
        40

    3-4-3 نکات مهم درفاز
    Constructin                                               
        40  

    4-4-3 معیارارزیابی
                                                                 
        40

    5-4-3 خروجی های الزامی فاز
    Constructin                   
                  
    41

    6-4-3 خروجی های اختیاری فاز
    Constructin                                    
       42

    5-3 فاز انتقال
    Transition                                                  
        42

    1-5-3 فعالیت های ضروری فاز
    Transition                              
        44

    2-5-3  ارزیابی
    معیارها                                                          
        44

    3-5-3  خروجی های فاز
    Transition    
                                      
        45

    منابع و مأخذ
                                                                         
        47

    چکیده

    با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از کامپیوتر و ضرورت
    توسعه و فراگیری علوم و فنون مربوط به آن به ویژه در زمینه مهندسی
    نرم افزار و با توجه به فقدان مطالب  و منابع در این زمینه،
    بر آن شدیم تا گامی هرچند کوچک اما سازنده در این زمینه برداریم.
    مطالبی که پیش روی دارید حاصل تحقیقات مطالعات و گردآوری نکات مهم
    و اساسی در زمینه توسعه مهندسی نرم افزار به روش RUP می باشد.
    امید است که حاصل تلاش مان موثر و مفید واقع شود.

    فصل اول

    مهندسی نرم افزار وروش های آن

    1-1 مهندسی نرم افزار چیست ؟

    مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند
    نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که
    درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد .

    درواقع مهندسی نرم افزارفرایند تولید نرم افزار براساس فهم
    مسائل ومشکلات ، دستیابی به راه حل ها ودستیابی به تئوریها ، روش
    ها وابزارهای مورد نیاز ودرانتها رسیدن به هدف مطلوب می باشد
    .

    مهندسی نرم افزارباید درطول ساخت ، نگهداری توسعه وانفصال
    یک نرم افزار برهمه عملکردها نظارت داشته باشد .

    2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته

    در رهیافت طراحی نرم افزار بر اساس روش ساحت یافته، ابتدا
    به مسئله در حالت کلی نگاه می شود، آنگاه مسئله به قسمت های
    کوچکتر شکسته می شود، این کار آنقدر تکرار می گردد تا مسائل خرد
    شده به اندازه کافی قابل فهم و ساده باشند. این مراحل  به
    تجزیه عملیاتی معروف است. بیشتر اجزاء (توابع) در این روش نیاز به
    داده ها دارند که در سیستم عملیات در بانک های اطلاعاتی نگهداری
    می شوند. در واقع در این روش داده ها و توابع عملیاتی از هم تفکیک
    می گردند. پس از حل مسائل کوچکتر و ترکیب آنها با هم، مسئله اصلی
    قال حل خواهد بود.

    مشکل اساسی در این رهیافت این است که اگر مسائل پیچیده
    باشد، سیستم در نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می شود. اگر در این
    سیستم ها نیاز باشد که تغییری صورت گیرد، این تغییر در مکان های
    زیادی باید اعمال گردد. در این صورت مشکلات تقریباً بزرگی به وجود
    می آید.

    مهندسی نرم افزار ساخت یافته نیز بر اصول ذکر شده فوق مبتنی
    است. از جمله متدلوژی های مهندسی نرم افزار می توان به دو
    روش

    ( (structured Systems Analysis & Design Method 
    SSADM روش تحلیل و طراحی سیستم های ساخت یافته و (Jackson System
    Development)      JSD توسعه سیستم
    جکسون، اشاره نمود.

    3-1 شی ء گرایی و مهندسی نرم افزار شیء گرا 

    از دید شیء گرایی داده ها و توابع به هم  مرتبط
     هستند  و  در  یک  ماژول  قرار
     می گیرند. در واقع هریک از این ماژول ها که مجموعه داده ها
    و توابع هستند که شیء نامیده می شوند. اشیاء در دنیای واقعی نیز
    می توانند به وسیله دو چیز مشخص گردند (مشخصه و رفتار).

    اصول بنیادی که در شیء گرایی با آن مواجه هستیم، اشیاء،
    کلاس ها و وراثت می باشند. ایده شیء گرایی نیز به دنیای مهندسی
    نرم افزار راه یافته است و بر این اساس روش های مختلف مهندسی نرم
    افزار به وجود آمده است. که از آن جمله می توان به موارد ذیل
    اشاره نمود :

    –  (object Modeling Technique) OMT

    – (Real – time Object – Oriented Modeling ) ROOM

    -Object – Oriented  Software Engineering )
    OOSE)

    -(Unified Modeling Language) UML

    بدلیل آنکه از UML در مراحل توسعه نرم افزار (RUP) استفاده
    می گردد، در این قسمت جا دارد که در مورد UML توضیحات بیشتری
    بدهیم.

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    لطفا پیش از دانلود حتما
    به این نکات توجه نمایید (کلیک
    کنید)

    خرید

    شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری :
    09010318948

    برچسب ها :
    پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    مقاله مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    پروژه مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    تحقیق مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن
    ,
    نرم افزار

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.